ליאור פרחי, שי שערבי, ליאון שניידרובסקי. צילומים יח"צ
ליאור פרחי, שי שערבי, ליאון שניידרובסקי. צילומים יח"צ

מי מחכה למרק פטוט ומי תארח את ננסי ברנדס? הסלבס המקומיים מספרים איפה הם עושים חג

רגע לפני ליל הסדר, שאלנו את הסלבס המקומיים איפה הם בחג

פורסם בתאריך: 29.3.18 17:36

ליאון שניידרובסקי, יוצא הריאלטי "האח הגדול" מרעננה, ומי שנחשב ליוטיובר מוביל בתחום הלייף סטייל והטיפוח וגם מתחזק חברות צמודה עם ליהי גרינר, חוגג השנה בעיר השכנה הרצליה.
ליאון, עם מי אתה חוגג?
"אני חוגג את ערב החג עם המשפחה המצומצמת, אבא, אימא, סבתא וסבא, וכמובן אחי התאום בוריס. אנחנו חוגגים אצל ההורים, בבית שלהם בהרצליה. מאחר ואני גרוע בבישול אני לא מכין או מבשל שום דבר, ככה שאמא וסבתא מבשלות, אבל אני מביא את המתנות. לגבי החג השני, עדיין אין לי תוכניות. מי רוצה להזמין?".

ליאון שניידרובסקי

ליאון שניידרובסקי

הזמר הרענני שי שרעבי (חצי מהצמד דה יאמנז בריאלטי הכוכב הבא לאירוויזיון), עבר לאחרונה תקופה לא קלה בשל אישפוזו של אביו בבית החולים "אני עדיין לא יודע איפה אני אהיה בערב החג, לא הראשון ולא השני, אבל כנראה שאהיה עם אבא שלי ואביא לו אוכל כי הוא עדיין מאושפז. למרות שמצבו התייצב הוא יישאר שם גם בחג".

שי שרעבי

שי שרעבי

ליאור פרחי מרעננה, אבא לשניים (בני שלוש וחצי ושנה וחצי) ומנחה תוכנית הרדיו "חשמל באויר", חוגג השנה עם האחים שלו ועם אמא שלו בעיר רעננה.
ליאור, מה מיוחד בערב החג שלך השנה?
"אני חוגג את החג עם המשפחה הקרובה שלי ברעננה אצל אמא שלי שרה, עם כל האחים שלי והמשפחות שלהן. לצערי, בגלל שאבא שלי נפטר לפני שנתיים, וזה הליל סדר הראשון שאנחנו עושים בלעדיו, אני השנה מנהל את הסדר וזה מרגש אותי מאוד. אני מוכן לזה כי זה לא משהו שלמדתי עכשיו אלא סלסולים ומזמורים שאני מכיר שנים רבות".
יש מנה מיוחדת אצלכם בשולחן החג?
"אמא לא מרשה להביא שום דבר לארוחה כי זו ארוחה על טהרת המטבח התימני, ויש מאכל שאנחנו מחכים לו כל השנה זה מרק פטות עם מצה, ואני יודע שכל התימנים מחכים לזה כל השנה ואפילו חיים כהן השף מדבר על זה ועל הייחוד של המנה הזו עם השמן והמצה וקצת חילבה מלמעלה, ויש את כל הירק שהתימנים נוהגים לאכול ומנות רגילות כמו שניצלים, מרקים וכו'. אגב, את החג השני עדיין לא יודע איפה נחגוג אבל יש אופציות, או חמותי או אמא שלי".

ליאור פרחי. צילום יח"צ

ליאור פרחי. צילום יח"צ

הדוגמנית ההרצליינית מרינה גורביץ משיכה לככב עוד עונה כפרזנטורית של מותג האופנה ML (מתאים לי) ומתחזקת עמוד פייסבוק שכולו העצמה ויופי. חוץ מזה, היא מוצאת זמן להכין שלל מנות לארוחת החג.
מרינה, פרטים! מה את מבשלת?
"השנה אנחנו חוגגים את ערב החג אצל אחותי, ומאחר ובעלה טבעוני ליברלי אני עושה את כל הבשרים והדגים. מה בתפריט? צלי ברוטב יין אדום וירקות שורש וסלמון בתנור ברוטב וויסקי, עוף ברוטב תפוזים וחרדל. ולא אני עדין לא יודעת איפה אנחנו בחג השני".

מרינה גורביץ'

מרינה גורביץ'

דקל זרד, דוגמנית פלאס סייז מכפר סבא ובעלת מותג בגדי ספורט מוביל בניצוחה, תחגוג את ערב החג עם המשפחה הקרובה ותפריט טבעוני שעל חלקו היא אחראית.
דקל, איך תספיקי לשלב בישולים עם העסק הטובעני?
"אני מגיעה כמו כל שנה לחגוג את החג בכפר סבא, עם אבא, אמא, האחיות שלי ואחי ומשפחתו. השנה אנחנו חוגגים במסגרת מצומצמת וקרובה. אני טבעונית וכך גם נראה רוב השולחן שלנו. אמא שלי מכינה את רוב האוכל בגרסה טבעונית ואני אחראית על הקינוחים. אני אביא עוגת גבינה של שוגיה אפיה טבעונית שתמיד מצילה אותי עם הקינוחים שלה, במיוחד הפעם שהולך להיות לי שבוע עמוס במיוחד, כי כולם רוצים להתחדש בבגדי ספורט לקראת הטיולים של חול המועד ואנחנו נהיה עמוסים בהזמנות עד ערב החג ואין לי זמן להכין".

דקל זרד צילום יח"צ

דקל זרד צילום יח"צ

אשר צארום, הבעלים של מסעדת צארום בהרצליה ואבא של הזמר גלעד צארום (חצי מהצמד דה יאמנז בריאלטי הכוכב הבא לאירוויזיון), לא מוכן לוותר על מנת מרק העוף בערב החג. "אנחנו כל שנה חוגגים את ערב חג הפסח עם כל המשפחה המורחבת, קרוב ל־30 איש, עם ההורים שלי, הנכדים והנינים פה בהרצליה. השנה אנחנו מתארחים אצל אח שלי, ולמרות שאני אישית לא מחליף את מרק העוף בערב החג, הדור הצעיר מעדיף שניצלים ועוף בגריל וזה מה שבטח יהיה על השולחן, יחד עם סלטים ותוספות. כל אחד מביא איתו משהו. החג השני עוד לא סגור, אבל הכיוון זה לצאת מהבית, אולי בית מלון, נופש להירגע מהפסח הזה".

ליאת עיוואן, מעצבת אופנה מוכשרת מכפר סבא שכובשת בכל שנה את הסלבס בארץ עם הדפסים מיוחדים בעלי אג'נדה חברתית, תתארח אצל חמותה בעיר ומבטיחה לדפוק הופעה בלתי נשכחת.
ליאת, פרטים.
"כמו כל שנה אנחנו חוגגים בבית של חמותי וחמי המדהימים. כל המשפחה. עם ארוחת חג הכי שווה בארץ, בהבטחה. אני לובשת חליפת גוצ׳י לבנה (וככה מתחמקת מהדחת הכלים), חמותי שתבורך מכינה הכל ואנחנו באים להתפנק".
ואיפה תבלו חג שני?
"בחג השני אנחנו נחגוג אצל הוריי היקרים. עם אוכל שווה לא פחות ומימונה שאני עושה בדרך כלל בהוד והדר, אבל השנה אנחנו מתארחים ולא מארחים".

ליאת עיוואן

ליאת עיוואן

הציירת והאמנית דינה זילברברג, אחותה של יפית גרינברג ומי שכובשת את הגלריות באירופה וישראל עם שלל יצירות אמנות מרשימות, חוגגת את ערב החג אצלה בבית.
מה מיוחד בערב הסדר אצלכם?
"מעבר לעובדה שאני אוהבת לארח בערב החג כי יש לנו דירה שהיא ממש גלריה לאמנות, אנחנו נוהגים, בנוסף לקריאת ההגדה, גם להציג את ההגדה וזה ממש מיוחד".

שירה וסרמן מהרצליה, גורו דיאטה המוכרת לכולם תחת השם "חצי שירה", החליטה השנה לפתוח את ביתה הפרטי ולארח 20 אורחים, כולל אורחים מעבר לים.
שירה, מה את מבשלת?
"אני מבשלת, בעיקר אוכל מסורתי שסבתי הבולגרייה היתה מכינה, ובגלל שהשנה יהיו לנו בסדר גם אורחים אמריקאים (משפחתי מגיעה מאמריקה לחופשת פסח ומתארחת אצלי), אנחנו נקרא את ההגדה באנגלית. אני מאמינה שאנחנו נהיה בסביבות 20 איש ויהיה הרבה שמח. אגב, את החג השני כבר סגרנו שאנחנו עושים במסעדה. עדין לא הוחלט איזו".

שירה וסרמן צילום שי פיירשטיין

שירה וסרמן צילום שי פיירשטיין

 

השחקנית ההרצליינית רוני מרחבי, המככבת במחזמר הייר ספריי, אחראית השנה להביא קינוח לשולחן החג. "אני חוגגת השנה עם המשפחה בצורה מצומצמת אצל דודה שלי שגרה בנורדיה, רק המשפחה הקרובה מהצד של אבא שלי. יגיעו גם שתי דודות עם הבעלים ובני הדודים שלי וגם סבתא מצד אמא מצטרפת. יהיה ממש שמח. אני עדין לא בחרתי איזה קינוח להביא ואת החג השני אני לא חוגגת כרגע".
רוני מרחבי. צילום אור דנון

רוני מרחבי. צילום אור דנון

הזמרת רוני גינוסר, יוצאת הריאלטי כוכב נולד, ממושב צופית, חוגגת את שני ערבי החג, הראשון והשני יחד עם המשפחה במושב.
יש לכם קונספט מיוחד בערב הזה?
"אנחנו חוגגים את ערב החג בביתנו החם והמחבק עם אוהבי מוסיקה ויוצרים. אני מבשלת את כל החלקים הצמחוניים. זה כולל אנטי פסטי בתנור עם תבלין הרב דה פרובנס, קרמבל פירות ללא גלוטן, סלט קינואה עם ירקות, קציצות מירקות ולחם טחינה. תהיה המון מוסיקה ברקע וגם חידונים נושאי פרסים של מוסיקה .אני מאמינה שאת החג השני נחגוג בהרכב אחר ולא פחות שמח אצלנו בגינה".

רוני גנוסר צילום עזרא לוי

רוני גנוסר צילום עזרא לוי

הסקסולוגית איריס בראון מכפר סבא פותחת את ביתה הפרטי למשפחה הקרובה ולחברים, ושוקדת על ארגון והכנת שולחן החג ומטעמים שהיא מבשלת ומכינה. "השנה אנחנו חוגגים את ערב חג הפסח בביתי בכפר סבא עם ילדי, כולל הכלות שלי והנכדים וגם עם חברים, כולל ננסי ברנדס וילדיו. אני כמובן מבשלת ומארגנת את הכל".
ומה עושה בחג השני?
"לגבי חג שני עדין לא הוחלט".

איריס בר און. צילום יח"צ

איריס בר און. צילום יח"צ

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר