רפי סער על כסא ראש העירייה. צילום אריה אברמזון
רפי סער על כסא ראש העירייה. צילום אריה אברמזון

השמות שסער לא חשף מתגלים: עם מי נפגש ראש העירייה?

יומני ראש העירייה מפורסמים באתר העירוני, אבל שמות רבים של אנשים איתם נפגש כתובים בראשי תיבות. השוואה מול יומני המהנדסת מגלה את השמות שסער לא חשף

פורסם בתאריך: 10.10.19 15:32

יומני ראש עיריית כפר סבא רפי סער אמנם מפורסמים באתר האינטרנט העירוני, בעקבות החלטת מועצת העיר מחודש מרץ, אך רבים מהשמות בהם כתובים בראשי תיבות כך שלא ניתן לדעת עם מי סער נפגש. השוואה שערכנו בין היומן של סער לבין יומני מהנדסת העירייה עליזה זיידר-גרנות (נציין שיומני המהנדסת נחשפו בעקבות בקשתו של תושב העיר, ערן ורנר, במסגרת בקשת חופש המידע), בפגישות שהתקיימו בהשתתפות השניים, חושפת את זהות חלק מהשמות איתם נפגש ראש העירייה.

כך למשל ב-30 ביוני השנה, נכתב ביומן ראש העירייה שהתקיימה פגישה עם מהנדסת העיר זיידר-גרנות בשעות 18:00-17:00. אולם, מבדיקה ביומנה של המהנדסת עולה כי בפגישה השתתף גם יזם תמ"א 38 בשם טל ברוך, ששמו לא צוין ביומנו של ראש העיר.

באותו היום רשומה ביומן ראש העיר פגישה, בשעות 17:00-16:00, בעניין מתחם קניאל, ללא ציון שמות המשתתפים. יומן המהנדסת חושף כי הפגישה התקיימה עם מנכ"ל ביג איתן בר זאב ועם הבעלים של מפעל קניאל – אהוד בן ש"ך.

ב-13 באוגוסט התקיימה פגישה עם י.ג, כשהשוואה מול יומן המהנדסת מגלה שמדובר באדריכל העיר לשעבר יאיר גרול. ב-1 באוגוסט התקיימה פגישה של סער עם ב.ע – שמיומני המהנדסת עולה שמדובר בעורך הדין ברוך עמרמי.

נבהיר כי ישנם ביומני ראש העיר עוד לא מעט שמות בראשי תיבות של משתתפים בפגישות שלא עלה בידינו להצליב רק מעיון ביומני המהנדסת.

נסביר כי עם תחילת הקנדציה הועברה בישיבת מועצת העיר בחודש מרץ השנה החלטה לפיה יומני ראש העיר, סגניו בשכר ומהנדסת העיר יוצגו לציבור הרחב לצפייה באתר האינטרנט העירוני לאחר בחינת הבקשה על פי הוראות חופש המידע. היומנים פורסמו מאז רטרואקטיבית נכון לחודש דצמבר 2018. ההחלטה באשר ליומני המהנדסת שונתה בחודש אוגוסט השנה כך שיומני המהנדסת לא יפורסמו באופן יזום באתר השקיפות העירונית.

"נראה כי אופן פרסום היומנים חושף טפח ומסתיר טפחיים", אומר תושב העיר ערן ורנר שבקשתו במסגרת חוק חופש המידע הביאה לחשיפת יומני המהנדסת, "הרי מה כל התכלית בפרסום יומניו של ראש העיר? האינטרס הציבורי בשקיפות הוא לחשוף את הגורמים אשר ראש העיר נפגש איתם ומשפיעים על עיצוב המדיניות, בפרט כשמדובר בבעלי אינטרסים עסקיים. השמטה שיטתית של שמות המשתתפים בפגישות עם ראש העיר הופכת למעשה להסתרה מהציבור, שלא ברור מה תכליתה".

כתב גוף התקשורת "שקוף", עידן בנימיני, ממייסדי העמותה אומר לצומת השרון: "מה שאתה מספר לי פוגע באמון הציבור ובשקיפות. במידה וראש העיר נפגש על סמך מה שאתה אומר לי עם קבלנים ואנשי ציבור בלי לדווח עליהם כראוי הוא כנראה לא הבין את משמעות השקפת היומן. נגיד שבעוד שנה אתה מגלה שאיזה קבלן קיבל היתר מיוחד לחריגות בניה ואף אחד לא יודע שהוא נפגש עם ראש העיר שנה לפני כן בנושא הזה. יכול להיות שהוא קיבל את ההיתר באופן מקצועי. אבל אם הוא נפגש עם ראש העיר וזה הוסתר יש פה חשש לתופעת המאעכריות בעירייה. זה גם פוגע בשוק החופשי. פגישות עם עיתונאים או חברי מועצה בעניינים רגישים את זה אני יכול להבין. עם קבלנים לא, וחבל שהוא הסתיר את זה".

תגובת העירייה: "מאז כניסתו לתפקיד, עוסק ראש העיר ללא לאות בקידום ענייני העיר, לרבות קידום תוכניות בניין עיר והתחדשות עירונית, קידום אזורי תעסוקה ועוד, והכל בשקיפות מלאה ולמען טובת העיר כפר סבא וכלל תושביה. הפגישות בנושאי תכנון ובנייה נעשות בנוכחות הדרגים המקצועיים הרלוונטיים. הניסיון להטיל דופי, תוך רמיזות כאלו ואחרות, אינם ראויים".

צומת השרון מבקש להבהיר, כי בכתבה זו לא נעשה כל ניסיון להטיל דופי כלשהו ביחס לאיזה מהפגישות המצוינות בכתבה. עניינה של הכתבה בשקיפות הנדרשת ולא מעבר לכך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א

    כמי שעבדה עם הרבה ראשי ערים, בואו ואספר לכם משהו. יש לראש עיר המון פגישות עם אנשים פרטיים. תושבים שיש להם בעיה מסוימת ורוצים להיפגש עם ראש העיר. אלה, למעשה, רוב הפגישות שיש לראש עיר ביומן. מכיוון שמדובר לרוב בפגישה אחת או בסדרת פגישות קצרה, מצוינים ביומנים הטלפונים שלהם וגם סיבת הפגישה. כך שחשיפה לציבור מפירה באופן בוטה את פרטיותם. כי עכשיו כל אדם יידע שלישראל ישראלי שגר ברחוב ישראל 2 ומספר הטלפון שלו XXXX יש בעיה עם השכן שלו ישראל. זה לא עובד כך ולכן צודק ב100% ראש העיר שלא חושף את שמות האנשים האלה, אלא משאיר הכול כתוב בראשי תיבות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר