חן אסור מדור אוכל צילום אולגה טוכשר
חן אסור מדור אוכל צילום אולגה טוכשר

מתכון לשבת | "אין לי אהבה למטבח, יש לי תשוקה"

חן אסור, פעם מעצבת תכשיטים וכיום אופה בסגנון פטיסרי צרפתי, מעבירה סדנאות בבתי ספר לקולינריה. לכם היא מכינה פרסבורגר פיסטוק ואמרנה

פורסם בתאריך: 30.5.19 16:34

קצת על עצמך: חן אסור, בת 37, נשואה למעצב השיער יוגב אסור ואמא לארבעה: תמר, מאור, אלון וארז. מתגוררים ברחוב רוטשילד בכפר סבא. עוסקת בארבע השנים האחרונות בתחום הקונדיטוריה ועיצוב העוגות והפטיפורים מזה ארבע שנים. "בהתחלה היה לי עסק מהבית אבל כיום, כשראיתי כמה אנשים מעוניינים ללמוד ולהתמקצע באפייה התחלתי להעביר סדנאות בבתי ספר לקולינריה”, היא מספרת. “אני מתמחה בקינוחים בסגנון צרפתי פטיסרי ומכינה פטיפורים ממולאים בקרם פטיסייר בסגנון צרפתי. בעבר שימשתי כצורפת תכשיטים. היום אני נהנית לעסוק באפיית גורמה, החל מפטיסרים מתוקים וכלה בסנדביצ’ים מעוצבים. אני מרגישה שאני מגשימה את עצמי. הרשתות החברתיות מאוד עוזרות לי להגיע לאנשים ואני מאוד חזקה בפייסבוק ובאינסטגרם. באינסטגרם יש לי חמשת אלפים עוקבים שהשגתי בתוך חודשיים".

רקע בעיר: "אני גרה בכפר סבא כל חיי ומאוד אוהבת את העיר. גם העסק של בעלי כאן. בחרנו לגור במרכז העיר כי זה מאוד נוח, הכל קרוב וליד הבית. טוב ככה לגדל את הילדים".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח: "אין לי אהבה למטבח, יש לי תשוקה. אני רואה באוכל דרך ליצור, לצייר ולהביע את עצמי. התשוקה לאפיה הגיעה כי הייתי צריכה בסך הכל להכין עוגת יום הולדת לבת שלי כשהייתה בת שנה וכמעט שרפתי את הבית. רצתי לרולדין לקנות עוגה, אבל בסוף התעקשתי לאפות ולהצליח במה שאני עושה. אפיתי עוגה ועוד עוגה עד שבע בבוקר. ממש נכנסתי לאמוק. באותו השבוע אפיתי כל יום. את הכל למדתי מהיו-טיוב, איך ממש לאפות ולעצב עוגות. מאז כמובן שלמדתי את התחום באופן מקצועי בכל בית ספר מקצועי לקולינריה שיש בארץ".

שף/ קונדיטור אהוב: "פרדריק גרולה מצרפת שאני עוקבת אחריו כבר כמה שנים. בשנה שעברה נסעתי לפריז, הגעתי למסעדה שלו וראיתי אותו – אבל התביישתי לדבר איתו".

המנה האהובה עלי: "באפיה – סופלה. הכי פשוט. בבישול – את הממולאים של אמא שלי".

בישול או אפיה: "ברור שאפיה. אני לא יודעת לבשל".

תבלין אהוב: "אבקת וניל. לא תמצית אלא אבקה. גם מקלות וניל".

מה בתפריט ביום שישי: “אנחנו לרוב הולכים לאמא שלי. ברור שאני מביאה איתי משהו, לרוב מאפים קטנים וטעימים. הם המבקרים הכי טובים שלי. כשבאים אלינו אורחים אני אחראית על האפיה ואילו יוגב על הבישולים. הוא עושה הכל, מפסטה מוקרמת ועד דגים מרוקאים. פשוט מושלם".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת: "חוץ מהעוגה שהכנתי לבת שלי, טארט לימון ובזיליקום".

מה המומחיות שלך: "בעבר התמחיתי בעוגות מעוצבות בהזמנה אישית, אבל היום אני פונה לנישה יותר מתוחכמת המשלבת בין איכות לנראות".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול: "אין לי בעיה עם כלום. מוכנה לנסות ולהתנסות בהכל".

 

מתכון לשבת: פרסבורגר פיסטוק ואמרנה

פרסבורגר פיסטוק ואמרנה של חן אסור מדור אוכלצילום אולגה טוכשר

פרסבורגר פיסטוק ואמרנה של חן אסור. צילום אולגה טוכשר

המצרכים לבצק:

250 גר’ קמח
1 ביצה
80 גר’ סוכר
100 גר’ חמאה
129 גר’ שמנת מתוקה
15 גר’ שמרים טריים

המצרכים לקרם פיסטוק ואמרנה:

100 גר’ אבקת שקדים
40 גר’ מחית פיסטוק
100 גר’ חמאה
80 גר’ סוכר
1 ביצה
20 גר’ קורנפלור
10 דובדבני אמרנה קצוצים דק

אופן ההכנה:

מערבבים במעבד מזון, עם וו גיטרה, את כל המצרכים לבצק, במשך לפחות חמש דקות. מעבירים את הבצק למקרר למשך הלילה.

מקציפים בוו גיטרה את החמאה ואת הסוכר לתערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים את אבקת השקדים ומחית הפיסטוק ומערבבים עד שהתערובת אחידה. לא לשכוח לנקות את הדפנות מדי פעם. מוסיפים את הביצה ולאחר מכן את דובדבני האמרנה ואת הקורנפלור.

לאחר שהבצק נח במשך לילה שלם, פותחים אותו למלבן, מוסיפים את קרם הפיסטוק, ומגלגלים את הבצק. חוצים אותו באמצע וקולעים צמה משתי החתיכות. שמים את הצמה בתבנית אינגליש קייק, מניחים לה לתפוח כשעה ולאחר מכן אופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות במשך 35 דקות.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר