ישראל רוט. צילום יניב דרוקר

שיר קורונה: הרענני ישראל רוט הוציא סינגל שני | האזינו לשיר

בגיל 52 החל ישראל רוט לכתוב ולהלחין שירים וקטעי מוזיקה, וללמוד מוזיקה. בגיל 56 הוא השיק סינגל שני שהתחיל בכלל כשיר בחירות, אבל אז הגיע נגיף הקורונה

פורסם בתאריך: 2.7.20 08:26

בשבוע שעבר יצא הסינגל השני של הזמר הרענני, ישראל רוט, בהפקתו של ערן ויץ. הסינגל – "כשרדיו מדבר פוליטיקה" – מדבר על המצב הנוכחי, על תקופת הקורונה, על התושבים שיושבים בבית, הסגר הלא שגרתי שהיה והמידע שמופץ ברשתות השונות. "השיר במקור נולד ביום הבחירות בתחילת פברואר, זה היה יום חורף שמשי יפה ויצאנו לטייל. אבל בהמשך נכנסנו לסגר ואז השיר קיבל כיוון אחר", מספר רוט. "לשירים שלי לוקח זמן להתבשל ולכן לקח קצת זמן מהרגע שהשיר נכתב עד שהוא יצא. התגובות שקיבלתי על השיר מאוד חמות, גם על הלחן ועל העיבוד שהם מיוחדים ועל כך שאנשים מתחברים למילים ומזדהים עם המצב".

מילות השיר:

כשרדיו מדבר פוליטיקה
יש מקום ירוק, שבו אני חופשי
אוויר הרים צלול,
מוזגת לי כוס יין בצבע ארגמן
נוסע על הכביש דרומה מבית שמש
שטוף כלניות וריח אורנים

איזה רעיון גדול היה לצאת מתוך עצמנו
לטייל בכרם, להשתחרר
כמה טוב שיש לנו אחת את השני
כדי להתחבר

הרדיו מדבר על זהירות
אני ואת בבית – ימים של הסתגרות
הראש שמדבר כל ערב,
מרגיש מעט חנוק
אהבה היא ריחוק
יושבים על הספה אל מול הטלוויזיה
יודע שאסור,
אבל בואי, תני חיבוק

איזה רעיון גדול היה לצאת מתוך עצמנו
לטייל בכרם, להשתחרר
כמה טוב שיש לנו אחת את השני
כדי להתחבר

# # #

ישראל רוט הוא בן 56, נולד וגדל ברעננה. הוא ניגן בפסנתר ואורגן מגיל 10 ופנה לקריירה ארוכה בתחום התוכנה. במקביל המשיך ליהנות מנגינה לבד ועם הרכבים שונים. בגיל 52 החל לכתוב ולהלחין שירים וקטעי מוזיקה. הוא למד מוזיקה במסגרות בלתי פורמליות, אצל המורים חמי רודנר, דן תורן, טלי מן ועינב "ג'קסון" כהן. בינואר 2020 הוא שחרר את השיר הראשון שלו שהוקלט גם הוא בהפקת ערן ויץ, "כשמשהו נפתח".


רוט מספר: "תמיד נמשכתי לתחביבים של יצירה, עשיתי נגרות וציירתי כמה שנים. אבל שמגיעים לגיל 50 מבינים שהזמן קצר וצריך לנצל אותו כמה שיותר ולהגשים חלומות וליצור. תמיד הייתי מחובר למוזיקה והחלטתי לקדם את הנושא. התחלתי לקחת סדנאות כתיבה ומשהו בפנים נפתח והשתחרר. אני כותב בעברית, זו השפה שלי ואני יותר מתחבר לכך".

יש סיכוי שתהפוך את התחביב למקצוע?
"לא נראה לי שלמקצוע. אבל יש לי עוד כמה סינגלים בתהליכים של הקלטה והפקה ואני מקווה בקיץ הזה להקליט עוד סינגל או שניים ונראה לאן זה הולך. התחלתי לחשוב על כיוון של הופעה ואז באה הקורונה וקצת שבשה לי את התוכניות, אבל מתי שהוא זה גם ייצא לפועל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר