אומה לוי
אומה לוי

במטבח עם אומה לוי | "אני מבשלת מגיל 11, וזה מצית לי את הדמיון"

אומה לוי הכי אוהבת את השף העירום, מאפים וכל מאכל שיש בו דגים. ויש לה גם מתכון לסביצ'ה טונה

פורסם בתאריך: 12.9.19 14:06

קצת על עצמך: אומה לוי, בת 23, תושבת כפר סבא, בתו של חבר מועצת העיר יובל לוי. סטודנטית לתואר ראשון במרכז הבינתחומי ליזמות ולמנהל עסקים ועובדת בחברה האמריקאית "דוטרה" המייצרת שמנים אתריים. "אני מרצה בעיקר ברוסיה ובאוקראינה, אבל גם בארץ, על השמנים האתריים ופעילות מינית ושמנים אתריים ובישול", היא מגלה, "מכיוון שחוש הטעם מושפע מחוש הריח, כששמים באוכל שמן אתרי שמגרה את חוש הריח אז הטעם הוא אחר וזה ממש מגניב. מעבר לזה, אלו חומרים משמרים מעולים. אני תמיד משתמשת בזה למשל ברוטב צ'ימיצ'ורי ככה שהוא נשמר הרבה יותר זמן במקרר. חוץ מזה זה נורא בריא. בבליעה אנחנו מקבלים 90 אחוז מסגולות השמן. חוץ מזה, אני אוהבת לבשל ומתעדת את מה שאני מבשלת ומעלה לרשתות החברתיות. זה נורא כיף ונותן השראה לעוד דברים אחרים בחיים".

רקע בעיר: "אני כפר סבאית גאה. נולדתי בבית החולים מאיר ולמדתי בתיכון באורט שפירא במגמת עיצוב תעשייתי. אני מאוד אוהבת את כפר סבא ואני מקווה מאוד שאמשיך לגור בה בעתיד".

מאיפה האהבה למטבח: "אני לא יודעת. אמא שלי אף פעם לא בישלה בבית. היא ידעה להכין אולי רק חביתה. יצא ככה שנמשכתי למטבח ואהבתי לנסות דברים חדשים ושילובים חדשים. אני מבשלת מגיל 11 וזה מצית לי את הדמיון. אם אני הולכת לסופר ורואה ירק מגניב אני מיד חושבת מה אני עושה איתו והופכת את הרעיון למציאות. לפעמים סבתא שלי עוזרת לי במטבח ואנחנו מבשלות יחד".

שף או קונדיטור אהוב: "ג'ימי אוליבר, השף העירום. הוא עושה דברים מדהימים עם מעט מרכיבים והצליח להנגיש את האוכל באופן יוצא מן הכלל לכל אחד. מהישראלים תמיד הערצתי את ישראל אהרוני. אני חושבת שראיתי את כל פרקי תוכניות הבישול שלו".

מנה אהובה: "הכי אני אוהבת בצקים – פיצות, קרואסונים, קלצונה"

בישול או אפיה: "התחלתי באפייה ואז בגיל 15 בערך עברתי לבישול. מאז אני יותר מבשלת כי זה קל יותר. אפייה זה כימיה ופיזיקה ומדע מדיוק ובבישול אני יכולה להשתחרר, לשמוע פודקאסט ברקע ולבשל לפי טעמי. ולמרות זאת, אני מאוד רוצה לעבור קורס קונדיטוריה".

תבלין אהוב: "אני מאוד אוהבת אגוז מוסקט, מרווה ופלפל לבן. למרווה יש טעם מהפנט. אגוז מוסקט ופלפל לבן הופכים הכל ליותר עדין ומיוחד".

מה בתפריט ביום שישי: "בבית של ההורים רק אני מבשלת לשישי והתפריט משתנה. אם אחותי תחזור מהצבא אני אכין לה מהמטבח האיטלקי לזניות שהיא מאוד אוהבת. אני אישית מאוד אוהבת להכין סביצה מדגים שונים ומפירות מסוימים בתוספת תבלינים אסיאתיים. לפעמים אני מכינה גליליות של דפי אורז עם אטריות אורז, דג סלומון נענע וכוסברה. לפעמים אני מתמקדת בחלבי ולפעמים בבשרי, שזה כולל נתח בשר שנאפה בתנור עם ותפוחי אדמה. אני מכינה גם ניוקי וסלט חומוס שאני ממש אוהבת עם מלא עשבים ומלא פלפל, שמן זית ולימון".

מה המנה הראשונה שהכנת: "אני זוכרת היטב, יצא לי על הפנים. בגיל 10 הכנתי ריבועי תמרים לראש השנה וכנראה לא קראתי טוב את המתכון. היה כתוב חצי כפית מלח ואני שמתי כף וזה יצא בלתי אכיל בעליל. מאז השתפרתי, כלומר התחלתי לקרוא נכון את המתכונים (צוחקת)".

מה המומחיות שלך: "אני הכי טובה בדגים – חיים או לא".

מה אף פעם לא תסכימי לבשל או לאכול: "את כל החרקים למיניהם ובחיים לא אבשל שרימפס או תמנון. כל מה שהוא חי במים והוא לא דג. זה גם מטעמי כשרות אבל זה גם נורא לא מגרה אותי".

מתכון לשבת: סביצ'ה טונה עם סלט עשבים

סביצ'ה טונה על סלט עשבים

סביצ'ה טונה על סלט עשבים

המצרכים לסלט:
פרוסת טונה אדומה חיה חתוכה למלבנים קטנים
חצי צרור כוסברה חתוכה
1 צנונית חתוכה לחצאי עיגולים
4 תרמילי אפונה טרייה חתוכה דק לעיגולים
פלפל צ׳ילי חתוך לעיגולים דקים – לפי הטעם
1 בצל שאלוט חתוך לעיגולים קטנים
2 מלפפונים קטנים מנוקים מהחלק הפנימי וחתוכים לפרוסות

המצרכים לרוטב:
5 כפות רוטב מירין
2 כפות רוטב דגים
1 כף שמן שומשום
1 כף רוטב יוזו
מיץ מחצי תפוז
6 טיפות שמן אתרי ליים
6 טיפות שמן ג׳ינג׳ר
4 טיפות שמן פלפל ורוד

אופן ההכנה:
בקערה מערבבים את כל המרכבים של הסלט ביחד מוסיפים את הרוטב. מסדרים את מלבני הדג בצלחת הגשה, שמים מעל את הסלט ויוצקים את הרוטב מעל.

בתאבון
שבת שלום

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר