מדור אוכל- נוי פרץ
מדור אוכל- נוי פרץ

במטבח עם נוי פרץ | "אני אוהבת להכניס משהו לתנור ולראות איך הוא משתנה"

נוי פרץ מרעננה חולמת להקים קונדיטוריה, לא מתכוונת לעזוב את העיר ולעולם לא תיגע באבוקדו. ויש לה גם מתכון עוקצני לשבת

פורסם בתאריך: 19.9.19 16:45

קצת על עצמך: "אני נוי פרץ, בת 22 מרעננה, כרגע מתחילה להגשים את אחד החלומות שלי – אני לומדת קונדיטוריה כבר כמעט חצי שנה בבית הספר הקולינרי 'בישולים', ואני לקראת סיום. יש לי בן זוג כבר שלוש שנים, עדי, אותו הכרתי בצבא. השתחררתי לפני כמעט שנתיים, הייתי מדריכת חימוש בבסיס הדרכה, הדרכתי על מערכות שיש בטנקים. תוך כדי עבודה בחברת ביטוח התחלתי ללמוד קונדיטוריה, אני אופה כבר עשור. החלום שלי זה שתהיה לי קונדיטוריה שלי, ורודה, עם הרבה עוגות ראווה, שתהיה מרשימה ומושכת. ואני בטוחה שהוא יתגשם. בינתיים אני מוכרת עוגות מהבית, בדרך אל החלום".

רקע בעיר: "לרעננה עברנו כשהייתי בת 3, כל הילדות שלי הייתה ברעננה. ביסודי למדתי בבית ספר יחדיו, בחטיבה ברימון ובתיכון אביב. אני חושבת שרעננה היא עיר מהממת שהולכת ומתפתחת בחלוף השנים. אין ספק שהיא עיר שכיף לגדול בה, והיא עיר שמשקיעה הרבה למען תושביה. אני לא חושבת שאי פעם אעזוב אותה".

מאיפה האהבה למטבח? "כבר מגיל קטן הייתי אוהבת להיכנס למטבח עם אמא ולהכין איתה עוגות, בעיקר לגעת בכל דבר ולעשות קצת בלגן, אבל עם הזמן זה הפך לאהבה".

שף או קונדיטור אהוב? "הקונדיטור דודו אוטמזגין. כל פעם שאני הולכת לחנות שלו אני נדהמת מחדש מהמבחר והמיומנות".

המנה האהובה עלייך? "פסטה עם רוטב עגבניות. תמיד אוכל חם של בית שכיף לאכול ולהכין".

בישול או אפייה? "אפייה. כי אני אוהבת להכניס משהו לתנור ולראות איך הוא משתנה, וגם כי בסופו של דבר אי אפשר לדעת איך הוא יצא. אפייה זה עולם ומלואו, תמיד אהבתי להיות במטבח ולגלות דברים חדשים. אנשים לא יודעים שהרבה מעיסוק בקונדיטוריה זה כימיה. צריך לדעת טמפרטורות של כל חומר שאתה עובד איתו, ולאיזה מרקם הוא צריך להגיע כדי להפוך לטעים. יש המון מדע מאחורי זה. הכל תלוי בהרבה משתנים. זה מאוד מעניין".

מה התבלין שלך? "אבקת זהב וחיוך מנצח".

מה בתפריט של יום שישי? "חלות עם דג מרוקאי. את החלות אני מכינה והן יוצאות מהתנור ממש כמה דקות לפני שבת. עוגות שמרים, עוגות גבינה. כל שבוע זה משתנה. ויש כמובן המון סלטים".

מה המנה הראשונה שהכנת? "עוגת שיש, בגיל 12. לא יצאה וואו, היא הייתה דחוסה וקשה. אבל עם הזמן למדתי איך להגיע לתוצאות טובות".

מה המומחיות שלך במטבח? "ללא ספק בצקים. החל מלחמים ועד לעוגות שמרים. פשוט אוהבת את הבצק".

מה המנה הכי מוזרה שאי פעם הכנת? "עוגת לימון ויוזו – יוזו זה לימון יפני עם טעם שונה ומיוחד. לעוגה יש טעם מוזר שלא כולם יאהבו ויתחברו אליו".

מה לא תסכימי לבשל או לאכול? "אבוקדו. מאז שאני קטנה אני נמנעת מלגעת ולאכול. פיתחתי עם הזמן אנטי כלפיו".

מתכון לשבת: טארט תפוחים עוקצני

מדור אוכל- נוי פרץ עוגה

מדור אוכל- נוי פרץ עוגה

המצרכים:
רינג בקוטר 18 ס"מ, גובה 2.5 ס"מ

המצרכים לבצק:
300 גרם קמח מנופה; 30 גרם סוכר; 8 מ"ל מים; 150 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות; 90 גרם ביצים
6 גרם מלח; כפית תמצית וניל

למלית תפוחים:
30 גרם חמאה; 500 גרם תפוח עץ ירוק סמית קלוף וחתוך לקוביות; 30 גרם סוכר; 20 גרם דבש; כפית תמצית וניל

לקראמבל:
75 גרם חמאה; 75 גרם סוכר דמררה; 75 גרם אבקת שקדים; 75 גרם קמח

אופן ההכנה:
הבצק: מכניסים את כל החומרים היבשים – קמח, סוכר, מלח ואת החמאה החתוכה לקערת המיקסר. מערבבים במהירות בינונית עד שנוצרת תערובת חולית – כמו קוסקוס דק. מוסיפים בבת אחת את כל הנוזלים: ביצה, מים ותמצית וניל, לערבוב מינימלי עד לקבלת הבצק. במידה ויש צורך, מאחדים את כל החומרים לאיחוד סופי עם הידיים. מכניסים לקירור של כשעה. לאחר קירור מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה ויוצרים קלתית (מסגרת בצק) על הרינג. ממליצה לחתוך את הבצק כ-3 ס"מ יותר מכל צד, לשים מעל הרינג, ליצור זווית של 90 מעלות בתחתית הרינג, להצמיד לדפנות, ולבסוף להוריד שאריות.

מלית תפוחים: את כל המרכיבים למלית שמים בסיר קטן על אש בינונית עד שהתפוחים מתרככים והמרקם שלהם קופצני. מכבים את האש ומסננים בעזרת מסננת את התפוחים מהרוטב שנוצר. את התפוחים מקררים ואת הרוטב אפשר לזרוק.

קראמבל: בקערת מיקסר שמים חמאה, סוכר דמררה, אבקת שקדים וקמח ומערבבים עד לקבלת תערובת פירורית.
הרכבת הטארט: בקלתית בצק שמים את המלית תפוחים המסוננת, מפזרים מעל את הקראמבל. אופים את הטארט ב170 מעלות בתנור במשך כ-40 דקות. יש לחלץ את הטארט מהרינג רק לאחר שהתקרר. מומלץ להגיש עם אבקת סוכר מעל וכדור גלידה וניל בצד.

בתאבון!

שבת שלום


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר