צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

בעשור האחרון: 166 קשישים נפצעו בתאונות דרכים ברעננה

לרגל יום הקשיש הבין לאומי שחל היום, פרסמה עמותת "אור ירוק" דוח מיוחד ממנו עולה כי מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים ברחבי הארץ 70 קשישים (65+)

פורסם בתאריך: 1.10.17 18:57

70 קשישים (65+) נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים ברחבי הארץ, אחד מכל ארבעה הרוגים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלמ"ס שמתפרסמים לרגל יום הקשיש הבין לאומי שחל היום.  הקשישים מהווים 11% מסך האוכלוסייה אבל נהרגים בשיעור של 25%  – פי שניים וחצי יותר. מהנתונים עולה כי כמעט בכל שבוע בשנת 2017 נהרגו שני קשישים בתאונות דרכים בממוצע. מנתוני העמותה עולה כי 38 קשישים נהרגו השנה כהולכי רגל לעומת 34 קשישים שנהרגו כהולכי רגל בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה של  12%.

ומה ברעננה? מנתוני העמותה עולה כי משנת 2007 עד לחודש יולי השנה נפצעו בתאונות 166 קשישים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ממשלת ישראל צריכה לבקש סליחה מהאזרחים הוותיקים שלה כי היא מפקירה אותם. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש, קופות חולים ובמקביל, ידאגו להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר