יעל וכמן צילום אורי קריספין

"הנכדים מוחאים לי כפיים" | האם יעל וכמן תהיה הסבתא הכי יפה?

יעל וכמן, תושבת רעננה, העפילה לשלב הגמר של תחרות הסבתא הכי יפה. "אנחנו נשים שלא מתביישות בגיל שלנו, בנראות שלנו ותמיד צריכות לחייך ולהראות לעולם שאנחנו כאן", היא אומרת

פורסם בתאריך: 27.4.21 17:07

יעל וכמן, תושבת רעננה, נבחרה לאחת מ-30 המתמודדת הסופיות בתחרות היופי 'סבתוש – הסבתא הכי יפה בישראל'. התחרות תתקיים בחודש הבא באשדוד בהפקתו של אורי קריספין. וכמן היא סטייליסטית ויועצת תדמית, ותהיה בת 71 ביוני הקרוב. היא נשואה מזה 51 שנים לשלמה, אמא לשני ילדים וסבתא לחמישה נכדים – הגדול בן 22 והצעיר בן 10. "כיף לי מאוד להיות סבתא. הקשר שלנו עם הנכדים הוא מאוד מיוחד", היא אומרת, "הם מגיעים אלינו מתי שהם רוצים, יש להם מפתח ומגיעים גם ללא ההורים, כשצריכים אוזן קשבת או לבלות ביחד. אנחנו יוצאים איתם לבלות, הם מגיעים כל החמישייה באמצע השבוע לארוחה בלי ההורים וזה ממש כיף".

סיפור חייה של וכמן בגיל צעיר לא היה שגרתי. "בגיל 16.5 נפצעתי בגדנ"ע ונקטעו לי החיים לשנה שלמה", היא מספרת. "עברתי שלושה ניתוחי גב, הייתי משותקת ולא הייתי בבית למעלה משנה", היא משתפת. "החברות נעלמו ונשארו מסביבי רק שתי חברות והחבר שבדיוק התחיל לצאת איתי כמה חודשים לפני. אני שכבתי בבית החולים ומסביבי היו רק אנשים שעברו ניתוחי ראש ואני יושבת ליד החלון ומסתכלת על אנשים לבושים ואני עם פיג'מה והחלום שלי היה להתלבש ולהראות טוב". לאחר האשפוז עברה וכמן לשיקום ובמשך שלושה חודשים עברה פיזיותרפיה מבוקר עד ערב. "היה לי לא קל, הייתי מאוד בודדה, אבל החוזק הנפשי שלי היה חזק והאמנתי שהלך למרות מה שהרופאים חשבו".

וכמן השתחררה מבית החולים ומאחר ולא יכלה להתגייס לצבא יצאה ללימודים. לאורך כל הדרך החבר שלה, שלימים הפך לבעלה, ליווה אותה. "הוא הציע לי נישואים ושאלתי אותו מה הוא צריך אחת כמוני שלא ידוע מה יהיה מבחינת העתיד שלה, אבל הוא התעקש. אמרתי לו שלפני שנתחתן הוא חייב לשמוע את הרופאים. הרופאים לא היו אופטימיים והרופא אמר שלא בטוח שיהיו לנו ילדים וייתכן שבגיל 40 אשב פעם נוספת על כסא גלגלים".

אך לחיים היו תוכניות אחרות, הם התחתנו בגיל 19 וכעבור שנה נולד להם הבן הבכור. וכמן המשיכה ללמוד והתפתחה בתחום ייעוץ המס והחשבונאות. בגיל 38 התקבלה לעבוד בחברת בנייה גדולה, שם פרחה במשך 27 שנה. היא התחילה לעשות ספורט, למרות כל החששות, נרשמה לחדר כושר ולקבוצת ריצה וחיה את החיים. "אבל תמיד נשאר לי בראש החלום של הסטיילינג", היא מספרת. "התחלתי ללמוד פעם בשבוע וזה היה היום הכי מאושר בחיי". היא ירדה ל-60 אחוז משרה והחלה לעסוק בסטיילינג, עד שהבינה שזה מה שהיא אוהבת באמת. "אני מאושרת שיש לי הזכות לעשות את מה שאני אוהבת, להעצים ולחזק. אני עובדת עם נערות, אנשי עסקים, מתנדבים עם נשים ואנשים חולים ומוגבלים".
למה תחרות סבתות?
"לפני שחליתי פנו אלי להופיע בסרטים. חליתי ולא הופעתי ולמרות שבהמשך השנים הופעתי בפרסומות ובסרטים, תמיד היה לי את הרצון להגשים את החלום. גם בתחרות אני רואה את תחום ההעצמה, אנחנו נשים שלא מתביישות בגיל שלנו, בנראות שלנו ותמיד צריכות לחייך ולהראות לעולם שאנחנו כאן. החיוך זה התכשיט שלנו וזה מעצים גם אותי".
מה התגובות לגבי התחרות?
"אנשים אומרים לי כל הכבוד, איזה אומץ ואורי נותן לי את הביטחון לעלות על הבמה. הנכדים מוחאים לי כפיים על כל מה שאני עושה והם מאוד גאים בי ואין אושר גדול מזה ומי שמחזק אותי מלווה אותי יותר מכל זה הבעל שלי שלמה וזה לא ברור מאליו, אני זכיתי וגם הוא זכה".

# # #

בתחרות משתתפות שתי נשים נוספות מהשרון, היכנסו כאן לקרוא עליהן:

הסבתא הכי יפה: אורנה בצלאל העפילה לגמר ולא פוסלת דוגמנות או ריאליטי

"לאורך השנים הרגשתי פספוס" | האם ענת פביאן תהיה הסבתא הכי יפה?

תחרות 'סבתוש – הסבתא היפה בישראל', מתקיימת זו השנה השישית ועל ההפקה אחראי אורי קריספין שמפיק גם את תחרות מלכות היופי של אזור הדרום כבר שנים רבות. באחד האודישנים של תחרות מלכת היופי, הגיעה נערה בת 17 עם מלווה, קריספין חשב בהתחלה שזו האמא שלה, אך כאשר הסתבר לו שזו הסבתא, הוא החליט שהוא חייב לעשות תחרות יופי לסבתות. בשנה הראשונה, התחרות היתה אינטרנטית ואחרי שהיא נחלה הצלחה, החליט להפוך אותה לתחרות לכל דבר. קריספין מסביר: "בדרך כלל התחרות מתקיימת בחודשים ינואר ופברואר, אך השנה לאור המצב ובעיקר חוסר הבהירות היא נדחתה ל-31 במאי. לא הייתי מוכן לוותר על התחרות ואמרתי שאני עושה כנגד כל הסיכויים והחלטתי ללכת על הקונספט היוקרתי באולם, כמו שאני עושה כל שנה ולא נתתי למצב להרוס. חוץ מזה יש התלהבות מצד הנשים. מאות הגיעו לאודישנים ולגמר יעלו 30 נשים".

הקריטריון להשתתפות בתחרות הוא שהמתמודדת צריכה להיות קודם כל סבתא. הצעירה ביותר בין המתמודודת היא בת 40 והמבוגרת בת 71. הגמר יתקיים במשכן לאומנויות הבמה באשדוד שבדרך יכול להכיל 1,000 איש, אך כרגע על פי המתווה יהיו כ-300 צופים. "אני מקווה שעד מאי נוכל להכניס יותר קהל", אומר קריספין, "אבל מבחינתי זה כבר פחות מעניין, כי לקחתי בחשבון את המגבלות. הבנות כבר מגיעות לקמפיינים, יש משתתפות מאילת ועד נהריה וההתרגשות בשיאה".

מאפרת התחרות היא רווית אסף. ביום התחרות ידגמנו הסבתות על הבמה שמלות ערב. לאורך התקופה עוברות המתמודדת השתלמויות, לוקחות חלק בהפקות אופנה, משתתפות בתכניות בוקר ובעיקר נהנות. בתחרות עצמה מלבד המקום הראשון יחולקו פרסים נוספים כמו סגניות, חביבת הקהל, סבתת אינסטגרם – הסבתא שהכי שולטת במדיה, תגלית התחרות ופרס אישי של קריספין למצטיינת התחרות.


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר