מדור אוכל ענבל רובין
מדור אוכל ענבל רובין

הלחמניות של ענבל: "תמיד אפשר להציל את המנה, גם כשאתה מפספס. כמו החיים"

יש לה אמא "שפית על חלל", סינר מהעונה השישית של מאסטר שף וילד שקוראים לו גולני. ענבל רובין מזמינה אתכם ללמוד להכין מנות שחשבתם שתוכלו לאכול רק במסעדות

פורסם בתאריך: 23.5.19 13:10

קצת על עצמך: "אני ענבל רובין, בת 32 מרעננה, נשואה לשניר, מאמן ג’ודו והייטקיסט. יש לנו שני ילדים, גולני (כמו החטיבה) בן 7.5, וכרמל בת 4. במקצועי אני מפיקת אירועים. בעבר הייתי הבעלים של מועדון ימי הולדת ברעננה לילדים “פוקסיה”, במשך שמונה שנים, שנסגר בשנה שעברה. כיום יש לי עסק של סדנאות בישול ברעננה, שקיים בחצי השנה האחרונה. הספקתי לארח אצלי בסדנאות המון אנשים מרעננה. אני מלמדת את אמנות הבישול ממטבחים מכל העולם. מבוגרים, זוגות, נשים בחופשת לידה, מגיעים המון סוגים של אנשים. המטרה שלי היא להנגיש מתכונים וקולינריה לכלל האנשים, ולתת להם ביטחון לעשות דברים שהם חשבו שאפשר רק להזמין במסעדה. השתתפתי גם בעונה השישית של מאסטר שף ואפילו קיבלתי סינר, שהיה בשבילי האישור שתמיד רציתי לקבל".

רקע בעיר: “גדלתי בבת ים, כשהתחתנתי עברתי לגור עם בעלי בפתח תקווה. לבעלי היה מועדון של חוגים ואירועים ברעננה ותמיד נדהמתי מהאנשים כאן ומטיב האוכלוסייה וכמה הם מקסימים. ממש דחפתי אותו לעבור לגור פה. כאן רציתי לגדל את הילדים שלי. עברנו לכאן לשמחתי לפני שמונה שנים. אני מאוד אוהבת את העיר. זו גם הסיבה שבגללה החלטתי לפתוח מועדון משלי ברעננה. הכרתי המון אימהות וחברות מדהימות בזכות העבודה שלי. כשאנחנו הולכים ברחוב אנחנו מרגישים שאנחנו מכירים את כולם. זה נורא כיף”.

מאיפה האהבה למטבח? “מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי לבשל. יש לי אמא שפית על חלל. האהבה למטבח הגיעה מאמא, אבל יש בינינו תחרות סמויה. אמא שלי מבשלת מכל המטבחים הקלאסיים, ואני מבשלת פיוז’ן וזה תמיד יוצר בינינו איזושהי מתיחות כי בחגים ובשבתות אני תמיד גם מגיעה עם אוכל, ואז אנחנו מסתכלות על השולחן לראות איזו מנה אוכלים יותר”.

שף או קונדיטור אהוב? “גבריאל המילטון מניו יורק. היא בעלים של מסעדה שנקראת ‘פרון’, היא מעולם לא למדה בישול, בדיוק כמוני, אבל התשוקה שלה והמסורת והתרבות שהיא גדלה בהן, הביאו אותה ליצור עולם שלם שלא היה קיים לפניה. אני מכירה אותה מתכניות וכתבות. מעריצה את הדרך שלה”.

מה המנה האהובה עלייך? “אף פעם לא אגיד לא לסביצ’ה, בשום שעה ביום”.

בישול או אפייה? “חד משמעית בישול. אני חושבת שבגלל שבבישול אין דיוק, אפשר תמיד להציל את המנה, גם כשאתה מפספס. זה כמו החיים”.

מה התבלין שלך? “צ’ילי חריף, חד משמעית”.

מה בתפריט של יום שישי? “דג מרוקאי או סלמון בקראסט פיסטוק, אסאדו או לשון בתור מנת אמצע, ולקינוח עוגה בחושה טובה, או עוגת שמרים. ארבעה סלטים קבועים: סלט ביצים, סלט עגבניות שרי ים תיכוני, סלט קולסלאו וסלט חסה עם חמוציות ואגוזי מלך”.

מה המנה הראשונה שהכנת? “מרק תירס. למדתי את המתכון מטבח סיני במסעדה בקניון בבת ים כי ממש אהבתי את המנה שלהם. הלכתי אליו כמה פעמים, הוא היה ממש סבלני. מודה שיצא לא טוב בפעם הראשונה, עם הזמן זה השתפר”.

מה המומחיות שלך במטבח? “אלתור. לחרטט ארוחות לבעלי הרעב בעשר בלילה. משם מגיעים המתכונים הכי היסטריים שיש. אחת המנות שאלתרתי לו בלילה היא זו שהעבירה אותי במאסטר שף”.

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? “כנפיים ברוטב צ’ילי עם בננות מקורמלות. אני אהבתי מאוד, כל השאר הסתכלו עליי ואמרו לי ‘תהני’”.

מה לא תסכימי לבשל או לאכול? “משהו עם בירה, שונאת את הטעם”.

מתכון לשבת: לחמניות באן אסייתיות

מדור אוכל באן

באן

המצרכים לעשר לחמניות:
550 גרם קמח לבן
15 גרם שמרים יבשים
60 גרם סוכר לבן
15 מל שמן קנולה
חצי כפית מלח
חצי כפית סודה לשתייה
10 גרם אבקת אפייה (שקית קטנה)
300 מ”ל מים

אופן ההכנה: מתחילים עם האבקות: מערבבים היטב בקערת המיקסר קמח, אבקת אפייה וסודה. לאחר מכן שמים מלח בצד אחד של התערובת, ואת השמרים בצד אחר, מעליהם את הסוכר ומערבבים את הסוכר והשמרים ביניהם. לאחר מכן מוסיפים את השמן והמים.
לשים במיקסר בהדרגה על מהירות נמוכה. אחרי 2 דקות מוודאים שטקסטורת הבצק חלקה ולא סלעית וגבשושית. אם התערובת גושית מוסיפים כף מים ולשים 2 דקות נוספות.
לאחר 8 דקות לישה הבצק צריך להסתובב סביב עצמו, מנותק מהדפנות, במרקם מסטיק מבריק וחלק.
מרימים את העיסה מהקערה, מקמחים בזהירות את הקערה, ומניחים שוב את הבצק לתפיחה. מכסים את הקערה בניילון ומחכים לפחות 40 דקות, או עד שהבצק מכפיל את נפחו.
מקמחים משטח עבודה במעט מאוד קמח, וקורצים עיגולים מהבצק בגודל אגרוף, תוך מתיחה זהירה של השוליים של הכדור כלפי מטה, כדי ליצור כיפה עגולה מתוחה ללא בועות. מניחים כל כדור בצק על ריבוע נייר אפייה למניעת הידבקות הכדור לסיר האידוי.
מכינים סיר עמוק עם מים בגובה חצי הסיר, מביאים את המים לרתיחה חזקה ומאדים את כדורי הבצק, על סיר אידוי מבמבוק, במשך 6 דקות. חשוב לשים לב שהמים בסיר לא יורדים מגובה מחצית הסיר. אין לפתוח את מכסה סיר האידוי עד לסיום זמן האידוי.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר