גאווה צילום זאב שטרן
צילום אילוסטרציה זאב שטרן

עשרות להט"בים יגיעו לישיבת המועצה: דורשים להקים מרכז עירוני לקהילה הגאה

חברי הקהילה בכפר סבא יקיימו עצרת בפתח הישיבה כדי להפעיל לחץ על חברי המועצה לאשר את הצעתה של חברת המועצה קרן גרשון-חגואל. "מה שיכריע הוא הקול של מרצ. השאלה היא אם הם יקחו את זה למקום פוליטי או שבאמת יקדמו את הערכים שהם מתבססים עליהם", אומר נציג הנוער הגאה נדב וינוקור

פורסם בתאריך: 2.12.19 10:36

עשרות חברי הקהילה הגאה בכפר סבא ומחוצה לה צפויים להגיע לישיבת מועצת העיר, שתתקיים ביום רביעי, כדי לקרוא לראש העירייה רפי סער לתמוך בהצעתה לסדר של חברת מועצת העיר מהאופוזיציה, קרן גרשון-חגואל, להקים בעיר מרכז עירוני לקהילה הגאה. נציין כי אם סיעת מרצ שבקואליציה וחברים נוספים במועצה יתמכו בכך, ההצעה תעבור. אם לא – סיכוייה להיות מוסרים מסדר היום גבוהים.

על פי הערכות רבים יענו לקריאה להגיע ומחוץ לישיבת המועצה תתקיים מעין עצרת ובה ישאו הנוכחים דברים. בין הדוברות תהיה שלי נתן, סמנכ"לית האגודה לזכויות הלהט"ב, תושבת כפר סבא. "אני באה לדבר כתושבת העיר ולא במטרה למחות על שום דבר", היא אומרת. "להט"בים יש בכל מקום ולא רק בתל אביב. לכן יש משמעות מאוד גדולה שבכל אזור בארץ יהיה מרכז לאוכלוסייה הלהט"בית המקומית שיהווה מרכז תרבות ומרכז קהילתי למשפחות ולנוער. אני הולכת לקרוא למועצה לאשר את זה. אין שום סיבה שאנשים יצרכו לנסוע קילומטרים עד לתל אביב, שם יש פעילות תרבותית להט"בית, כשאנחנו רוצים לחוות אווירה שמתאימה לנו, ולא לקיים זאת ליד הבית. חוץ מזה, לקהילה באזור השרון יש מאפיינים אחרים. כקהילה, אנחנו נרגיש בבית איפה שאנחנו גרים. לרבות מהקהילות השונות בעיר יש מרכז תרבות כזה וגם אנחנו רוצים. זה דבר שמקובל בכל העולם".

שלי נתן, סמנכ"לית האגודה לזכויות הלהט"ב. צילום פרטי

את מבינה שהסיכוי של ההצעה לעבור לא גדול, בגלל שההצעה מגיעה מהאופוזיציה?

"אני לא נכנסת לזה בכלל. לפני שראש העירייה הזה נבחר, הייתה לנו פגישה אתו בפורום הלהט"בי של העיר. הוא הבטיח לנו שאנחנו כקהילה נקבל את מה שכל קהילה בעיר מקבלת. הוא צריך לעמוד במילה שלו. אנחנו בחרנו בו על סמך הבטחת הבחירות הזו שלו".

גם נדב וינוקור מכפר סבא, עוד חודש בן 18, ינאם בעצרת כנציג הנוער הגאה בעיר. "אני צופה שיגיעו למעלה מ-200 איש להביע תמיכה בהצעה ואולי אף יותר", הוא אומר, "אנחנו עושים את כל המאמצים כדי שיגיעו לתמוך. כולם יודעים שמה שיכריע כאן הוא הקול של מרצ. השאלה אם הם יקחו את זה למקום פוליטי או שבאמת יקדמו את הערכים שהם מתבססים עליהם. בכפר סבא מתגוררים אלפים בני הקהילה הגאה ומתעלמים מהם. לצערי, לפחות ממה ששמעתי, בעירייה אומרים שאין להם בעיה עם בית כזה כל עוד נמצא מימון חיצוני. זה לא מה שצריך להיות מפני שהעירייה יודעת טוב מאוד לממן קהילות אחרות".

נדב וינוקור, נציג הנוער הגאה בכפר סבא. צילום פרטי

גרשון-חגואל אמרה בתגובה: "ביום רביעי הקרוב תתקיים ישיבת מועצת העיר בה תועלה הצעתי להקצאת משכן של קבע לקהילה הגאה בעיר. אני קוראת לכלל חברי למועצה לתת כתף, להתעלות מעבר לשיקולים הפוליטיים, ולקבל את ההצעה בפה אחד. זוהי הזדמנות לתקן את העוול שנגרם לצעירי וצעירות כפר סבא הגאים, ואל לנו להשיב פניהם ריקם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר