חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי
חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי

ההורים השביתו את השעתיים הראשונות ללימודים. המנהלת: "רואה בחומרה את ההיעדרות"

הנהגת ההורים בחטיבת הנגיד הפיצה אתמול הודעה להורים ובה טענות על ההשלכות הצפויות כתוצאה מהמעבר למתכונת לימודים של שישה ימים בשבוע. בתגובה, הפיצה המנהלת מכתב להורים, ענתה על כל אחת מהטענות והפצירה בהורים לשלוח את הילדים ללימודים בשעה הרגילה

פורסם בתאריך: 16.6.19 14:01

תלמידי חטיבת הנגיד בהרצליה החלו הבוקר את הלימודים בבית הספר בשעה 10:00, זאת במסגרת מאבק ההורים בחטיבה נגד החלטת משרד החינוך לעבור בשנת הלימודים הבאה למתכונת של שישה ימי לימוד בחטיבה במקום חמישה. בשנת הלימודים האחרונה מתקיימת בבית הספר בימי שישי פעילות לא פורמלית, "שישי יצירתי", שאותה רוצים ההורים והתלמידים לשמר. שביתות לאורך כל שעות הלימודים התקיימו בחטיבה ביום רביעי שעבר וביום שלישי בשבוע שלפניו.

ועד ההורים של בית הספר העביר אתמול הודעה להורים ובה העלה טענות על ההשלכות הצפויות לדבריו כתוצאה מהמעבר למתכונת לימודים של שישה ימים בשבוע. בהודעה שהפיצה אמש מנהלת החטיבה יהודית לוין להורים, היא הגיבה לכל אחת מהטענות שהועלו והפצירה בהורים לשלוח את הילדים ללימודים בשעה הרגילה.

"כיתות הספורט יאבדו שעות אימונים באולם שכן אין אולמות פנויים במהלך השבוע", כתבו ההורים והמנהלת הגיבה: "כיתות הספורט יתאמנו בדיוק לפי מספר השעות, שהתאמנו השנה. בני הרצליה כבר מודעים וערוכים לכך, זאת לאור בקשתי".

טענה נוספת של ההורים היתה כי "שיעורי תל"ן יתקיימו במהלך יום הלימודים בשבוע – כך שהילדים יסיימו כך או כך בשעות מאוחרות (נוסף על הלימודים בשישי)". לוין כתבה בתגובה כי: "לימודי התל"ן, הפועלים בחטיבה, יתקיימו במהלך השבוע בהתאם למערכת שתבנה, כפי שהתקיימו השנה".

עוד כתבו ההורים כי "לא תהיה אפשרות למלא מחויבות אישית התנדבותית בימי שישי בויצמן ובנדיב – והילדים הקטנים ייפגעו". על כך ענתה המנהלת לוין: "הנהלת בית הספר תעשה את התאום המתבקש כדי לאפשר פעילות התנדבותית של תלמידי הנגיד בחינוך היסודי".

עוד טענה של ההורים היתה כי "לא תהיה מסגרת נוחה לשיעורי עזר לילדים שמעוניינים בכך על ידי ילדי תיכון המחויבים בהתנדבות (למעט מאוחר בערב בימי השבוע, ומי יכול לקלוט מתמטיקה אז?)". לוין ענתה: "לא מדויק – הנהלת הנגיד נערכת לביצוע פרויקט ל"ב, תלמידים מלמדים תלמידים, במהלך שבוע הלימודים".

בנוסף כתבו ההורים כי "לא תהיה אפשרות לפעולות עצמאיות בימי שישי – לחיי חברה, משפחה, חוגים מחוץ לבית הספר ועוד". תגובת המנהלת היתה כי "הפעילויות בחינוך הבלתי פורמלי, חוגים קונסרבטוריון ועוד פועלים באמצע השבוע. מערכת השעות המתפרסת על פני שישה ימים  תאפשר להם לקיים יום לימודים קצר יותר ופנוי לפעילות בלתי פורמלית. כלל תלמידי הרצליה לוקחים חלק במגוון פעילויות לאורך השבוע".

לסיכום כתבה לוין כי "הנהלת בית הספר רואה בחומרה את היעדרותם של התלמידים ותתייחס לכך בהתאם לתקנון בית הספר. אני מבקשת לכבד הנחיה זו ולשלוח את התלמידים לבית הספר".

בהודעה נוספת שהעביר ועד ההורים בנגיד להורים, בעקבות התשובות לוין, נכתב כי השביתה הבוקר תתקיים כמתוכנן, כפי שקרה. "שינוי דרמטי של מתווה שישי יצירתי מצריך עבודת צוות עם קהילת הנגיד", נכתב, "במשך השנתיים האחרונות נשמעו הבטחות שונות מהרשויות, ולצערנו הן הופרו אחת לאחת. ההסברים הניתנים כאן הם כלליים ולא עונים על צורכי הקהילה. מאבק הנגיד ייפסק רק כאשר נגיע למתווה מוסכם".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר