עינת חזן. קרדיט_ דנה ארביטמן
עינת חזן. קרדיט_ דנה ארביטמן

מהמטבח של עינת חזן: קרמבו ללא גלוטן

עינת חזן חיה שנים רבות בארצות הברית, עד שהחליטה לחזור לישראל ולהתמקם ברעננה. בגלל מחלת הצליאק של בתה, היא למדה לבשל לחלוטין ללא גלוטן, ויש לה מתכון שאי אפשר לעבור את החורף בלעדיו

פורסם בתאריך: 14.11.19 17:11

קצת על עצמך: “אני עינת חזן, בת 42, גרושה ואמא לשלושה: דניאל והיילי, תאומים בני 14, ומיה בת שמונה וחצי. נולדתי בתל אביב וגדלתי בשדות של הוד השרון. בגיל 20 עברתי לארצות הברית, ואיכשהו נשארתי שם. גרתי בניו ג’רזי. התחתנתי, הקמתי עסק מאוד מצליח למשלוחים בינלאומיים. בשנים האחרונות עזבתי את העסק ופתחתי עסק אחק, של הפקת אירועים ועיצוב פנים, וזה מה שאני עושה כיום. ביולי האחרון אני והילדים החלטנו לעבור לישראל. בשבילם זו ממש עלייה. בחרתי ברעננה, כי ידעתי שאם אי פעם אחזור לישראל, אגור באזור השרון, וידעתי שרעננה היא עיר מאוד קולטת עלייה. הייתה לנו נחיתה מאוד קלה. זו הרגשה ממש של בית. אני יכולה להעיד על עצמי שאני מאוד פרפקציוניסטית כאדם. גם בבישול. המטבח אצלנו זה דבר מאוד מרכזי, כי זה מאחד אותנו כמשפחה. כשגילינו שהבת שלי, היילי, חולת צליאק, הייתי צריכה ללמוד הכל מחדש. מקוסקוס ועד פסטות ללא גלוטן. הילדים שלי מבינים באוכל, אז הם לא יתפשרו על טעמים”.

עינת חזן.צילום דנה ארביטמן

רקע בעיר: “אני מאוהבת בעיר. אני גרה בשכונת נווה זמר. יש פה הכל מהכל, המון שקט, והעצמאות שמתאפשרת לילדים בעקבות מבנה השכונה והעיר היא מדהימה. הילדים בשכונה קיבלו את הילדים שלי בצורה יוצאת דופן, כבר יש להם חבר’ה, שזה דבר לא מובן בגיל הזה. יש פה מגוון רחב של תרבויות, כור היתוך. מצברים ועד ברזילאים. זאת עיר מאוד כיפית”.

מאיפה האהבה למטבח: “מאמא, אין ספק. באתי מבית מרוקאי. גדלתי על השיש, ליד הסירים, וכך גם הילדים שלי. הבת שלי בת שמונה וחצי וכבר יודעת להשתמש בסכין שף. היא אחת הסו שפיות הטובות שיש”.

שף או קונדיטור אהוב: “למדתי המון על בישול ללא גלוטן מהשפית הישראלית עינת מזור, שעשתה סדנאות, גם אצלי בבית בארצות הברית. היא גרמה לי להבין איך קמח עובד, איך בישול ואפייה עובדים”.

המנה האהובה: “lamb shank, שוק טלה בבישול ארוך בציר עם ירקות שורש ורוזמרין, על מצע פירה”

בישול או אפייה: “בישול. כי פה נכנס הגן המרוקאי. בבישול אין מידות, יש רק רגש, עם היד. והיד שלי היא מרוקאית”.

מה התבלין שלך: “מאז שהתחלתי לבשל ללא גלוטן, אני דווקא משתמשת בפחות תבלינים. אבל אם בכל זאת צריך לבחור, אז פפריקה, כורכום, מלח ופלפל. כמה שיותר פשוט, וכמה שפחות תבלינים”.

מה בתפריט של יום שישי: “הילדים שלי תמיד מבקשים את הדג המרוקאי החריף, ויש לציין שהם עומדים היטב במשימה של החריף. קציצות בקר הן גם מאוד מבוקשות. יש גם עוף בתנור, קוסקוס ללא גלוטן עם מרק מפנק ולחמים תוצרת בית ללא גלוטן”.

המנה הראשונה שהכנת: “אני לא זוכרת, כי מגיל מאוד צעיר אני כבר בתוך הבישולים”.

המומחיות שלך במטבח: “המטבח המרוקאי. הדג, הקציצות, הממולאים והקישואים”.

המנה הכי מוזרה שהכנת: “תמיד הרגשתי לא בנוח במטבח הצמחוני. פעם הייתי חייבת להכין למישהי צמחונית מנה, אז הכנתי חציל ברוטב מיסו ואורז, הכל התפרק לי עם טעמים לא ברורים. למרות שאני מבשלת אסייאתי מאוד טוב, זה היה פלופ רציני”.

מה לא תסכימי לבשל או לאכול: “למרות שאני אוכלת לא כשר בחוץ, בבית, קשה לי להכניס משהו שהוא לא כשר. אף פעם לא הצלחתי לבשל לא כשר”.

 

מתכון לשבת

קרמבו ללא גלוטן

המצרכים ל-24 עוגיות:

‎2 כוסות קמח, ללא גלוטן, 100 גרם חמאה/מחמאה רכה, ‎1 ביצה גדולה, 3/4 כוס סור, 1 כפית תמצית וניל.

אופן ההכנה:

1. מחממים את התנור ל-175 מעלות, מכינים תבנית עם נייר אפייה. 2. מנפים בקערה את הקמח. בקערה נוספת מערבבים את החמאה/מחמאה, סוכר, ביצה ותמצית וניל. מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב להיווצרות בצק. עוטפים בניילון נצמד ומקררים במקרר ל-15 דקות. 3. מוציאים את הבצק ומרדדים בין שני ניירות אפייה. קורצים עיגולים עם חותך עוגיות, בקוטר של 3-4 ס”מ. אופים כ-15 דקות עד להזהבה. מצננים לחלוטין. ‎טיפ: לרדד דק ולאפות רק עד שנהיה זהוב לא יותר

 

המצרכים ‎לקצפת מרנג:

1.5 כוסות סוכר, ‎6 חלבונים של ביצים גדולות, ‎קורט מלח, רבע כפית קרם טרטר.

אופן ההכנה:

בסיר בינוני, ממלאים מים עד למחצית גובה הסיר ומביאים לרתיחה. בקערה חסינת אש (נירוסטה או זכוכית) מערבבים את החלבונים, הסוכר והמלח. ‎מנמיכים את הלהבה ומניחים את הקערה על גבי הסיר (שימו לב שהקערה לא תגע במים). מערבבים בעזרת מטרפה את החלבונים עם הסוכר עד שכל הסוכר נמס והחלבונים מתחממים (בערך 3 דקות). מעבירים לקערת מיקסר ומתחילים בהקצפה במהירות נמוכה עד להיווצרות בועות. מוסיפים את קרם הטרטר ומגבירים למהירות גבוהה עד להיווצרות קרם מבריק ויציב. בשלב זה, ניתן לחלק את הקרם למספר קערות ולערבב תמצית טעם טבעית לקצפת. ‎מעבירים את הקרם לשק זילוף שאליו מחוברת פיה חלקה בקוטר 1 ס”מ. מזליפים את הקצפת מעל הביסקוויטים ומכניסים לקירור של כ-30 דקות או הקפאה של 15 דקות. טיפ: רצוי להקפיא קצת את הקרמבו מעט לפני שעובדים עם השוקולד, אך לא הקפאה מלאה.

 

המצרכים ל‎קרם השוקולד: ‎

350 גרם פצפוצי שוקולד מריר, חלב או לבן, רבע כוס שמן קנולה.

אופן ההכנה:

1. ממיסים במיקרוגל בחום גבוה את השוקולד במרווחי זמן קצובים של 30 שניות ומערבבים בין כל חימום עד להמסה מוחלטת. 2. מוסיפים שמן קנולה לשוקולד ומערבבים לקבלת תערובת מבריקה ונוזלית. 3. לפני שממשיכים, מביאים את תערובת השוקולד לטמפרטורת החדר. ‎בעזרת מצקת, מוזגים את השוקולד על גבי קצפת הקרמבו. מצננים כ-15 דקות עד להתקשות מעטפת השוקולד.

בתאבון, שבת שלום


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר