עידן סיון, צילום אקים רעננה
עידן סיון, צילום אקים רעננה

"אני חולם לראיין את חיים ברוידא"

היום יתקיים יום ההתרמה הארצי של עמותת אקים. עידן סיון בן ה-37, הסובל משיתוק מוחין ומתגורר בהוסטל בית חלומי ברעננה, מספר על הקשיים, על הפעילויות, ועל עיתון שהוא מוציא לדיירי ההוסטל

פורסם בתאריך: 22.1.19 10:48

היום, יום שלישי, יתקיים יום ההתרמה הארצי של אקים, במסגרתו יעברו תלמידי בתי הספר ברעננה מדלת לדלת ויתרימו למען העמותה. לקראת יום ההתרמה שוחחנו עם עידן סיון בן ה-37 מרעננה, שסובל משיתוק מוחין ומתגורר ב-14 השנים האחרונות בהוסטל "בית חלומי" של אקים ברעננה.

"בית חלומי הוא בשבילי בית לחיים באווירה משפחתית וחמה", אומר סיון, "בית בו יש לי פעילות חברתית, אני חלק מהקהילה – אנחנו יוצאים לסרטים, לערבי דירה אצל חברים. אני שותף כאן בקבלת ההחלטות ויש לי פרטיות".

איפה אתה מרגיש שהמגבלה שלך מפריעה לך?

"באי היכולת להיות חופשי בתנועות שלי: להתקלח לבד, להתלבש בכוחות עצמי, להגיע ממקום למקום ללא תמיכה, זה כן מקשה עליי בשגרה".

סיון, שמאוד מתעניין באקטואליה ובחדשות, החליט לפני מספר שנים להוציא לאור עיתון בהוסטל בעזרת המתנדבת זיוה לוריא מימוני ורכזת חינוך, פנאי ומתנדבים במקום, חיה באור. העיתון מתפרסם בהוסטל פעמיים בשנה. סיון משתדל לשלב ראיונות מעניינים בעיתון, ואפילו ראיין לאחד הגיליונות את ראש עיריית רעננה לשעבר, זאב בילסקי.

מאיפה הגיע הרעיון להוציא לאור עיתון?

"הרעיון נולד משיחה שהייתה לי עם זיוה, שמלווה אותי במהלך הוצאת העיתון כל השנים. בעיתון דיירי ההוסטל מספרים על עצמם, על האירועים, החגים וחיי היום יום שלנו".

את מי אתה חולם לראיין?

"את חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה".

בתגובה לכתבה, נמסר מעיריית רעננה כי ראש העיר חיים ברוידא החליט להגשים את חלומו של עידן: "ראש העיר חיים ברוידא אשר ראה בכתבה את בקשתו של עידן סיון לקיים איתו ראיון, מיד הרים את הכפפה והחליט להזמין את כל דיירי בית חלומי לביקור בלשכת ראש העיר וסיור במקום, ובאותה הזדמנות ישמח להתראיין לעיתון של עידן סיון ולענות על כל השאלות שיציג"

סניף אקים ברעננה פועל מעל ל- 25 שנה ותומך באוכלוסיית האנשים והילדים עם מוגבלות שכלית בעיר ומשפחותיהם. בין השאר יזם הסניף את הקמת הגינה הטיפולית ברעננה, מפעיל מועדון בוגרים בימי שישי בבוקר, מקיים טיולים ונופשים למשפחות, תומך במסגרות כמו בית ספר "אגם" ברעננה – בי״ס אזורי יהודי-ערבי לילדים עם מוגבלות שיכלית קשה ועוד. לאקים רעננה עשרות פעילים תושבי העיר, שפועלים בהתנדבות מלאה והסניף מקפיד לפרגן להם במגוון פעילויות מעשירות ומרחיבות אופקים. חשוב לציין שכל הפעילות הענפה הזו ממומנת באמצעות תרומות בלבד וכדי שתוכל להימשך, הסניף זקוק לסיוע שלכם.

בנוסף לתרומות שניתן להעניק לילדי רעננה שיעברו מדלת לדלת, ניתן גם לתרום או להצטרף להתנדבות בטלפון: 052-3616004.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר