בנות אוסטרובסקי רעננה באליפות העולם בקרואטיה. צילום: באדיבות עיריית רעננה
בנות אוסטרובסקי רעננה באליפות העולם בקרואטיה. צילום: באדיבות עיריית רעננה

אוסטרובסקי במקום הרביעי בעולם: “הפתענו גם את עצמנו"

נבחרת תיכון אוסטרובסקי חזרה לישראל מרוצה מאליפות העולם בכדורסל לבתי ספר שנערכה בקרואטיה. עוזר המאמן אורן לם: “היה אירוע מרשים שילווה את כולנו עוד תקופה ארוכה"

פורסם בתאריך: 24.5.17 20:08

 

לאחר שבחודש ינואר זכתה נבחרת התלמידות של תיכון אוסטרובסקי מרעננה באליפות המדינה בכדורסל, היא רשמה בשבוע שעבר עוד נקודת ציון מרשימה, כשסיימה במקום הרביעי באליפות העולם לבתי ספר שנערכה בקרואטיה בהשתתפות 28 נבחרות. בסגל הנבחרת שמדריכים המאמן יוני דנישבסקי ועוזר המאמן אורן לם, 12 שחקניות, תלמידות כיתות י’-י”ב’ – שיר תירוש, ליעד אורבך, שלי סירקיס, איילה רוט, שירה עתיד, גלי קונטס, רוני חגי, גל כהן, יובל יעקובי, אריאל ביטלמן, עומר לב וזוהר גולדמן (שכולן אגב, גם משתייכות לקבוצות הנערות של מכבי רעננה) – שסיפקו הצהרת כוונות כבר בשלב הבתים, כשהשיגו מאזן מושלם עם ניצחונות על נציגות הודו, אוסטריה וברזיל. בשמינית ורבע הגמר, הדיחה אוסטרובסקי את נציגות סין וגרמניה והשיגה את הכרטיס לשלב ארבע האחרונות. בחצי הגמר נעצרה התנופה של אוסטרובסקי, עם הפסד לנציגת יוון, כשבמשחק על מקומות 3-4 ומדליית הארד נרשם הפסד נוסף, הפעם לנציגת פינלנד. על אף שני ההפסדים בסיום, בנבחרת מקפידים להסתכל על חצי הכוס המלאה, ומסכמים בסיפוק ובגאווה טורניר עמוס בחוויות.

“מה יש לומר, היה אירוע מרשים שילווה את כולנו עוד תקופה ארוכה”, מרחיב עוזר המאמן לם (שמאמן במקביל גם את קבוצת נערות א' של מכבי רעננה), “הטורניר עצמו התקיים בעיירה בשם פורץ’ במערב קרואטיה שנמצאת ממש על שפת הים. כבר מהיום הראשון ספגנו כולנו מתרבות הספורט של המקום והתרשמנו מהמתקנים הנהדרים שפורץ’ מציעה בשלל ענפי ספורט. מעבר לענייני הכדורסל ניצלנו את השהות בקרואטיה גם לגיבוש, ואין לי ספק שגם במישור הזה, זו היתה נסיעה מוצלחת”. על הטורניר עצמו מספר לם: “הבנות הוכיחו שגם על הבמה היוקרתית הזו של אליפות העולם יש להן הרבה מה להציע. הטורניר הזה פתח לשחקניות את העיניים, והיה עוד שיעור חשוב בעיצוב של כל אחת מהן כשחקניות כדורסל. בסך הכל התחושות הן טובות מאוד, ייצגנו בכבוד את בית הספר, את העיר רעננה ואת מדינת ישראל”.

“הטורניר היה ברמה גבוהה עם הרבה שחקניות איכותיות”, מציינת שיר תירוש, שחקנית הנבחרת ותלמידת י”ב, “הפתענו גם את עצמנו, אף אחת פה לא האמינה שנצליח להתברג במקום כל כך גבוה. עברנו עשרה ימים עמוסים ואינטנסיביים, אבל זה היה שווה. מבחינתי זו בפירוש חוויה לכל החיים”. עוד מוסיפה תירוש: “אחד האירועים המרגשים היה טקס הפתיחה של הטורניר שכלל מצעד של הנבחרות המשתתפות, כשכל נבחרת נשאה את דגל המדינה שלה. בהמשך הטורניר באחד הערבים, נערך ערב תרבויות עמים בכיכר העיירה. בדוכן שלנו הצענו חטיפים ישראלים כמו במבה, ביסלי, ערגליות וחלווה שזכו, אגב, לתגובות מאוד חיוביות. בהמשך הציגה כל משלחת מופעי פולקלור, כשאנחנו הכנו ריקוד לשיר ‘גולדן בוי’ של נדב גדג’, שהתחיל במעגל ונמשך ברכבת, שסחפה אחריה את כל הנבחרות המשתתפות. היה מטורף לראות את כולם בטור ארוך משתפים פעולה ונהנים”.

“האמת, הנסיעה הזו עברה לנו מהר מדי”, אומרת גל כהן, שחקנית הנבחרת ותלמידת כיתה י’, “הגענו רחוק יותר ממה שציפינו. יש אמנם תחושת פספוס שהפסדנו לנציגת יוון בחצי הגמר, כי זה משחק שביום קצת יותר טוב שלנו היה ניתן לנצח, אבל כולנו כבר עם הפנים קדימה. השהות היתה כיפית מאוד, כשכל הנבחרות היו יחד באותו המלון. לצד משחקי הכדורסל גם יצאנו הרבה וטיילנו. לא קל עכשיו לחזור לשגרה, ובתיכון מסייעים לנו להשלים את החומר הלימודי”.

זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה, מתייחס גם הוא להישג המרשים של נבחרת תיכון אוסטרובסקי ומדגיש: “אני גאה בבנות ובצוותי האימון. הן לקחו את עצמן לקצה גבול היכולת וחזרו מאליפות העולם עם הישג שהוא גאווה לכדורסל בעיר וגאווה לכדורסל הישראלי כולו”.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר