מרי פארי משתתפת בתערוכת צילום בתל אביב.
מרי פארי משתתפת בתערוכת צילום בתל אביב.

האמנות בנשמתה: מתווכת הנדל"ן מרי פארי תציג בתערוכת צילומים בכיכר המדינה

אתם מכירים אותה מתחום הנדל"ן ברעננה, אבל מרי פארי היא גם אמנית, ובעיקר חובבת צילום. שני צילומים שצילמה ברעננה יוצגו בתערוכה מיוחדת בתל אביב. ומה קורה בנדל"ן? "שורדים בקושי כמו כולם ומקווים לתקופה טובה יותר"

פורסם בתאריך: 1.11.20 09:27

פסטיבל הצילום הבינלאומי ה-8 של PHOTO ISRAEL, יפתח ב-9.11 בתל אביב ולאור המצב, הפסטיבל יתקיים במתכונת מיוחדת כפסטיבל חוצות בכיכר המדינה פתוח לקהל וללא תשלום. הפסטיבל יעסוק השנה בנושא TRANSFORMATION (שינוי). בפסטיבל יוצגו עשרות תערוכות של צלמים ישראלים ובינלאומיים, לצד תערוכות חברתיות ואמנים אורחים, ביניהם גם תושבת רעננה, מרי פארי, אשר תציג שני צילומים.

מארי פארי

"מדובר בתערוכה מאוד מיוחדת, שמדברת על תקופת הקורונה ועל השינויים שעברנו במהלך התקופה הזו, כל אחד מהזווית שלו", מספרת מרי. "לתערוכה הצטרפתי בעקבות השתתפות שלי בסדנא של PHOTO ISRAEL, סדנא שיועדה לגיל שלישי, שבה עברנו כ-15 מפגשי זום שבועיים, עם מנחים מקצועיים, שעשו את ההנחיה בהתנדבות. מה שהיה ייחודי בסדנא הזו זה שלא למדנו לצלם, אלא זו הייתה סדנא שחיברה אותנו לשפת הצילום האישית שלנו, כדי  שנשמיע את קולנו. מעבר לכך, זו הייתה סדנא מאוד חברתית והכרתי הרבה אנשים חדשים", היא מספרת. "בסיום הסדנא, ניתנה לנו האפשרות להציג בתערוכה, שתוצג בשלב הראשון בכיכר המדינה ובהמשך תהיה תערוכה נודדת".

ספרי לנו על שתי התמונות שאת מציגה בתערוכה.

"צילום אחד שאני מציגה בתערוכה הוא של גברת מבוגרת שתפסתי אותה במרכז יום ברעננה, אחרי הסגר השני, כשפתחו את המרכז מחדש. היא יושבה וקוראה ספר תהילים. מה ששונה הוא שהיא הייתה עם מסכה ונשאה תפילה שהקורונה תגמר. הצילום הנוסף, הוא צילום של חבר שביקר אותנו ולאחר שעמד לצאת מביתנו והיה עם מסכה על הפנים, הרים ידיים לנופף לשלום. לי זה הזכיר את התמונה של מרדכי ואנונו. עצרתי אותו, כתבתי לו על היד קורונה וצלמתי".

צילום של מארי פארי

צילום של מארי פארי

לצד אהבתה לצילום, מרי עוסקת גם בפיסול, ביצירות מעיסת נייר ועוד. כמו כן, היא מצלמת בטלוויזיה הקהילתית ברעננה ויש לה פינה קבועה ב'פורום תושבים ברעננה' מידי שישי, אשר נקראת 'איפה, אבל בדיוק איפה' בו היא מעלה תמונה והתושבים צריכים לזהות איפה זה צולם. "אני מצלמת הרבה ואוהבת וזה כבר ב-DNA. אין יום שאני לא מצלמת, יורדת למטה, מחפשת משהו לצלם, צילום אחר ולא שגרתי", אומרת מרי. "אני מצלמת זה למעלה מעשור, לא למדתי את זה באופן מקצועי, אלא בן הזוג שלי שהוא אוהב לצלם ויש לו עין טובה, נתן לי כלים וטיפים".

מרי חברה גם ב- מוזה, פורום אומנים רעננה. בחודש הבא אמורה להיפתח תערוכה בה יוצגו עבודות של חברי הפורום.

לצד עיסוקיה הרבים, מרי היא מתווכת נדל"ן ובעלת משרד תיווך. "זו תקופה מאוד מאתגרת ולא פשוטה", היא מציינת, "מצד אחד ממשיכים לשרוד, אבל זה לא פשוט. הנושא של הריחוק החברתי מאוד משפיע ויש חשש כשאתה צריך להיכנס לבית של מישהו עם אנשים אחרים. זה לא פשוט בכלל, במיוחד כשאתה רוצה לשמור על עצמך. אנחנו שורדים בקושי, כמו כולם, ומקווים לתקופה טובה יותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר