עבודות בבית הספר יצחק שדה בכפר סבא. צילום באדיבות ההורים
עבודות בבית הספר יצחק שדה בכפר סבא. צילום באדיבות ההורים

אתר בנייה בתוך בית הספר: אתם הייתם מסוגלים ללמוד ברעש כזה? צפו

עיריית כפר סבא מקימה מבנה חדש עם שש כיתות בתחומי בית הספר יצחק שדה. אלא שהתלמידים סובלים מרעש מחריש אוזניים, המורות לא מצליחות להתרכז וההורים מתלוננים על כך שהפועלים מסתובבים במתחם באין מפריע

פורסם בתאריך: 22.9.19 13:45

הורים לתלמידים בבית הספר יצחק שדה בכפר סבא מתלוננים על רעש בלתי נסבל בשעות הלימודים כתוצאה מעבודות בנייה של מבנה חדש בן שש כיתות בשטח בית הספר. הבניין הנבנה ממוקם על מגרש המשחקים של כיתות א'-ב', בין המבנה בו לומדים התלמידים בכיתות האלו למבנה של שאר השכבות בבית הספר. על פי ההורים, במהלך הקיץ שופצו המבנים הישנים והובטח להם, בסיום שנת הלימודים הקודמת, כי עבודות החפירה לקראת הקמת המבנה החדש יתבצעו בחודשי חופשת הקיץ משום שהן רועשות יותר. אולם, הדבר לא קרה והעבודות החלו ימים אחדים לאחר כניסת התלמידים לכיתות ב-1 בספטמבר השנה. על פי ההורים, העבודות צפויות להימשך עד פסח לפחות.

"המורה עצמה אמרה למנהלת שהיא לא מסוגלת ללמד יותר ברעש הזה", מספרת אם לתלמיד, "בשבוע שעבר היא אמרה לילדים להוציא חוברות קריאה כי היא לא הייתה יכולה ללמד את החומר הרגיל. היא יצאה מריכוז. אז אם היא לא מסוגלת, איך הילדים שלנו ילמדו? עכשיו הם עובדים עם כלים גדולים אבל אף אחד לא מבטיח לנו שלא יהיה רעש גם בהמשך. יש ילדים שאפילו רעש של פטיש מכה במסמר עלול להפריע להם".

אב אחר טוען: "הנהגת ההורים החליטה לא לטפל במפגעי הרעש. עמדתם היא שככה זה גם כשאתה בונה בבית. יש רעש, והם אומרים שזה בסדר. לטענתם רעשים זה דבר סביר. אבל בוא נגיד שלא אני ולא אתה היינו רוצים לעבוד בתנאים כאלה. הילדים חוזרים כל יום עם כאבי ראש. קשה להם להתרכז בכיתה. גם המורים מתייאשים או הולכים לצעוק על הפועלים או נותנים לתלמידים שיעור חופשי. אי אפשר ללמוד ככה. ניסינו לפנות לפיקוח של משרד החינוך אבל לא קיבלנו תשובה. אנחנו ממש לא יודעים מה לעשות מעבר לזה וללא תמיכת הוועד".

המבנה, כך טוענים ההורים, היה אמור לקום בשטח חניית בית הספר. "מה שקרה זה שהעירייה צריכה את החניה לנת"צ אז הם החליטו שהיא תישאר", טוענת אחת האמהות, "אבל מה עדיף? לבנות בתוך מגרש המשחקים של הכיתות הנמוכות? איפה התלמידים ילמדו וישחקו?".

לדבריה, באחד הימים הופעלו גלאי העשן פעמיים בגלל האבק שנגרם מהעבודות והילדים ירדו למקלטים בבהלה. "אמרו לילדים שזה היה תרגיל", היא מסבירה, "אחרי שעתיים זה קרה שוב. לילדים בעיקר בשכבות הנמוכות זה מבלבל. זו שנת 2019 – ככה פותחים בית ספר? אני גם לא רושמת את הילדים שלי לחוגים כי בצהריים מסתובבים שם פועלים. זה לא לעניין. ההתחייבות הייתה לאפס פועלים במרחב של הילדים. אמרו גם שיעבדו יותר בלילות ועכשיו אומרים לנו שהתכוונו לעבודות חלקיות בלילות, מה שלא נכון".

באירוע אחר, מספרים ההורים, מערבל בטון נסע לאחור כדי להכנס לאתר העבודות, בלי מכוון. ההורים דיווחו על כך והחברה הכלכלית, האחראית על העבודות, עצרה את העבודות וחידדה את הנהלים. בנוסף, על פי הטענות, הפועלים גם פגעו בצינור אספקת המים. "זה מאוד מסוכן. לא תיארתי מעולם שהבת שלי תלמד בתוך אתר בנייה", מסכמת האם. "בונים פה על הראש של הילדים. זה לא פחות מסוכן ממה שהיה בדבורה עומר שבנו עוד קומה במהלך הלימודים. הסכנה היותר חמורה היא שהפועלים מסתובבים במתחם באין מפריע".

בהנהגת ההורים של בית הספר אומרים לצומת השרון כי "בתום שנת הלימודים הקודמת ועם יציאת הילדים לחופש הגדול, החלו העירייה והחברה הכלכלית בעבודת שיפוץ מבורכת בבית הספר. עבודת השיפוץ הסתיימה עם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית. במקביל, בשל צפי לגידול דמוגרפי, החלה בנייה של מבנה חדש בן שש כיתות במתחם בית הספר. הבניה צפויה להסתיים בתום שנת הלימודים הנוכחית. הנהגת ההורים נמצאת בקשר ישיר ורציף עם החברה הכלכלית והעירייה על מנת לוודא טיפול מלא בתקלות וליקויים ובהם תקלות בטיחות, הפסקות חשמל ומים ורעש מאתר הבנייה. נעשתה פניה לחברה הכלכלית בבקשה לטפל בליקויים באופן מיידי, העבודות הופסקו וחודשו רק לאחר הבטחה להחמרת נושא הבטיחות וביטחון הילדים. כמו כן, הובטח כי בשבוע הבא, עם סיום  קידוח הכלונסאות ויציקת היסודות יופחת הרעש. במקביל, אנו עדיין ממתינים להחלטת העירייה בעניין הרחבת שטח בית הספר לכיוון מזרח, והחזרת שטח גינת משחקים לילדים שבוטל בשל בניית המבנה החדש. הנהגת ההורים והנהלת בית הספר  נמצאים בקשר ישיר וקבוע עם החברה הכלכלית, והעירייה תוך שיתוף פעולה מלא וכמובן עם אצבע על הדופק".

תגובות משרד החינוך והעירייה לא התקבלו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר