הפגנת תושבים ביולי בכניסה לשדה התעופה נגד קידום התוכנית בותמ"ל
הפגנת תושבים ביולי בכניסה לשדה התעופה נגד קידום התוכנית בותמ"ל

מחר: קבינט הדיור ידון בתוכנית הענק בצפון הרצליה. פביאן כתב לכחלון, תושבים מתכוונים להפגין

חבר המועצה מהרצליה דורש משר האוצר להסיר את התוכנית - להקמת 12 אלף דירות בצפון העיר - מסדר היום של ישיבת קבינט הדיור

פורסם בתאריך: 23.12.18 16:09

פעילים במטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה מתכוונים לעלות מחר (ב') לירושלים ולהפגין בפתח ישיבת קבינט הדיור, שצפוי לאשר העברת תוכנית להקמת 12 אלף יחידות דיור בצפון הרצליה לדיונים במסלול המהיר, כלומר בותמ"ל – הוועדה לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור.

גם חבר מועצת עיריית הרצליה וחבר ועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיר, איל פביאן, מתנגד לבנייה. הוא שלח בשבוע שעבר מכתב ליו"ר קבינט הדיור, שר האוצר משה כחלון, וליתר השרים חברי הקבינט, בו ביקש להסיר את התוכנית בהרצליה מסדר היום של ישיבת קבינט הדיור.

נזכיר שמדובר במתחם ששטחו כ-2,160 דונם, בחלקו פועל כיום שדה התעופה של הרצליה העתיד להתפנות. המתחם מצוי ברובו בתחום השיפוט של כפר שמריהו (1,211 דונם), חלקו בתחום הרצליה (866 דונם) וחלק מצומצם מצוי בתחום השיפוט של רעננה (83 דונם). התכנון המוצע למתחם כולל כ-12 אלף יחידות דיור בצפיפות של 34.5 יחידות דיור לדונם נטו, הכוללות גם יחידות לדיור מוגן, שטחי תעסוקה, מבני ציבור ושטחים פתוחים. הקרקעות במתחם הן בבעלות המדינה, השלטון המקומי ומאות רבות של בעלים פרטיים.

במכתבו לשרים חברי קבינט הדיור דורש פביאן "תאום מלא עם העיר הרצליה ותושביה בעניין תכנון בשטחי העיר". הוא הזכיר כי לפני שנודע על הכוונה לקדם את התוכנית ל-12 אלף דירות במסלול המהיר, הכריז קבינט הדיור על מתחם מצומצם בהרבה באזור כמתחם מועדף לדיור.

"ביום 31.8.17 החליטה הממשלה כי 'הרצליה קריית מסלול – המתחם יתוכנן ויוגש על ידי רשות מקרקעי ישראל. גודל המתחם כ 210- דונם ומספר יחידות הדיור המתוכנן הוא כ-1,700'", כתב פביאן לשרים, "בעקבות ההכרזה הרשמית בחודש אוקטובר 2018, לפיה שדה התעופה בהרצליה יקודם בותמ"ל, כמתחם מועדף לדיור, והשמועות שנפוצו בקרב תושבי הרצליה על תכנון לבנייה נוספת של אלפי דירות רבות מעל האמור החלטת הממשלה, הודיע פומבית ביום 30.10.18, יו"ר הקבינט ושר האוצר מר משה כחלון בהודעה מוקלטת לתושבי הרצליה, כי 'המידע שהממשלה אישרה בניה בהיקפים אלו, לא היה ולא נברא'".

איל פביאן

איל פביאן

ואז כותב פביאן כך: "למצער, וכעולה מסעיף 1 בהצעת המחליטים של הקבינט הדיור: היקף יחידות הדיור המוצהר ביחס למתחם הרובע הצפוני הרצליה יעמוד על 12,000 יחידות דיור. מספר דירות זה עומד בניגוד מוחלט להבטחה השלטונית שניתנה לתושבי הרצליה בעניין הרובע הצפוני !!! כידוע תכניות בנייה בהרצליה וההתחדשות העירונית בה, בהיקף של 15 אלף יחידות דיור, נותנים מענה מספיק הן לתושבי העיר והן לזוגות הצעירים המבקשים לגור בה ב-15 שנים הקרובות לפחות. זאת ועוד, החלטת הותמ"ל על 12,000 דירות נוספות בהיעדר תשתיות בסיסיות של חשמל, מים רכבת תחבורה ועוד, תהווה בכיה לדורות. בנוסף אציין כי בין היתר, בימים אלה ממש, שוקדת הרצליה על הכנת תכנית מתאר עירונית חדשה עד לשנת 2035. תושבי הרצליה, ברובם הגדול, מתנגדים לבנייה בהיקפים כאלה בצפון הרצליה בלבד, ומעוניינים לתכנן ולפתח את עירם על ידי מוסדות התכנון המקומיים, ותוך כדי שיתוף התושבים".

במשרד האוצר סירבו להתייחס.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר