הפגנה מול ביתו של בנט. צילום: החזית לשחרור בעלי חיים
הפגנה מול ביתו של בנט. צילום: החזית לשחרור בעלי חיים

טל גלבוע בהפגנה מול ביתו של בנט: "הילדים מופקרים לשטיפות מוח"

פעילים של החזית לשחרור בעלי החיים הפגינו ברעננה נגד ביקורי תלמידים במרכזי המבקרים של החברות המסחריות הגדולות, לטענתם בניגוד לחוזר מנכ"ל

פורסם בתאריך: 28.5.17 16:00

כ־100 פעילים של החזית לשחרור בעלי חיים הפגינו ביום חמישי שעבר מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה. לטענת המפגינים משרד החינוך מכניס תכנים שיווקיים לבתי הספר כאשר תלמידים מבקרים  כחלק מפעילויות בית ספריות במרכזים של חברות כמו תנובה, קוקה-קולה ואסם, וזאת בניגוד לחוזר מנכ"ל של משרד החינוך האוסר על לקיחת תלמידים למרכזי מבקרים של חברות מסחריות.

"מסתבר שחוזר המנכ"ל של משרד החינוך איננו אלא בגדר המלצה בלבד", אומרת תושבת העיר, ממארגנות ההפגנה ופעילה בחזית לשחרור בעלי החיים, דנה כשדי, "נשלחה פנייה למשרד החינוך, בדרישה להפסיק לאלתר את הדבר הזה אך משרד החינוך שלח את הפונים לדרכם. השבוע, הוציאה עמותת "קירות שקופים" תחקיר שחושף שלא רק שהעניין לא טופל, אלא שמדי יום אוטובוסים מגיעים למרכז המבקרים של תנובה שהיא אחת החברות שעמדה לבדיקה בתחקיר. בנוסף, לתחקירנית של עמותת "קירות שקופים" שיצרה קשר עם מרכזי מבקרים של חברות נוספות, נאמר כי אלה נמצאים בתפוסה מלאה של ביקורי תלמידים. חשוב לציין כי מצלמות נסתרות שהכניסה עמותת "קירות שקופים" למרכז המבקרים של תנובה, חושפות כי הביקור, לכל אורכו, ריק מכל תוכן חינוכי, ערכי או לימודי. הוא עמוס בתכנים שיווקים, פרסומות למוצרי תנובה והחדרת מסרים בדבר יתרונותיהם של מוצרי החלב".

טל גלבוע צילום יח"צ

טל גלבוע צילום יח"צ

טל גלבוע, תושבת כפר סבא, פעילה למען זכויות בעלי חיים, ממייסדי החזית לשחרור בעלי חיים וזוכת עונה השישית של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" טוענת שהביקורים של תלמידים במרכזי החברות המסחריות גורמים לשטיפת מוח. "מה שקורה היום במערכת החינוך זה שהילדים שלנו מופקרים לשטיפות מוח בלתי פוסקות למרות שזה נוגד את חוזר מנכ"ל משרד החינוך", אומרת גלבוע, "יש איסור מוחלט לקחת ילדים לחברות מסחריות ומה שקורה בפועל זה שבמקום שתלמידים ילמדו דברים ערכיים ו לוקחים אותם לראות פרסומות, מה שנקרא שטיפת מוח כמו שכתוב בספר. היום כל העניין הזה של צריכת חלב נמצא בסוג של מחלוקת. זה כבר לא מובן מאליו שחלב זה בריא כמו ששיקרו לנו. למעט תנובה התקשרנו גם לחברת קוקה קולה ולאסם ושני המקומות האלו נמצאות באובר בוקינג לחודשיים מראש על ידי תלמידים. כולם מרוויחים כסף מהדבר הזה ויוצרים ילדים שהם יצורים צרכניים. לילדים אין להם שום כוח, הם ילדים קטנים שלא יודעים להבדיל. התשובה שקיבלנו ממשרד החינוך שיש בסיורים האלו מורים שיתווכו, וזה בולשיט, ילד שהולך ונמצא בשטיפת מוח ומקבל ממתקים הוא מבסוט ולא אכפת לו מה המורים יגידו".

גלבוע טוענת כי בעקבות פניות שלהם משרד החינוך מסר שהנהלים יחודדו. " במשרד החינוך אמרו שיחודדו הנהלים אבל התחקיר הזה הוא המשך לתחקיר  שעשינו לפני שנה ושום דבר לא השתנה. התגובה היחידה שיצאה בעקבות ההפגנה זה ששר החינוך העלה שני ציוצים שלו בטוויטר על הצמחוניים האלה, כאילו זה קשור למה שאנחנו אוכלים. זה נורא קל יש חוק רק צריך לאכוף אותו. היום יוגש מכתב לשר החינוך מטעם עורך דין קובי כשדי שמייצג את העמותה. במכתב נבהיר שיש לשר החינוך שבועיים להפסיק את הדבר הזה ואם לא תוגש עתירה נגדו לבג"ץ".

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך אינו מאשר פעילות חינוכית המשלבת פרסומת מסחרית, ונושא זה מעוגן בחוזר מנכ"ל. חריגה בנושא תיבדק, ונפעל בהתאם".

 

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר