יד התשעה בהרצליה צילום עזרא לוי
יד התשעה בהרצליה צילום עזרא לוי

הקפאת הפינוי בינוי ביד התשעה: הוועד לא חוסך ביקורת מהעירייה, אבל קורא לה לחזור ולשתף פעולה

במכתב ששלחו לראש העירייה טוענים חברי ועד השכונה שבמשך שלוש שנים ניסו לקדם את הפרויקט מול העירייה ללא הצלחה, אך שאין בכוונתם "לעסוק במחדלי העבר". העירייה: "תכנון פרויקט יד התשעה יועבר מהיזמים אל התושבים"

פורסם בתאריך: 12.8.19 10:27

במכתב ששלחו בימים האחרונים למשה פדלון, קוראים חברי ועד השכונה לראש העירייה להיפגש איתם ולקדם יחד עם תושבי השכונה את פרויקט הפינוי בינוי הכולל בשכונה. זאת בתגובה להודעת העירייה מלפני פחות משבועיים לפיה פדלון הנחה להקפיא את הפרויקט בעקבות התנהלות הוועד "שמעלה תקופה ארוכה טענות קשות וחמורות ומשוללות כל בסיס נגד התנהלות העירייה ועובדיה וכל מי שמטעמה, הכוללות גם איומים מוסווים נגד כל אלה", לשון הודעת העירייה.

פעילים בוועד, נזכיר, הפעילו לחץ על העירייה והעלו טענות שלהם נגד הפרויקט. טרם הודעת העירייה על הקפאת הפרויקט, הציפו חברים בוועד השכונה פליירים ביד התשעה הקוראים לתושבים להצטרף אליהם למאבק נגד התוכנית, בטענה שהעירייה לא משתפת אותם בתכנון הפרויקט.

במכתב שנשלח לאחרונה לפדלון כותבים חברי הוועד כי "הוועד מצר על הודעתו של ראש העירייה על הפסקת קידום הפרויקט ומבקש לפעול לקדם את התכנון שהחל בשנת 2016 לפינוי בינוי של השכונה. הוועד, שהינו מחובר לרצון התושבים, קיווה כי במשך כל השנים שחלפו מאז ינואר 2016 יתבצע קידום אופרטיבי ממשי של הפרויקט. למרבה הצער, מאז ינואר 2016, הלכה למעשה לא קודם כלל התכנון בפועל באופן רציני אשר יהא בו כדי להפיכת שכונת יד התשעה לפרויקט פינוי בינוי נכון וראוי".

ועידת החינוך של ערי ישראל מגיעה להרצליה, לכל הפרטים ולהרשמה הקליקו כאן.

למרות שהביעו במכתב רצון לחזור למשא ומתן עם העירייה, לא חסכו חברי הוועד ביקורת מהתנהלותה. במכתב טוענים חברי הוועד כי "לא היה כל שיתוף ציבור אמיתי במהלכי התוכנית", וכי "הוועד לא ראה כי בהליך בחירת יזמי התוכנית היו נציגי השכונה, לא הוסבר מדוע יש צורך בחברות מתכננות ולמה נבחרו דווקא אלו. הוועד במשך כל השנים פעל רבות לנסות קדם את תכניות העירייה, כינס וקידם קיומן של פגישות עם התושבים לרבות כנסים בהשתתפות העירייה, הוועד סייע במתן הסבר לתושבים ופעל תוך השתתפות פעילה במנהלת שהוקמה, ועוד שלל פעולות שנעשו בהתנדבות מלאה של חברי הועד שהשקיעו מזמנם וממרצם בעניין".

עוד נטען כי "פניות הוועד ושאלותיו נענו בזלזול ובמה שנראה כאדנות על ידי מהנדס העיר הקודם וכן נציג העירייה בקידום ההתחדשות בשכונה מר אהוד לזר. מהנדס העיר חזר כמנטרה על כך ש'הועד לא מבין שום דבר'". החברים טוענים גם כי "ישיבות עם עורך דין שסייע לוועד 'פוצצו' על ידי העירייה באופן שראש העיר קטע אותן. הוועד המשיך להאמין בשיתוף הפעולה שהוטב שיתקיים עימו, הכין לבקשת העירייה מסמך לנוהל שיתוף פעולה שלא נענה כלל באופן ענייני. למעשה, גם מכתבה של עו"ד בראף (ששלחה לוועד מכתב בשם העירייה), מלבד הכחשת הדברים ודחייתם באופן כוללני, אין בו כל מענה ענייני לשאלות ולסוגיות בפניות הרבות של הועד שנעשו בכתב ובעל פה לעירייה.

"למעלה משלוש וחצי שנים, לאחר שהעירייה הכריזה כי החלה בתכנון ואין כל תוצר או מוצר שהוכן במשך תקופה ארוכה זו. אין תוכנית ואין פרוגרמה מגובשת. נראה כי לאור העדר כל קידום תכנוני לאור העדר כל מענה ענייני הרי שהניסיון לתלות בוועד את הסיבה למשיכת ידה של העירייה מקידום הפרויקט כפי שהתחייבה, הנו ניסיון לחפש אשמים בדיוק אצל אלו שפעלו לקדם את הפרויקט ולא להפך".

יחד עם זאת, כתבו החברים כי "בכל מקרה כוונתו של הוועד לגרום לקידום הפרויקט ולקדמו במהירות וביעילות ולא לעסוק במחדלי העבר. הוועד, מתוך רצון לשפר את קידום התוכנית והתמורות לתושבים, מבקש להכניס יזמים מובילים בכדי שיקדמו את התוכנית והפרויקט של פינוי בינוי של השכונה. הוועד לא יפסיק בהמשך הקידום של הנושא ומקווה לקבל את מלוא שיתוף הפעולה של העירייה בביצועו של הפרויקט. הוועד קורא לתושבי השכונה להמשיך לשתף פעולה, לבחון כיצד יחד עם יזמים ראויים, העירייה והועד ניתן יהיה לקדם את הפרויקט ומאמין כי יינתן סיוע מקצועי ומסור מכלל עובדי העירייה שיפעלו שכם אל שכם לעזור לתושבים. הוועד סבור שגורמי המקצוע בעירייה יכולים לקדם היטב את התוכנית, מבלי הצורך לפנות למכרז תכנון בין העירייה ליזמים חיצוניים.

"הוועד מאמין כי ראש העירייה, אשר מכיר את התושבים, מכיר את הצורך החיוני בהתחדשות עירונית בשכונת יד התשעה, ישלב יחד עם גורמי המקצוע בעירייה ידיים עם הוועד וכפי שנאמר במכתבה של עו"ד בראף תקודם תוכנית על ידי אנשי המקצוע של העירייה ובבחירת יזמים ראויים שתעשה על ידי תושבי השכונה והוועד".

תגובת עיריית הרצליה: "לצערנו, ועל אף מאמצים ניכרים מצד העירייה ליישום המהלך, ועד השכונה של יד התשעה התעקש שלא לשתף פעולה והודיע כי אינו מעוניין בתוכנית הפיתוח. בהודעה שהוציא ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, לתושבים הוסבר כי תכנון פרויקט יד התשעה יועבר מהיזמים אל התושבים וכי אגפי העירייה הרלוונטיים יעמדו לרשותם בכל סיוע מקצועי ותכנוני שיידרש לטובת קידום הנושא".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר