עו"ד אלי אלוש צילום פרטי
עו"ד אלי אלוש צילום פרטי

יש הסכם: הרשימה הדתית המאוחדת הצטרפה לקואליציה

הקואליציה של ברוידא מתרחבת: היום חתמה הרשימה הדתית המאוחדת על הסכם הצטרפות. אלי אלוש ודרורה כהן יקיימו רוטציה בתפקיד סגן ראש העיר ללא שכר. חזרתו של אריה פרידמן לתפקיד יו"ר המועצה הדתית עלולה להיתקל בקשיים

פורסם בתאריך: 30.12.18 14:33

לאחר התפטרותו של אריה פרידמן מסיעתו ביום חמישי האחרון, נחתם הבוקר (ראשון) ההסכם הקואליציוני בין "הרשימה הדתית המאוחדת" לבין סיעתו של ראש העיר חיים ברוידא, "חיים ברעננה". בשל התפטרותו של פרידמן, הפך אלי אלוש, מס' 2 לשעבר ברשימה, לראש הרשימה. הצטרפותה של הרשימה הדתית מגדילה את הקואליציה של ברוידא מ-12 מושבים, ל-15 מושבים במועצה, כשמרצ משמשת כעת כסיעה יחידה באופוזיציה עם ארבעה מושבים.

על פי ההסכם הפנימי בסיעה הדתית, אלוש צפוי לכהן כסגן ללא שכר וכראש מנהל קהילה כ-20 חודשים, ודרורה כהן, כעת מס' 3 ברשימה הדתית המאוחדת, צפויה לכהן אחריו כסגנית ללא שכר וכראש מנהל קהילה במשך עשרה חודשים. תפקיד הסגן ללא שכר יינתן ל'רשימה הדתית המאוחדת' רק לאחר שחיים גולדמן, מסיעת 'באמונה', יסיים את תפקידו כסגן ללא שכר אליו הוא יושבע בישיבת המועצה מחר, ל-20 החודשים הקרובים.

בניגוד לעתיד הסיעה הדתית, עתידו של פרידמן, שהתפטר מתפקידו כחבר מועצה בחמישי האחרון בכדי לחזור לתפקידו הקודם כיו"ר המועצה הדתית, אפוף באי ודאות. פרידמן אמנם הודיע בתחילת החודש על התפטרותו מתפקידו כיו"ר המועצה הדתית, תפקיד שכעת מבקש לחזור אליו, אך קיים סיכוי שהתפטרותו כלל לא נכנסה לתוקף. ממקור המקורב לפרידמן נמסר, כי ייתכן והייתה טעות בהליך ההתפטרות של פרידמן מתפקידו במועצה הדתית והיא לא נעשתה לפי הנוהל, ולכן הוא צריך לקבל אישור של משרד הדתות לחזור לתפקידו כיו"ר המועצה הדתית. הסוגיה כעת נמצאת בטיפולו של המשרד לשירותי דת.

אריה פרידמן מסר: "הנושא נמצא בבדיקה מול משרד הדתות וכשתתקבל החלטה נפעל לפיה".

דרורה כהן מסרה בתגובה לחתימת ההסכם: "אני מרגישה חצויה מאוד. צער ושמחה מעורבים. מצד אחד אני שמחה שאני יכולה להמשיך בעשייה הציבורית שלי. המינוי כראש הבית היהודי בעיר מחייב אותי לקחת אחריות ולהיות "ראש גדול" כדי לתת מענה לצרכים של כלל הציבור הדתי בעיר. אני מרגישה צער, כי במשך חמש שנים אריה פרידמן הכין עצמו לתפקיד אבל הדברים לא צלחו. בישיבת מועצת העיר הראשונה אמרתי שאני מאמינה כי הקב"ה "שומר חסד לאוהביו ולשומרי מצוותיו". חבל לי שאריה משלם את מחיר הבטחתו שאהיה חברת מועצת עיר חמש שנים ללא רוטציה. אני משוכנעת שראש העיר ואנוכי נעבוד כתף מול כתף בשיתוף פעולה מלא. מבטיחה לעשות כל מה שאני יודעת כדי להיטיב עם התושבים בכלל והציבור הדתי בפרט ולהרבות בעשייה התנדבותית. אני מאמינה בכל ליבי כי עשיית חסד מלכדת ומקדמת אותנו כחברה. אני מזמינה את התושבים לפנות אלי אם יש להם הצעות ייעול ומאחלת לכולם רק טוב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר