כרזות מחאה נגד הארנונה. קרדיט: שחר אריאל
כרזות מחאה נגד הארנונה. קרדיט: שחר אריאל

מחאת הארנונה מתרחבת: "אנחנו לא נשתוק על זה, כל רעננה תבער"

מחאת הארנונה של נווה זמר מתפשטת ברשתות החברתיות. עשרות פוסטים עם כרזות מחאה הציפו את הפורומים של רעננה. פעילים אומרים שיבטלו את הוראת הקבע. השלב הבא: תליית שלטי מחאה במרפסות ויציאה להפגנות

פורסם בתאריך: 11.2.19 13:25

מחאת הארנונה של תושבי נווה זמר מחריפה ומתרחבת. עשרות פוסטים זועמים הציפו בימים האחרונים את הפורומים החברתיים של תושבי רעננה, בהם הועלו כרזות שנוקבות בסכומי הארנונה הגבוהים שתושבי השכונה משלמים. תנועת המאבק המורכבת במרביתה מתושבי השכונה, החלה כבר ברכישת שלטי מחאה, אותם היא מתכננת לתלות על המרפסות בשכונה.

כרזות מחאה נגד הארנונה. קרדיט: שחר אריאל

תושבי השכונה כעת אינם מוחים רק על העלאת הארנונה הצפויה ב-3.9%, אלא גם מבקשים לשנות את שיטת החישוב של הארנונה. לטענתם, שיטת חישוב הארנונה בעירייה כוללת שטחים ציבוריים כגון "שטחים מתים" בחניונים תת קרקעיים ושטחי מרפסות לא מקורות שמתווספים לארנונה, שיטת חישוב שלא נהוגה בכל הרשויות המקומיות, מכיוון שכל רשות מקומית מחשבת ארנונה בצורה שונה.

"המחאה שלנו מתמקדת בשני גורמים", אומר אחד ממנהיגי המחאה, "האחד, שינוי שיטת החישוב שלפיה מחשבים שטחים ציבוריים כמו השטחים המתים בחניונים, מרפסות שמחשבים אותן כמקורות. והגורם השני הוא העלאת הארנונה ב-3.9% על ידי העירייה. בנווה זמר, שכונה יוקרתית לכאורה, התשתיות שלנו הם כמו של עזה. אנחנו לא מקבלים את השירותים הבסיסיים עליהם אנחנו משלמים ארנונה. אנחנו מתכננים החרפת מאבק, הפגנות, וביטול הוראות קבע לתשלום הארנונה שכבר התחילו. שני פעילי מחאה כבר ביטלו, ואני בדרך".

כרזות מחאה נגד הארנונה. קרדיט: שחר אריאל

"שוב אנחנו מגיעים לסיסמאות בחירות ריקות מתוכן", אומר שחר אריאל, פעיל מרכזי במחאה שאף התחיל את מחאת הכרזות, "כולם באו לפני הבחירות ואמרו שהמצב בנווה זמר לא הגיוני ואי אפשר להשאיר אותו ככה. הנה, התמנה ראש עיר חדש, שהוא פוליטיקאי ישן, ואנחנו רואים שלא השתנה כלום ועוד יותר מזה, מעלים לנו את הארנונה. אנחנו לא נשתוק על זה, כל רעננה תבער".

שחר אריאל

"אנחנו לא נשתוק על זה, כל רעננה תבער". שחר אריאל

 

תגובות

תגובה אחת
  1. מפונקים

    התשתיות בשכונה שלכם נבנו מכספי הארנונה של שאר תושבי העיר. עברתם לשכונה בבניה כדי לחסוך עלויות אז תמתינו בסבלנות לסיום העבודות במקום לבכות על הזמן. הארנונה שאתם משלמים לא מכסה חלקיק מהכסף שהעיר השקיעה בשכונה שלכם ומהתחזוקה השוטפת שלה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר