מימין עם כיוון השעון: מטרו ווסט, אביב, אוסטרובסקי, מיתרים. צילומים עזרא לוי,זאב שטרן
מימין עם כיוון השעון: מטרו ווסט, אביב, אוסטרובסקי, מיתרים. צילומים עזרא לוי,זאב שטרן

כל הפרטים לקראת ה-1 בספטמבר

במהלך הקיץ נבנו אגף חדש בתיכון אביב ואשכול גנים בנווה זמר. בשנה הבאה יכנסו ארבעה מנהלים חדשים לתפקיד ובגני הילדים יתחילו ללמוד טניס. כל הפרטים לקראת ה-1 בספטמבר

פורסם בתאריך: 23.8.17 19:59

בעוד שבוע יתחילו ללמוד בבתי הספר ברעננה 16,583 תלמידים ו- 3,126ילדים יחלו ללמוד בגני הילדים, כך עולה מנתונים שפרסמה עיריית רעננה לקראת פתיחת שנת הלימודים. בשנה הקרובה יפעלו 101 גני ילדים עירוניים, מתוכם 68 גני יול”א (יום לימודים ארוך) ו – 14 גני חינוך מיוחד. בבתי הספר בעיר ילמדו 13,457 תלמידים, מתוכם 1,020 ילדים העולים לכיתה א’. כ- 180תלמידים ברעננה הם עולים חדשים, שזו שנתם הראשונה בארץ ו- 11 כיתות חדשות לחינוך מיוחד יפתחו השנה.
בשנה הבאה יתבצעו מספר חילופי מנהלים בבתי הספר, חלקם באופן זמני עקב יציאה לשנת שבתון של המנהלים המכהנים. בבית ספר תל”י תמלא אפרת רונן ליפניק את מקומו של המנהל יגאל אריכא שיצא לשנת שבתון. בבית הספר זיו תמלא כוכבה כהן את מקומה של המנהלת זיוית רוזנברג שיצאה לשנת שבתון. בבית הספר יבנה ימלא הרב רוני נחשון את מקומה של המנהלת ריבי זבולוני שפרשה לגמלאות. בבית הספר הדר תמלא סיגל יהודאי את מקומה של המנהלת יונה רוזנברג שפרשה לגמלאות ובבית הספר חינוך עצמאי ימלא הרב ישראל וסרמן את מקומו של המנהל הרב סימון.
במהלך חופשת הקיץ ביצעה העירייה עבודות שיפוץ ושדרוג של חלק ממבני החינוך. העבודות כללו בינוי, טיפול בתשתיות, עבודות בטיחות, הנגשת מבנים, כולל מעליות וכיתות שמע. כן נרכשו לבתי הספר מחשבים, מקרנים ומחשבי יד (טאבלטים). בין יתר המבנים ששופצו, שני מבנים חדשים שיחנכו עם פתיחת השנה החדשה. בתיכון אביב נבנה אגף חדש ובו מתחם חדשני ללימודי רובוטיקה, קולנוע, תיאטרון וכיתות לימוד ובשכונת נווה זמר נבנה מתחם חדש ובו שלושה גני ילדים.
בשנה הבאה יתקיים באחד מגני הילדים פיילוט ללימוד טניס, זאת בשיתוף מרכז הטניס העירוני. עוד תוכנית שתיושם בגנים היא תכנית “אילנות” אשר תסייע להתמודדות עם ילדים בעלי קשיי התנהגות ותעניק הנחיה בבית ההורים וליווי לצוות הגן. תוכנית מוזיקלית שנתית תתקיים לגני הטרום חובה בנושא- מלחינים ויצירותיהם. בנוסף תתקיים התוכנית: “קום והתהלך בארץ”, תכנית להיכרות עם ארץ ישראל. בחינוך היסודי תתקיים תוכנית אקדמיה ברשת, הכוללת שיעורים מקוונים להעשרת תחומי הלמידה. כניסת תוכנית “ניצנים” של משרד האוצר תיכנס לתוקף בצהרוני בתי הספר היסודיים תוך ליווי ופיקוח פדגוגי. בשנה הבאה תיכנס רעננה לפיילוט הארצי בחינוך העל יסודי שפועלת לאיתור תלמידים בעלי לקויות למידה והפרעות קשב. עוד תיפתח בחינוך העל יסודי, מגמת גרפיקה ממוחשבת כמרכז לפיתוח מקצועי ויזמות עסקית בכיתות אייל שמטרתן מניעת נשירת תלמידים ממערכת החינוך והגשתם בהצלחה לבגרות מלאה. בחטיבות הביניים יתקיים בשנה הבאה פיילוט שיכלול פתיחת מרחב חדשני רב תחומי למתן מענה פדגוגי חברתי ורגשי.
גם האתר החדש של משרד החינוך נותן תמונה מלאה על נושא החינוך ברעננה. האתר נועד על מנת לתת שקיפות להורים ולתלמידים על בתי הספר ובאמצעותו ניתן לבדוק למשל מה אחוז זכאי הבגרות בכל תיכון, אחוזי התמדה או נשירה במוסדות החינוך, מה שביעות הרצון של התלמידים והמורים מבתי הספר בהם הם לומדים ומדדים כמו עידוד מעורבות חברתית בבתי הספר וקידום סובלנות כלפי האחר והשונה בבתי הספר. האתר מאפשר להשוות בין הנתונים ברשות המקומית, לבין הנתונים במחוז ובארץ ולדעת מה תמונת המצב החינוכית בעיר ביחס ליתר הרשויות. כך למשל עולה כי ברעננה ישנם 1,346 עובדי הוראה מתוכם  רק 267 גברים. בגני הילדים עובדים 150 עובדי הוראה מתוכם רק שלושה גברים. 67.07 אחוזים מהתלמידים לומדים בבתי הספר הממלכתיים, 27.96 לומדים בחינוך הממלכתי דתי ו-4.97 אחוזים בחינוך החרדי. 95.9 אחוז מהבנים מסיימי כיתה י”ב  מתגייסים לשירות צבאי ו 85.0 אחוז מהבנות מתגייסות. שישה אחוזים מהתלמידים היו מעורבים באירועי אלימות.  82.3 אחוזים ממסיימי התיכון קיבלו זכאות בגרות ו16.6 אחוז סיימו עם בגרות מצטיינת. 62.8 אחוז נבחנו בבחינת הבגרות באנגלית בחמש יחידות ו25.5 נבחנו בחמש יחידות מתמטיקה. תקציב החינוך בעיר עומד על 323,496,165 שקלים. צפיפות התלמידים בכיתה היא 27.5 בממוצע, מספר הנמצא מעל הממוצע הארצי העומד על 25.6. בגני הילדים ברעננה ישנם 25.4 ילדים בממוצע בגן שזהו מספר נמוך לעומת הממוצע הארצי העומד על 25.9. לדוגמא בבית הספר היסודי ברטוב מספר התלמידים בכיתה גבוה מאוד ביחס לממוצע הארצי והממוצע העירוני כאשר הוא עומד על ממוצע של 32.9 ילדים בכיתה, מספר זהה לבית הספר היסודי שקד בשכונת לב הפארק. בחטיבת הביניים והתיכון מיתרים ממוצע התלמידים בכיתה נמוך מאוד מהממוצע הארצי והעירוני ועומד על ממוצע של 18 תלמידים בכיתה, בתיכון מטרו ווסט ממוצע תלמידים גבוה עם 31.9 תלמידים בממוצע בכיתה. ברעננה אחוז הנשירה מבתי הספר הוא אחד בלבד. לדוגמא אחוז הנשירה בתיכון אביב עומד על 0.43 אחוזים ואחוז הנשירה בתיכון מטרו ווסט הוא 0.67 אחוזים. ההוצאה הממוצעת במערכת החינוך ברעננה לכל תלמיד היא 18,527 שקלים . בגני הילדים העלות הממוצעת לכל ילד היא 14,050 שקלים. התיכון המוביל ברעננה מבחינת זכאות לבגרות הוא מיתרים שם 100 אחוז מהתלמידים עוברים את הבגרות. התיכון האקסטרני אנקורי עומד על אחוז לבגרות הנמוך ביותר ברעננה עם 20.6 אחוזים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר