נירית חכמון, פרטי
נירית חכמון, פרטי

במטבח עם נירית חכמון | "המסעדה זה החיים שלי"

נירית חכמון, הבעלים של נג'ימה ברעננה, למדה לבשל מהסבתות, אוהבת את ישראל אהרוני ולא יכולה בלי כורכום. ויש לה גם מתכון לפלפלים ממולאים

פורסם בתאריך: 13.6.19 13:08

קצת על עצמך: "אני נירית חכמון, בת 36, אם לשלוש בנות: אלי (5), דור (4), ארבל (3) ובן אחד בדרך. אני הבעלים של מסעדת נג'ימה (אליעזר יפה 3) ברעננה בעשר השנים האחרונות, שקרויה על שם סבתא שלי מהצד העיראקי. אני חצי תוניסאית-חצי עיראקית, אז המטבח עצמו במסעדה הוא מטבח ישראלי – מין קיבוץ גלויות של כל האוכל שאני אוהבת. תמיד התעסקתי באוכל, גם לפני שפתחתי את המסעדה ניהלתי מסעדות אחרות ברעננה או בהרצליה. לא למדתי בישול פורמלי, זה הכול מהבית, גם המתכונים במסעדה שלי כולם מהבית. אני מכירה את זה כל כך טוב והיה לי קל ליישם את זה. המסעדה זה החיים שלי, הלב שלי. היא הבייבי הראשון שלי לפני שהבאתי ברצף מלא ילדים".

רקע בעיר: "נולדתי וגדלתי בכפר סבא השכנה. בחרתי לפתוח מסעדה ברעננה כי לא משנה כמה כפר סבאית הייתי, כמעט כל המסעדות שעבדתי בהן וניהלתי אותן היו ברעננה. זה מה שגרם לי להכיר את הקהל הרענני הכי טוב שאפשר. התבקש שאפתח את המקום שלי ברעננה. עברתי לרעננה אחרי שסיימתי צבא, לפני 17 שנה. בזמנו עברתי לעיר בעקבות אהבה, לגור עם בן זוגי דאז. אחר כך כבר באמת התאהבתי בעיר, וגם עבדתי בה המון שנים, אז השתקעתי כאן".

מאיפה האהבה שלך למטבח? "שתי הסבתות שלי היו בשלניות, האהבה הגיע מהן, הן היו מאמות כאלה, אוהבות לארח. אוהבות להאכיל בשפע. ואני חושבת שזה גם חלחל כקונספט למסעדה שלי. לאמא שלי יש שלושה עשר אחים, אז תמיד היו סירים ענקיים על השולחן אצל הסבתא והיו בישולים לגדוד. גם אצל אבא המצב דומה, יש שמונה אחים אז אותו הסיפור. תמיד היו צריכים לעזור, ואני עזרתי, וככה למדתי לבשל והתאהבתי בזה".

שף או קונדיטור אהוב? "ישראל אהרוני. אני אוהבת את הידע הנרחב שלו בקולינריה ומתחברת אליו כבן אדם. הוא כמוני כזה, הוא הכל מהכל. בשלן אוניברסלי".

מנה אהובה: "זו מנה שהכנסתי גם למסעדה, מנה שאצלנו התוניסאים היו מכינים רק בחגים, אבל מרוב שאהבתי אותה החלטתי שהיא תהיה אצלי יום יום בתפריט. היא נקראת בקיילה, זה תבשיל של עלי מנגולד עם בשר בקר ושעועית לבנה בבישול ארוך".

בישול או אפייה? "בישול. פחות טובה באפייה".

מה התבלין שלך? "כורכום, קודם כל זה מוסיף המון לאוכל, ובנוסף זה התרופה של הטבע. יש לכורכום סגולות רפואיות וזה תורם המון לבריאות, ובנוסף גם טעים מאוד".

מה בתפריט של יום שישי? "הקוסקוס כמובן מככב אצלנו. צלי בקר, מוח, סלט כרוב, סלט פלפלים, שומר בלימון, אורז חובה אצל העיראקים, קובה סלק, קובה בורגול. ולקינוח עוגת סולת".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "הדבר הראשון שלימדו אותי להכין היה קוסקוס אמיתי מסולת. יצא על הפנים. אבל היום כשאני מכינה אנשים לא יכולים להפסיק לאכול אותו".

מה המומחיות שלך במטבח? "אני יותר מתמחה בתבשילים, תבשילי בשר, קדרות, מנות שלוקח להן זמן להתבשל ולספוג את כל הטעמים".

מה המנה הכי מוזרה שהכנת? "נודלס מוקפץ עם חמאת בוטנים, אבל יצא מעולה. גם התגובות היו טובות".

מה לא תסכימי לבשל או לאכול? "אוכל גרוע".

מתכון לשבת: פלפלים ממולאים

ממולאים צילום פרטי

ממולאים צילום פרטי

המצרכים (ל-8 מנות):
2 כפות שמן לטיגון
בצל קצוץ
300 גר' בשר טחון
כוס אורז מבושל
כפית מלח
כפית פלפל שחור
כף רסק עגבניות
המצרכים לרוטב:
בצל קצוץ
שן שום מגוררת
3 כוסות מרק עוף מוכן או מים
כף סוכר
מלח ופלפל לפי הצורך
כף רסק עגבניות

אופן ההכנה:
מטגנים את הבצל עד לשקיפות. מוסיפים את הבשר למחבת. מתבלים במלח ופלפל, ומטגנים עד שהבשר מקבל צבע אפור. מוסיפים את רסק העגבניות, מטגנים שתי דקות ומוסיפים את האורז. חותכים את הפלפלים בחלקם העליון ומרוקנים את פנים הפלפל מגרעינים. ממלאים את הפלפל ברוטב שבמחבת עד גובה שני שליש, ומכסים עם החלק העליון של הפלפל.

הכנת הרוטב:
מטגנים את הבצל עד השחמה בסיר, מוסיפים את רסק העגבניות ומטגנים שתי דקות. מוסיפים את מרק העוף או את המים ומבשלים עד לרתיחה. מכניסים את הפלפלים לסיר עם הרוטב, מסדרים אותם צמוד, ומביאים את הרוטב שוב לרתיחה. מכסים את הסיר ומבשלים כ-35 דקות.

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר