פאולה עמרני. קרדיט_ מוניקה פיץ
פאולה עמרני. קרדיט_ מוניקה פיץ

במטבח עם פאולה | "אני מכורה לגלידות ולריבת חלב, כארגנטינאית נאמנה"

פאולה עמרני עלתה מארגנטינה הישר לרעננה, מכורה לריבת חלב ולעולם לא תסכים לאכול צפרדעים. ויש לה גם מתכון מפנק לאלפחורס

פורסם בתאריך: 1.8.19 18:11

קצת על עצמך: "אני פאולה עמרני, בת 45 מרעננה, נשואה לטל ואמא לארבעה. עליתי לארץ ב-1986 מארגנטינה, ישר לרעננה. הייתה לי קונדיטוריה קרוב לעשר שנים שהתחילה ברעננה ועברה למושב בצרה, קונדיטוריית 'פאולה', ונסגרה בשנת 2007. אחר כך המשכתי להיות עצמאית, עסקתי בפיתוח מוצרים לכל מיני קונדיטוריות קטנות, ניהלתי את הקונדיטוריה הארצית של 'לחם ארז', ובשלוש השנים האחרונות אני מתעסקת יותר באירועים קטנים, הכנת עוגות יום הולדת, הזמנות של אנשים פרטיים. אני עובדת גם עם שי גולן, זוכה 'בייק אוף ישראל'. יש לו דוכן קרמבו שלו בתל אביב, ואני משתתפת בתהליך הייצור של המוצרים שלו".

רקע בעיר: "אני עליתי מארגנטינה לרעננה, אבל בעלי הוא דור שלישי בעיר. כל האחים שלי עזבו את רעננה ואנחנו היחידים שנשארנו פה בעיר. זאת עיר מהממת לטעמי, מאוד מיוחדת וקשה לי לחשוב על לעזוב אותה".

מאיפה האהבה למטבח? "ירשתי את זה מסבתא שלי. מאז שהייתי קטנה תמיד אהבתי לאפות איתה, ועם השנים הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות. היינו יושבות במטבח בארגנטינה ואופות ביחד, וגם אחרי שהיא עלתה ארצה, אחרינו, המשכנו לאפות ולבשל יחד. יש לי סיפוק לראות אנשים נהנים מהאוכל שלי. זה מעלה לי חיוך ועושה אותי מאושרת".

שף או קונדיטור אהוב? "אני מאוד אוהבת את הדברים של פייר הרמה, הקונדיטור הצרפתי, הוא השראה מבחינתי. אני אוהבת את הדיוק שלו, את הדברים המיוחדים שהוא עושה".

מה המנה האהובה עלייך? "אני מכורה לגלידות ולריבת חלב, כארגנטינאית נאמנה".

בישול או אפייה? "אפייה כמובן. גם לבשל אני מאוד אוהבת ומחוברת לזה, אבל אין על מאפה טוב או כוס קפה עם אלפחורס בצד".

מה התבלין שלך? "אין לי תבלין מועדף. כל תבשיל צריך משהו מיוחד".

מה בתפריט של יום שישי? "אני תמיד אחראית על הקינוחים, אז אני משתדלת לגוון ולפנק את המשפחה בעוגות בחושות, עוגות שמרים ומוסים. מלבד זה, יש על השולחן אוכל מאוד ישראלי – דגים, שניצלים, אורז, סלטים, מאוד מקומי".

מה המנה הראשונה שהכנת? "זה היה עוד בארגנטינה, עוגת וניל בחושה שכיסיתי אותה בריבת חלב. הייתי בת תשע. יצא בסדר, מאז השתפרתי".

מה המומחיות שלך במטבח? "בעיקר עוגות מוס ושמרים".

מה המנה הכי מוזרה שהכנת? "עבדתי פעם בפיתוח מוצר למישהי שביקשה ממני מוס שוקולד לבן עם צמח התבלין מרווה, שיש לו טעם מוזר. לא יצא טוב, אבל צריך לנסות".

מה לא תסכימי לבשל או לאכול?
"צפרדעים".

מתכון לשבת :אלפחורס

אלפחורס. קרדיט_ פאולה עמרני

אלפחורס. קרדיט_ פאולה עמרני

המצרכים (ל-50 מנות):
150 גרם קורנפלור
50 גרם קמח
5 גרם אבקת אפייה
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
100 גרם סוכר
3 חלמונים
גרידת לימון
500 גרם רבת חלב
100 גרם קוקוס

אופן הכנה:
שמים קורנפלור, קמח, אבקת אפייה, חמאה וסוכר בקערת המיקסר ומערבבים עד לקבלת פירורים. מוסיפים את החלמונים ואת גרידת הלימון וממשיכים לערבב עד להיווצרות בצק, ומקררים למשך רבע שעה. מרדדים את הבצק לעלה בעובי 2 ס"מ, קורצים עיגולים ומסדרים בתבנית אפייה. אופים בחום של 180 מעלות במשך כ-10 דקות, ואז מצננים. מעבירים את ריבת החלב לשק זילוף, ומזליפים על מחצית מכמות העוגיות. סוגרים עם עוגייה מעל, ומגלגלים בקוקוס..

בתיאבון!
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר