רחלה אלוביק
רחלה אלוביק

“היא הייתה בשלנית מעולה, למדתי ממנה המון”

היא עורכת דין, אדריכלית ובשלנית. אחרי שאמה נפטרה היא בחרה להקדיש לה ספר מתכונים שהוציאה לאור. לרחלה אלוביק יש גם מתכון לטרין סלמון עם עגבניות ואבוקדו

פורסם בתאריך: 28.3.19 17:08

קצת על עצמך: “אני רחלה אלוביק, בת 62, סבתא לנכדה אחת, אמא לשלושה בנים, כולם ילידי רעננה. במקצועי אני עורכת דין לענייני מקרקעין ואדריכלית. מלבד זה, לפני עשר שנים הוצאתי לאור ספר בישול בהוצאה פרטית, שנקרא “זכרונות קולינריים”, לחברים ולמשפחה. זה היה לאחר מות אמי, ליליאן, והספר הוקדש לה. היא הייתה בשלנית מעולה, למדתי ממנה המון. זה היה ממש בזמן שהילדים עזבו את הבית להתחיל חיים עצמאיים, רציתי שהם יוכלו לקחת את זה איתם. הספר משלב בין מתכונים לסיפורים מהמשפחה, והילדים באמת משתמשים בו עד היום. המתכונים הם מהמשפחה של בעלי, מאמא שלי וגם מתכונים שאספתי במשך השנים. רק כאלה שהילדים אוהבים”.

רקע בעיר: “נולדתי בקריית שמונה, עברתי לחיפה כדי ללמוד בטכניון ולאחר סיום הלימודים עברתי לרעננה עם בעלי. אנחנו גרים כאן 38 שנים. אני מאוד אוהבת את העיר. למרות זאת, בשנים האחרונות העיר מרגישה צפופה לי מדי, גם מבחינת תחבורה, גם מבחינת הבנייה. רציתי מקום כפרי שקרוב לעיר, ובסוף יצא שאני מקבלת עיר שקרובה לעיר אחרת. זה פחות מה שחיפשתי, אבל אני מקבלת את השינויים שקורים כאן ומסביב, כנראה שזה בלתי נמנע. צריך להסתגל”.

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? “משני הורי. אבא שלי גם היה בשלן גדול. הוא בעצם לימד את אמא שלי, שניהם בישלו. למדתי גם ממנו וגם ממנה. הבישול היה חלק מאוד נכבד אצלנו במשפחה, גם האירוח, גם הבישול, זה עבר אלי וגם העברתי את זה לילדים שלי. כל שלושת הילדים שלי הם בשלנים מצטיינים”.

שף או קונדיטור אהוב? “השף האהוב עלי הוא מאיר אדוני. אני מאוד מתחברת לסוג הבישול שלו ולאסתטיקה שלו על צלחת. לא אשכח את הארוחה שאכלתי במסעדה שלו ‘כתית’ לכבוד יום הנישואין שלי. זו הייתה חוויה מיוחדת במינה”.

מה המנה האהובה עליך? “זו מנה שאני לא אוכלת לעתים קרובות כי התנזרתי כמעט לחלוטין מבשר – כבד אווז. אני אוכלת את זה לעיתים מאוד רחוקות, אבל זה המאכל שהכי טעים לי”.

בישול או אפייה? “בישול, לגמרי, אין תחרות. אפייה אני מאוד אוהבת אבל לא ממש מצליח לי. אפילו רציתי ללכת ללמוד קונדיטוריה, יכול להיות שאעשה את זה עוד יום אחד, אבל בינתיים בישול”.

מה התבלין שלך? “התבלין האהוב עלי הוא כורכום, אני מאוד אוהבת להכניס את זה לכל מאכל. הוא גם בריא”.

מה בתפריט של יום שישי? “אין שום דבר קבוע. אני מגוונת לילדים כל הזמן, מפתיעה אותם עם כל מיני מאכלים חדשים, אבל זה תמיד כולל שלוש ארבע מנות וקינוח. הרבה פעמים אלה מנות שהילדים שלי מאוד אוהבים: מרק פטריות, סלט קיסר, חזה אווז”.

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? “כשהייתי סטודנטית ורק התחלתי לבשל הכנתי לראשונה ספגטי בולונז. אכלנו את זה באופן קבוע, זה היה הכי קל להכנה. יצא מצוין”.

מה המומחיות שלך במטבח? “מה שכולם אוהבים אצלי זה את חזה האווז שלי ואת הפירה שלי. אני מכינה פירה עם חלב קוקוס כדי שזה יהיה כשר, הילדים משתגעים מזה”.

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? “מתכון ג’לטין של רסק עגבניות. זה נראה מתוק, אבל זה היה מלוח ומתובל, אנשים לא אהבו. מאז אני לא מכינה את זה”.

מה אף פעם לא תסכים לבשל או לאכול? “חזיר”.

מתכון השבוע: טרין סלמון עם עגבניות ואבוקדו

מדור אוכל- מגדל סלמון

מדור אוכל- טרין סלמון

המצרכים (ל-6 מנות):
1 אבוקדו
500 גר’ דג סלמון
2 בצלים ירוקים קצוצים
3 עגבניות
2 כפות פטרוזיליה קצוצה
2 כפות עירית קצוצה
מלח אטלנטי
פלפל שחור גרוס
חצי כוס רוטב סויה
חצי כפית ווסאבי מוכן או שמינית כפית אבקת ווסאבי
רבע כוס מיץ לימון

אופן ההכנה:
חולטים את העגבניות במים רותחים לשתי דקות ומקלפים את הקליפה. מרוקנים את העגבניות מגרעינים וחותכים לקוביות קטנות. מוסיפים מלח, פלפל שחור, עירית ופטרוזיליה ומערבבים.
חותכים את האבוקדו לחצי, מוציאים את הגלעין ומקלפים את הקליפה בעזרת כף. מפרידים את חצי האבוקדו בשלמותו מהקליפה וחותכים כל חצי לפרוסות דקות. שופכים מעל מיץ לימון, מלח ופלפל שחור.
מעבירים את נתח הסלמון לתבנית, שופכים מעל רוטב סויה ומכניסים לתנור בחום של 180 מעלות למשך 15 דקות. חותכים את הסלמון לחתיכות קטנות ומוסיפים את הבצל הירוק הקצוץ.
מערימים שכבה ראשונה מתערובת העגבניות, מעליה חצאי טבעת האבוקדו, מעליהם מפזרים את הסלמון החתוך ומעליו שכבה נוספת של טבעות אבוקדו. מסיימים בעוד שכבה של תערובת העגבניות. מעטרים בתערובת של שתי כפות סויה עם ווסאבי.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר