מדור אוכל צ'יקו קרוליצקי
מדור אוכל צ'יקו קרוליצקי

“אני אוהב הכל, אבל מנת מוח חריפה תמיד תנצח”

אחרי 52 שנה צ’יקו קרוליצקי השתחרר מצה”ל. הוא עוסק היום בליווי כלכלי למשפחות, אבל גם מארח ארוחות בשר ומבשל באירועים קטנים לפי דרישה. ויש לו מתכון לכבד קצוץ מושלם

פורסם בתאריך: 21.3.19 16:46

קצת על עצמך: שמי צ’יקו קרוליצקי, אני גר בהרצליה הירוקה, בן 43, נשוי לאפרת ואב לדניאל, בן 12, ולאלון, בן שבע. לפני מספר חודשים סיימתי 25 שנות שירות צבאי ומאז אני עוסק בליווי כלכלי למשפחות. בשנים האחרונות החלטתי לפתח את התחביב העיקרי שלי, הבישול, ובמקביל ללימודים מקצועיים התנדבתי במיזמים קולינריים שונים ובישלתי לניצולי שואה, נוער בסיכון, נזקקים וכדומה. חלק מהפעילות נמשכת גם כיום. לאחרונה פתחתי את ‘המטבחון’, שבו אני מארח ארוחות בשר וסדנאות ומבשל בבתים לפי דרישה לאירועים קטנים, איכותיים ואינטימיים.

רקע בעיר: אני גר בעיר מגיל שנה כמעט ברצף (היו כמה שנים שעברתי).

מאיפה האהבה שלך למטבח? תמיד אהבתי אוכל ותמיד התעניינתי בחומרי גלם מיוחדים, אבל רק בגיל מאוחר יחסית נכנסתי למטבח לראשונה – כשגרתי לבד בארה”ב.

השף או קונדיטור אהוב? יש הרבה שפים מוצלחים ומוכשרים. בין היתר אני מאוד אוהב את הסטון בלומנטל. לדעתי, מעבר להיותו שף מוכשר הוא גם אחד המשכילים והיסודיים ותמיד אפשר ללמוד ממנו.

מה המנה האהובה עליך? אני אוהב הכל ובכל סגנון, אבל מנת מוח חריפה תמיד תנצח. זו מנה עם מרקמים מיוחדים ועם חום ונחמה של בית.

בישול או אפייה? לחלוטין בישול. הבישול מאפשר לי לבטא את עצמי וליצור. הבישול משתנה בין עונות השנה, מקומות בעולם, קהל יעד. אני לא אוהב לעבוד עם מתכונים ותמיד משנה ומגוון את מה שאני מכין ודרך ההכנה. אני מאוד אוהב לנסות דברים חדשים.

מה התבלין שלך? אני אוהב תבלינים פשוטים ובסיסיים – מלח, לימון, שום, פלפל שחור. אלו טעמים שמדגישים את חומר הגלם העיקרי ולא משתלטים עליו.

מה בתפריט של יום שישי? ימי שישי אצלנו משתנים. הקלאסי הוא שניצלים, עוף בתנור, פירה, סלט. אחת לכמה זמן אנחנו מרחיבים את השולחן ומזמינים אורחים, ואז יש הרבה מנות בשר מגוונות, יין טוב וקצת נשנושים לילדים.

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? שקשוקה. כשגרתי בארה”ב קבענו כמה חבר’ה ללמוד יחד וקיבלתי משימה להכין ארוחת ערב ישראלית. כמי שלא בקיא במטבח חיפשתי את הקל אז הכנתי פלאפל שנשרף ושקשוקה מאולתרת שיצאה מוצלחת וייצגה את ישראל בכבוד.

מה המומחיות שלך במטבח? בעיקר בשר. מכל סוג ובכל שיטה – במעשנה, בגריל, תנור, סו ויד, בישול. גם ערבי האירוח שאני מקיים מתמקדים בבשר. בכל ערב מוגשות עשר מנות שונות על טהרת הבשר, חלק מהנתחים עוברים תהליכים של ימים כדי להגיע לטעם ולמרקם הנכון.

מה המנה הכי מוזרה שהכנת? בעיני המנות לא מוזרות, אבל יש את הפחות סטנדרטיות – מוח מעושן, ברוסקטת אשכי הודו, סלט חוט שידרה.

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? אני לא מבשל אוכל לא כשר בבית, אבל בחוץ מוכן לטעום כמעט כל דבר, מקסימום לא יהיה טעים.

מתכון לשבת: כבד קצוץ

מדור אוכל- כבד קצוץ

מדור אוכל- כבד קצוץ

כמו כל מאכל מסורתי (מזרח אירופאי), לכל אחד יש את הכבד קצוץ שלו. את שלי אני מכין מכבדי ברווז שטוגנו עם הרבה בצל בהמון שומן אווז (150 גר’ שומן, קילו כבד, 2 בצלים, 3 ביצים קשות). מתבל במלח ופלפל ונגיעה של סילאן. מקרר, טוחן בפולסים עד מרקם חלק אבל לא חלק מדי. אחר כך מחמם במעשנה/תנור/מחבת ומגיש חם עם ביצה עלומה, בצל ירוק קצוץ ולחם אחיד.

בתיאבון!
שבת שלום

אחרי 52 שנה צ’יקו קרוליצקי השתחרר מצה”ל. הוא עוסק היום בליווי כלכלי למשפחות, אבל גם מארח ארוחות בשר ומבשל באירועים קטנים לפי דרישה. ויש לו מתכון לכבד קצוץ מושלם

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר