רחוב אחוזה צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה צילום עזרא לוי

חברת נתיבי איילון: "אין הצדקה להסטת הנת"צ מאחוזה ל-531"

בחברה שאחראית על פרויקט "מהיר לעיר" מבהירים כי למרות שראש העירייה הנוכחי של רעננה מתנגד לנת"צ באחוזה, אין הצדקה להעברת הנתיב לכביש 531, וכי ההצעה עלתה בעבר ונפסלה

פורסם בתאריך: 17.12.18 16:37

אחד הנושאים הנפיצים ביותר לפני הבחירות היה נושא נתיב התחבורה הציבורית שעתיד לקום במהלך 2019 ברחוב אחוזה. הנתיב עתיד לקום במסגרת התכנית הארצית "מהיר לעיר", שתפקידה להנגיש את מרכז הארץ דרך תחב"צ נוחה. חיים ברוידא, ראש העיר הנבחר, הבטיח טרם הבחירות כי הנת"צ לא יתקיים במתכונתו הנוכחית באחוזה, ותמך בתכנית אותה הציע ניר קריסטל, המציעה להעביר את הנתיב לכביש 531. למרות זאת, בבדיקה שביצענו מול 'נתיבי איילון', החברה האחראית על בניית נתיבי התחבורה הציבורית ב-17 רשויות מקומיות המשתתפות בפרויקט, ביניהן רעננה, נודע לנו כי ההצעה להעביר את הנתיב ל-531 עלתה בעבר מול החברה, אך נפסלה לדבריהם עקב חוסר יעילותה.

"ההעדפה בכביש 531 נבחנה בעבר לבקשת העירייה", אמרו בחברת נתיבי איילון, "אולם נמצא כי ההעדפה האפקטיבית והטובה ביותר עבור תושבי רעננה תושג באמצעות נתיב העדפה ברחוב אחוזה. בנוסף, נמצא כי אין הצדקה להעדפה בכביש 531 לתחבורה ציבורית מבחינת נפחי האוטובוסים, העומסים ומוקדי הביקושים של התושבים. על בסיס הסכמות אלו, נחתם הסכם בין העירייה ומשרד התחבורה באוגוסט 2016 וקודם התכנון בהתאם. יש להבהיר כי על מנת לייצר רשת העדפה אפקטיבית במטרה לשפר ככל הניתן את השירות לתושבי העיר, על התחבורה ציבורית לשרת את הציבורי במוקדי הביקוש ולכן – לא בכדי, בארץ ובעולם, צירי העדפה נמצאים במרכזי הערים".

"פרוייקט 'מהיר לעיר', שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת 'נתיבי איילון'", הוסיפו בחברה, "הוא פרויקט לאומי רחב ומקיף לשדרוג מערך התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, שנועד להציב סטנדרט חדש לתחבורה הציבורית. הפרויקט ייצור רשת מטרופולינית רציפה, יעילה ונוחה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית בראייה רחבה, הכוללת נתיבי תחבורה ציבורית עם העדפה ברמזורים, סלילת שבילי אופנים, שדרוג המרחב העירוני וסביבת התחנות ושדרוג השירות בתחבורה הציבורית – לרבות העלאת התדירות וקווים חדשים. לפרויקט הצטרפו עד כה כ-17 רשויות שהשכילו לקחת חלק בפרויקט לאומי חשוב זה, על מנת להעניק לתושביהן הרוצים לנוע בחופשיות הן בערים והן בגוש דן, אלטרנטיבה נוחה ויעילה לרכב הפרטי, אשר בלעדיה כולנו ניתקע במגה-פקק. פרויקט 'מהיר לעיר' ברעננה נמצא בשלבי התכנון המפורט, כאשר התכנון צפוי להסתיים במהלך שנת 2019 ולצאת לביצוע. במסגרת הפרוייקט משרד התחבורה משקיע ברחוב אחוזה כ-130 מליון ש"ח, בתוספת תמריצים לרווחת תושבי העיר."

למרות ההתנגדות לפרויקט מצד ראש העיר, 'מחברת נתיבי איילון' נמסר כי נכון לעכשיו צפוי הפרויקט להמשיך כמתוכנן והעבודות באחוזה יתחילו במהלך שנת 2019.

חיים ברוידא

האם ינת"צ את הנת"צ? חיים ברוידא.

מטעם ראש העיר חיים ברוידא נמסר: "אחת הפעולות הראשונות שעשה ראש העיר חיים ברוידא עם כניסתו לתפקיד, היא קביעת מועד לביקור ופגישת עבודה עם שר התחבורה ישראל כץ והצוות המקצועי של משרדו, אשר יגיעו בסוף חודש ינואר לביקור, כשעל סדר היום נתיב לתחבורה הציבורית באחוזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רינה

    לגבי רחוב אחוזה ברעננה מדוע לא חושבים על פיתרון לרמזור בצומת הדרומית רעננה / כפר סבא שיוצר פקקי תנועה ארוכים בכביש 4 לכוון צפון ודרום

  2. הוא רוצה את ההכנסות מהקנסות והפרוייקט ולא את הנתיב והפקקים

    הוא רוצה את ההכנסות מהקנסות והפרוייקט ולא את הנתיב והפקקים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר