תיכון אוסטרובסקי צילום עזרא לוי
תיכון אוסטרובסקי צילום עזרא לוי

איזה בתי ספר ברעננה נמצאים בסכנת קריסה?

ממש בסמוך לתרגיל שנערך אמש ברעננה, המדמה מצב של רעידת אדמה, פרסם אתר TamaFix את מוסדות החינוך הנמצאים בסכנת קריסה במקרה של רעידת אדמה

פורסם בתאריך: 30.8.17 12:17

לפי בדיקה שערך אתר  TamaFix, המרכז מידע על פרויקטים של תמ"א 38 ברחבי הארץ, שנת הלימודים הקרובה תיפתח בעוד יומיים עם 1,455 מוסדות חינוך הנמצאים בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה שמאכלסים 660 אלף ילדים מדי יום. זאת מאחר ומבנים אלו הוקמו לפני החיוב בבניה עמידה לרעידות וגם לא חוזקו לאורך השנים. הנתונים פרסומו היום, לגמרי במקרה, בסמיכות לתרגיל שערכה העירייה ופיקוד העורף ברעננה במהלכו תרגלו חילוץ והצלה של ניצולים מאתר הרס אשר נפגע מרעידת אדמה.

מהבדיקה עולה כי ברעננה יש תשעה מוסדות חינוך הנמצאים בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה. בין המוסדות נמצאים בית הספר היסודי זיו, היובל, יחדיו, הדר, יבנה, אגם, חטיבת הביניים אלון, ישיבת בני עקיבא ותיכון אוסטרובסקי. כפי שניתן לראות גם ברעננה אך גם בכל הארץ עולה מהבדיקה כי שכבות הגיל בסיכון הרב ביותר לסכנת קריסה הן תלמידי בתי הספר היסודיים, המהווים 57% מכלל התלמידים בסיכון בארץ  ולומדים ב- 950 מבנים. בחטיבות ביניים לומדים 29% מכלל התלמידים ובחטיבה עליונה 14% שיחדיו לומדים ב- 260 מבנים. כמות בתי הספר שאינם עומדים בתקן מהווה 30% מכלל בתי הספר ברחבי הארץ וחלקם הוקמו מלפני קום המדינה.

אין כיום חובת חיזוק למבנים ציבוריים מפני נזקי רעידות אדמה. בשונה מבתי מגורים, ביצוע תמ"א 38 במבני ציבור ועסקים מאפשרת תוספת שטח בהיקף של רק קומה אחת בלבד, לכן הפרויקטים אינם כלכליים ורובם מופקר לנזקי רעש אדמה.

הבדיקה חשפה כי ערים בהן יחס התלמידים הגדול ביותר לומד במבנים לא עמידים הן: רמת גן עם 86%, בת ים 76%, תל אביב 74%, חיפה 69% והרצליה 61%. לעומת זאת הערים הבטוחות ביותר עבור תלמידים הן: מודיעין, מכבים, רעות בהן כל התלמידים לומדים במבנים עמידים לרעידת אדמה, בית"ר עלית 2% ובית שמש 3%.

לדברי אלירן סימוני, מנכ"ל אתר TamaFix : "תמ"א 38 מקושרת אצל מרבית הציבור למיגון בתי מגורים, אך נוטים לשכוח שבמוסדות חינוך שוהים ילדים כ- 200 ימים בשנה, במשך 7 שעות בממוצע ביום. מבנים רבים נמצאים גם באזורי סכנת קריסה גבוהה, שהם לאורכו של הבקע הסורי-אפריקני והעתק הכרמל שעובר דרך מפרץ חיפה, צפון השומרון ומתחבר לבקעת הירדן".

מעיריית רעננה נמסר: "רעננה היא מהערים המובילות בישראל בנושא המוכנות לחירום. לאחרונה אף זכתה העירייה בציון טוב מאוד, שהוא הציון המקסימאלי, בבדיקת מוכנות העיר לחירום,  ובכלל זאת התנהלותה בתרחישי רעידות אדמה, על ידי פיקוד העורף  ורשות חירום לאומית. הנתונים המוצגים הינם חסרי שחר ומשוללי יסוד. כל מבני מוסדות החינוך בעיר, ובכלל זאת המוסדות שצוינו, הינם מבנים נמוכים, המתוחזקים ומבוקרים על ידי מהנדס העירייה ומצב הקונסטרוקציה בהם תקין".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר