עידו דותן צילום דודי ארגון
עידו דותן צילום דודי ארגון

"אתה בונה הכל במהלך היום ובלילה זה הכיף"

עידו דותן, חבר מועצת עיריית רעננה לשעבר, מחלק כיום את זמנו בין גיוס הון לסטארטאפים לבין ניהול ארבעה מקומות בחיי הלילה של העיר

פורסם בתאריך: 28.2.19 17:01

קצת על עצמך: “עידו דותן, בן 33, במקור מגבעת ח”ן. גדלתי והתחנכתי ברעננה כל חיי וכיום אני מתגורר בתל אביב. כיהנתי כחבר מועצה ויו”ר ועדת צעירים בסיעתו של בילסקי בשנים 2016-2013. לפני תשע שנים הקמתי קבוצה שכיום כוללת ארבעה מקומות ברעננה: פאצו פיצה, בר השנקין, קפה לנדוור רעננה ואת מזללת ההמבורגרים בנג בנג. התחלתי להקים את העסקים האלה כשעוד הייתי סטודנט למשפטים ומינהל עסקים מתוך איזשהו חזון להעיר את רעננה, להפוך אותה לאלטרנטיבה לתל אביב. התרכזנו בלהפוך את העיר מפרבר שינה לעיר חיה וצעירה שמשלבת בתוכה תרבות וקולינריה. במקביל, אני בעלים של חברה שמתעסקת בגיוסי הון לסטארטאפים וקידום יזמות וחדשנות”.

איך החיים כשעובדים בלילה? “רוב העבודה שלי היא דווקא בשעות היום. בעצם ההקמה, התכנון והאסטרטגיה שהעסקים מהסוג הזה דורשים זה המון עבודה במהלך היום. גם בבניית קונספטים, גם לייצר חדשנות בעסק, לבנות מערך שירות לקוחות ברמה הכי גבוהה שיש. בסופו של דבר לוודא שהאופרציה עובדת כמו שצריך כדי שהלקוח יקבל מוצר ברמה הכי גבוהה שאפשר. אנחנו עובדים המון במהלך היום למען זה. בלילה, זה העשייה. אתה בונה הכל במהלך היום ובלילה זה הכיף. זה לארח את האנשים ולתת להם חוויית בילוי ושבירת שגרה, שזה מאוד חשוב במדינה שלנו”.

רקע בתחום: “לפני שהקמתי את הקבוצה הייתי מתעסק בזמני הפנוי בארגון מסיבות, אבל הניסיון שלי מגיע בעיקר מתשע שנים של עבודה קשה בקבוצה הזו”.

קצת על הפיצה פאצו: “את הפאצו בנינו בסוף שנת 2016, ועבדנו על הקונספט כמעט שנה. המטרה הייתה להמציא מחדש את עולם הפיצות. עד אז יכולת למצוא בערים בעיקר פיצריות שכונתיות, בדרך כלל עם מוצרי לואו קוסט. במסגרת בניית הקונספט טסנו לאיטליה כדי לקבל השראות מפיצריות שקיימות בחו”ל, והחלטנו שאנחנו מביאים לתוך העולם הזה קוקטיילים ואווירה של אלכוהול כדי ליצור את הסלוגן שלנו – פיצה פארטי, פיצריה שמחה. אנחנו שוקלים גם להשיק בקרוב שירות משלוחים”.

מה המשקה שלך? “אין לי דרינק קבוע. זה משתנה עם ימות השבוע ועם עונות השנה. אני משתדל כל הזמן לגוון. בקיץ זה יכול להיות אפרול שפריץ או שרדונה מצוין, אם זה בחורף אז זה יכול להיות יין אדום טוב או גינס”.
מה שותים הכי הרבה בבר? “את הקוקטיילים. כשפתחנו את המקום הבאנו מיקסולוג מאחד הברים הכי נחשבים בתל אביב כדי שיבנה לנו את תפריט הקוקטיילים. יחד איתו פיתחנו תפריט ייחודי שמשתלב מעולה לצד הפיצה שלנו. הקוקטייל הנמכר ביותר שלנו הוא Smoking Taquila”.

הכי קשה בתחום? “מדובר בעבודה שהיא מאוד מורכבת, שאנשים לא תמיד מבינים את רמת הניהול העסקי. אנחנו כפופים בשנים האחרונות לעומס של רגולציות ממשלתיות ושל חוקים שהפכו להיות בעוכרינו, בעקבות כך רואים גם את המאבק של הברים ושל המסעדות שנאבקים לשמור את הראש מעל המים, זה מחייב רמת מקצועיות מאוד גבוהה”.

הכי כיף בתחום? “זה תחום שמתעסק בכיף של האנשים ובזמן הפנוי שלהם. זה מוציא אותם עם חיוך, וזה הדבר הכי חשוב מבחינתי”.

מה הליין הכי מצליח שלכם? “קונספט של פיצות ויין ללא תחתית כל יום ראשון, כשהרעיון מאחורי הקונספט הזה הוא שאתה משלם Fixed Price ויש מלצריות שמסתובבות עם פיצות מכל הסוגים. אתה יכול לאכול כמה פיצות שאתה רוצה והיין ממשיך לזרום. זה עולה 79 שקלים, ומושך אליו אנשים מכל הארץ. יש כבר כמה ברים שחיקו אותנו ומנסים לעשות משהו דומה, ככה אנחנו יודעים שזה טוב”.

מה היום הכי מיוחד בשנה בבר? “פעם בשנה אנחנו עושים יום הולדת לפאצו, במהלך חודש יולי. אנחנו עושים ממש מסיבה גדולה עם הופעה חיה ודיג’יי והפנינג שלם שכולו סביב המקום”.

אם לא חיי הלילה? “אני לא רק איש חיי לילה, אני גם פעיל בכל מה שקשור לפיתוח ויזמות בעולם הסטארטאפ. אז כנראה הייתי עוסק יותר בתחום השני”.

טיפ לצעירים ששותים? “לשתות במידה ותמיד לשלב שתיית אלכוהול עם שתיית מים”.

טיפ לבעל בר מתחיל? “זה תחום מאוד מקצועי, אז לא להיכנס אליו לפני שמבינים השלכות של פתיחת עסק מהסוג הזה ועושים מחקר שוק עמוק”.

בזיליג׳ין

קוקטייל בזיליג'ין

קוקטייל בזיליג'ין

המרכיבים:
30 מ”ל מייץ לימון
30 מ”ל מי סוכר
60 מ”ל ג’ין
חמישה עלי בזיליקום כתושים
חלבון של ביצה
קרח עד הסוף
אופן ההכנה:
מכניסים הכל לשייקר, משקשקים. לוקחים כוס ומסננים פנימה את הקוקטייל, מבלי הבזיליקום והקרח. מקשטים עם עלי בזיליקום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר