נהיגת חורף. צילום אור ירוק
נהיגת חורף. צילום אור ירוק

סעו לאט: כמה נפגעו בתאונות דרכים בכפר סבא בחורף הקודם?

בעמותת הזהירות בדרכים אור ירוק, שאספה את הנתונים, מפצירים בנהגים להכין את הרכבים לחורף ומספקים כמה טיפים לנהיגה בטוחה

פורסם בתאריך: 29.10.19 08:47

55 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בכפר סבא בחורף שעבר, בין החודשים נובמבר 2018 ועד מרץ 2019. כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת הזהירות בדרכים אור ירוק, לקראת החורף המתקרב. 4 מהנפגעים נפצעו באורח קשה. השאר נפצעו באורח קל.

על פי נתוני העמותה, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בחורף שעבר נפגעו בתאונות דרכים 9,317 בני אדם בכל רחבי הארץ. 145 מהם נהרגו ו-931 נפצעו באורח קשה. מהנתונים עולה כי בממוצע, בחמשת חודשי החורף בשנה החולפת, נהרג אדם בתאונת דרכים מדי יום. יותר ממחצית מתוך אותם נפגעים בחודשי החורף הקודם, 5,416 בני אדם, נפגעו בתחום העירוני. 49 נהרגו בתחום הערים והישובים ו-549 נפצעו באורח קשה.

באור ירוק מפצירים בנהגים להכין את כלי הרכב לחורף, לבצע בדיקת חורף במוסכים מורשים (חלקם מאפשרים לעשות זאת חינם) ולוודא שהמצבר, האורות, הבלמים, הצמיגים והמגבים תקינים ומוכנים לנסיעה בתנאי גשם. עוד ממליצים בעמותה להוריד את מהירות הנסיעה ב-10 קמ"ש לפחות ולהגדיל את המרחק מכלי הרכב שמלפנים; להשאיר פתח בחלון על מנת שאוויר צח יכנס וימנע אדים ותחושת עייפות; לתכנן את מסלול הנסיעה מראש; להתלבש בלבוש לא מסורבל בזמן הנהיגה; להקפיד על הדלקת אורות בכבישים בינעירוניים גם ביום וגם בלילה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בעונת החורף נדרשים כל הגורמים להיערכות מיוחדת בדרכים. על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להגביר את ההסברה בנוגע לסכנות הנובעות מתנאי מזג האוויר המשתנים ולהעלות את המודעות לאופן הנהיגה המתאים לחורף וכן לעודד את הנהגים להכין את רכבם לכבישים החלקים ולהצטברויות המים שנוצרות. ראשי הרשויות צריכים במקביל להיערך בטרם התגברות הגשמים ולהשקיע בשיפור התשתיות בדרכים העירוניות, לתקון בורות וליקויים בכביש, לנקות את תעלות הניקוז ולמנוע מבעוד מועד הצפות וקריסת תשתיות. בהיערכות מוקדמת מתאימה, בשילוב כוחות של כל הגורמים, נוכל למנוע תאונות ונפגעים רבים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר