קארין אוחיון
קארין אוחיון

"ההורים לחצו עלי למכור מהאוכל של הצהרון"

קארין אוחיון לא מסוגלת להתקרב לפירות ים, אין אצלה שישי בלי דג מרוקאי והמנה האהובה עליה היא דווקא פולנטה פטריות של זוהר גבאי. אז איזה מתכון לשבת אתם חושבים שהיא משתפת איתנו?

פורסם בתאריך: 21.12.18 09:32

קצת על עצמי: קארין אוחיון, בת 36, נשואה לקובי ואם לחמישה. לפני שנים הייתה בעלת העיתון "ראשון בשרון" ובעלת משרד פרסום. כיום היא בעלת צהרון לילדים וקייטרינג חלבי ובשרי. "הקייטרינג נולד בעצם מהצהרון", היא מספרת, "הבוגרים של הצהרון היו מסרבים לאכול בבית את הארוחות כי הצהרון היה ידוע באוכל ביתי טרי וחם מחומרי גלם מעולים. ההורים לחצו עלי להתחיל למכור מהאוכל של הצהרון. אני צחקתי, כי מרוקאים לא מתמחרים אוכל, אלא מכינים סירים וחולקים. לאט לאט התחלתי לפתוח שירות חמגשיות, ואז היה גם ביקוש לסופי שבוע. היום אנחנו נותנים הכל מהכל, אנחנו מבשלים את הרוב בבית ובאירועים גדולים יש לנו גם מטבח חיצוני".

רקע בעיר: "נולדתי בתל אביב ולכפר סבא הגעתי בכיתה א' כשאבא שלי, שמעון פרץ, קיבל את תפקיד יו"ר סיעת ש"ס המרחבית ונכנס למועצת העיר. השבוע הוא סיים את תפקידו במועצת העיר, כנראה לתמיד. אני מאוד אוהבת את כפר סבא. אני פעילה בה מאוד בכל רובד. עכשיו אנחנו מנסים גם לגשר בין דתיים לחילונים, כתוצאה מהבחירות שגרמו לשסע גדול בעיר. בחרנו לצאת ליהדות מזווית אחרת, ביוזמה פרטית שלי ושל הגרוש שלי, העיתונאי אשר אטדגי".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "מטבח ואוכל זה תמיד המקום שמחבר אנשים. כך אפשר להגיע לכל מקום ולכל לב. הבית של אבא שלי היה תחנה מרכזית, אצלו הכנסת אורחים זה א'-ב', החל מח"כים ועד ההומלסים של כפר סבא. מי לא ישב איתנו לשולחן במשך שנים. כשאמרנו לאבא שהריח של ההומלסים מסריח, אז הוא אמר לנו 'אתם יכולים לקום ולאכול במטבח אם לא נעים לכם, אבל אתם אוכלים גם ככה, להם אין מאיפה'. הם היו יושבים בראש השולחן עם אבא. איך אפשר לא להתחבר לאוכל בבית כזה, שגם ההכנות לשבת הייתה חגיגה בפני עצמה".

שף/קונדיטור אהוב? "הקונדיטור מיקי שמו והשפית זוהר גבאי מכפר סבא, שהיא הבעלים של 'קפה המדרחוב', 'מתתיהו', 'הומיס', 'איישה בר'. היא השפית האהובה עלי בכל הזמנים. יש לה אוכל שעוד לא ראיתי. ערבוב של פיוז'ן עם מנות מסורתיות. אפילו ארוחות הבוקר שלה רחוקות מלהיות סטנדרטיות".

מהי המנה האהובה עליך? "אני הכי אוהבת דווקא את הפולנטה עם הפטריות אצל זוהר 'באיישה בר'. מי שלא אכל ואוהב – שיבוא. זו מנה מנחמת שיושבת בול".

בישול או אפיה? "בישול. אני מתה על אפייה, אבל אם אצטרך לבחור – אז בישול".
תבלין אהוב? "ראס אל חנות – זו תערובת תבלינים ששמים בדרך כלל בקציצות, ואם קונים אותה במקום טוב, טחון טרי, היא משדרגת כל תבשיל".

מה בתפריט ביום שישי? "חייב להיות דג מרוקאי. אם הולכים לבית מלון אז בוחרים דג מרוקאי. אם אני הולכת לאנשים, אני מביאה דג מרוקאי קבוע בלי לשאול בכלל. ויש גם קוסקוס, סלטים מבושלים, בורקס בשר שהם מאוד אוהבים. אבל מנת הדגל שלנו היא מקלובה, שבשביל זה צריך הרבה אנשים, כשמארחים".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "כבד עם בצל. התחלתי לבשל כשהתחתנתי עם אשר בגיל 17. לפני כן, אמא שלי לא נתנה לי להיכנס למטבח. זו הייתה המנה שהכי אהבתי אז".

מה המומחיות שלך? "ברור שהאוכל המרוקאי והמקלובה. החל מחלקי הפנים, דרך ממולאים, קוסקוס, דג מרוקאי וקציצות דגים. אתה נולד עם זה 'בילד אין'".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול? "פירות ים. אני לא מסוגלת להתקרב לזה. וגם לרגל קרושה – בגלל הטקסטורה".

מתכון לשבת: קציצות דגים בסגנון מרוקאי

קציצות דגים בסגנון מרוקאי

קציצות דגים בסגנון מרוקאי

המצרכים לקציצות:
1 קילו פילה בורי, או נסיכת הנילוס 500 גר' ומרלוזה 500 גר' – טחון
חצי צרור כוסברה
חצי צרור פטרוזיליה קצוצה
חצי בצל יבש
2 כפות פירורי לחם
1 כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור טחון טרי
תבלין משייה (מעט ממש)

המצרכים לרוטב:
מעט כמון
חצי כוס שמן
3 פלפלים אדומים חתוכים לרצועות
1 פלפל ירוק חריף (לא חובה)
1 ראש שום מופרד לשיניים קלופות
3 כפות פפריקה
1 כפית פפריקה חריפה (מי שלא רוצה חריף אז הכל מתוקה)
1 כף רסק עגבניות
2 עגבניות
חצי צרור כוסברה קצוצה
1 לימון קלוף ופרוס דק
1 כפית מלח

אופן ההכנה:
קוצצים את מרכיבי הקציצות במעבד מזון בפולסים, למרקם פירורי ולא עיסתי. לשים מעט את התערובת בידיים, כדי שהחלבון שבדגים יפתח ויחבר את המרכיבים. יוצרים כדורים בגודל הרצוי ומשטחים מעט לקציצות פחוסות.
מכינים את הרוטב: מחממים סיר עם שמן, פלפלים (טריים וחריף) ושום, ומטגנים במשך שלוש דקות עד לריכוך. מוסיפים שתי עגבניות קוביות או מגרודות, שני סוגי פפריקה ורסק עגבניות ומטגנים עוד כדקה תוך כדי ערבוב. מוסיפים מים חמים, כוסברה, לימון ומלח. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים במשך 20 דקות עד שהרוטב מוכן. טועמים ומתקנים תיבול.
מוסיפים את הקציצות לסיר ומבשלים כ-10 דקות, עד שהקציצות מתייצבות אבל לא מתייבשות. מגישים עם אורז, קוסקוס, או חלה טרייה.

שבת שלום. בתיאבון!


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר