יפה חסאן והדג החריף שלה

מתכון לסופ"ש: דג ברוטב חריף וחלה ביתית של יפה חסאן

יפה חסאן גדלה עם 11 אחים ואחיות בדירה קטנה. אחד הזכרונות הכי חזקים מבית הוריה הם הדגים הטריים שאביה היא מביא מידי סופ"ש מהנמל

פורסם בתאריך: 17.2.21 14:10

מי אני: "קוראים לי יפה חסאן. אני אלמנה, אמא לארבעה בנים ובת, מאז שאני זוכרת את עצמי כל הזמן אהבתי לאפות ולבשל. אני גדלתי עם עוד 11 אחים ואחיות בדירת 2.5 חדרים. אבא עבד בחברת קניאל והיה המפרנס העיקרי, עם המעט שהצליח להרוויח תמיד היה שפע של אוכל בבית ולא היה חסר לנו כלום. גדלנו אחרת, בצניעות וללא דרישות מיוחדות, בניגוד למה שקורה היום. אחד גידל את השני וישנו כולנו באותו חדר. זו תקופה שלא אשכח בחיים. עליתי לארץ ממרוקו בגיל 6, את החיים במרוקו אני זוכרת ממש במעורפל אבל מה שאני לא שוכחת זה שכל יום חמישי אבא שלי זכרונו לברכה היה הולך לאיזור הנמל ששם היו דייגים וכל יום חמישי הוא היה מביא לנו דגים טריים לשבת המלכה. מאז ועד היום אין כמעט ערב שישי ללא דגים מרוקאים. כל המשפחה שלי מחכים לדגים וזה המאכל שהכי מאפיין אותנו. ובאופן טבעי בחרתי לשתף במתכון לדגים ובמתכון לחלה.

יפה חסאן

הדג החריף של יפה חסאן

מתכון: דג ברוטב חריף

"אפשר להכין את זה עם כל דג שרוצים", אומרת יפה, "אני בישלתי מושטים והשריתי בלימון ומלח גס לחצי שעה"

המצרכים:

ראש שום

צרור כוסברה
2 פלפלים חריפים
2 גמבה
3 תפוחי אדמה בינוניים
1כוס שמן
2 כפות גדושות פפריקה

1כפית מלח
2 עגבניות

ההכנה:

מקלפים את תפוחי האדמה ומסדרים אותם בסיר, פורסים את העגבניות ומסדרים על תפוחי האדמה. מקלפים את שיני השום ומפזרים בסיר. חותכים את הגמבה והפלפלים החריפים ומוסיפים לסיר. מסירים מכוסברה את העלים, חצי מהם מפזירים בסיר. מערבבים את השמן עם הפפריקה בכוס מוסיפים לסיר מעל הירקות. מטגנים כמה דקות ומוסיפים מעל את הדג. ממלאים מים עד לכיסוי של הדג, מפזרים כפית מלח מעל. מי שאוהב יכול להוסיף פרוסות לימון, לא חובה.

מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה, לאחר חצי שעה מוסיפים את הכוסברה, מכסים את הסיר ונותנים לדגים להתבשל עוד 20 דקות. בתום הבישול פותחים את הסיר ונותנים לאדים לצאת.

חלה של יפה חסאן

מתכון: חלה לשבת

יפה: "אני מכינה כל יום שישי חלה תוצרת בית, חמה היישר מהתנור, וזו ההנאה שלי שכולנו אוכלים ונהנים יחד"

המצרכים לחלה:

1 ק"ג קמח
רבע כוס סוכר
חצי כוס שמן
2 כפות שמרים יבשים
1 כף מלח
3 כוסות מים פושרים
לציפוי: ביצה, שומשום, מעט סוכר

ההכנה: 
מערבבים את כל החומרים מלבד המים כדקה עד לאיחוד (במיקסר עם וו לישה). יוצקים פנימה את המים ולשים במהירות בינונית 7 דקות עד לקבלת כדור בצק חלק.
מכסים להתפחה בנילון נצמד, מתפיחים כ-45 דקות ובודקים אם הבצק הכפיל את נפחו. כשהבצק מכפיל את נפחו מחלקים אותו לשלושה חלקים שווים, חוצים כל חלק לשניים כך שמקבלים שישה חלקים שווים. קולעים חלה או מעצבים איך שרוצים, חוזרים על הפעולה עד גמר הבצק. מתפיחים חצי שעה, מברישים בביצה ומפזרים שומשום. מחממים תנור ל-200 מעלות ואופים 25 דקות עד שהחלות אפויות וזהובות. מצננים ומגישים

בתאבון ושבת שלום!

לקבוצת הפייסבוק 'מה אוכלים היום?' ולמתכונים נוספים היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר