דגלים, עצמאות yuriy61 depositphotos.com

עצמאות ברעננה: התקווה 6, שירי מימון ועידן חביב

את הזיקוקים ברעננה יחליפו מופעי לייזר, מתחם מיוחד ייפתח עבור ילדים עם צרכים מיוחדים ואמנים בולטים יעלו על הבמה המרכזית בפארק. עצמאות ברעננה, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 4.5.22 17:01

חוגגים עצמאות. היום (ד') בערב, 4.5, תחגוג ישראל את יום העצמאות ה-74 למדינה. ברחבי הארץ וכן באזור השרון ייערכו חגיגות, הופעות ואירועים, כל זאת לאחר שנתיים של קורונה עם מגבלות התקהלות. השנה, ברעננה והרצליה לא ייערכו מופעי זיקוקים מסורתיים מתוך התחשבות בהלומי קרב ואוכלוסיות רגישות, כאשר בכפר סבא יתקיים מופע זיקוקים  אשר מוגדר כשקט יחסית.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) פרסמה את הנתונים המעודכנים לגבי אוכלוסיית המדינה, ערב יום העצמאות ה-74. אוכלוסיית ישראל מונה 9.506 מיליון נפשות, ומיום העצמאות שעבר גדלה האוכלוסייה ב-176 אלף איש (גידול של 1.9%). בתקופה זו נולדו כ-191 אלף תינוקות, הגיעו כ-38 אלף עולים, ונפטרו כ-55 אלף איש.

עפ"י נתוני הלמ"ס מתגוררים ברעננה 78,856 תושבים. חגיגות העצמאות יתקיימו השנה בסימן 100 שנים לרעננה, ויכללו מגוון רחב של מופעים, פעילויות ואירועים לכל הגילאים, בהשתתפות מיטב אומני ישראל ואומנים בני העיר. גם השנה תוקם במת הופעות מרכזית בפארק רעננה ובה מופעים לכל המשפחה ומיד לאחר מכן תהפוך לבמת הנוער, זאת לצד הפנינג חגיגי להורים וילדים שיתקיים ברחוב אחוזה עם עשרות מייצגים, הפעלות ומופעי רחוב.

השנה לראשונה, יתקיימו מופעי לייזר מרהיבים, כחלופה למופע הזיקוקים, זאת מתוך גילוי התחשבות ורגישות להלומי הקרב, בעלי החיים ואוכלוסיות מיוחדות. כמו כן יוקם מתחם מיוחד לילדים עם צרכים מיוחדים שימוקם ברחבה על יד בית הכנסת הגדול.
הערב בשעה 19:45 תתקיים תפילה חגיגית ולאחריה הרקדה עם יהודה כץ והמעגל, בחצר בית הספר היובל, רחוב קרן היסוד 20.
מעט לאחר מכן, בשעה 20:00, ייפתחו אירועי הבימה המרכזית בהופעות מחול של להקות מקומיות.
בהמשך, בשעה 20:45, יעלה על הבימה הזמר עידן חביב עם שלל להיטיו.
בשעה 21:30 ייהנו התושבים ממופע לייזר ומהופעות מחול של להקות מקומיות.
בהמשך הערב בשעה 22:00 תעלה על הבימה הזמרת שירי מימון במיטב שיריה. את מופעי הבימה המרכזית תחתום חגיגה של שירה עם אומנים מקומיים.

עוד הערב, החל מ-20:00 ועד חצות, ייערך הפנינג לאורך רחוב אחוזה במקטע שבין רחוב לוי אשכול עד בן גוריון. שלל מיצגים, אומנים ומופעים בליווי מוזיקה. בשעה 21:00 יתקיים מופע לייזר מרהיב להנאת התושבים ומתוך רגישות והתחשבות בכלל תושבי העיר.

בין השעות 20:00-23:00 ייפתח מתחם חגיגי ייעודי לילדים ומשפחות עם צרכים מיוחדים, אשר יוקם ברחבת בית הכנסת הגדול שברחוב אחוזה 103, ובו שולחנות משחק, סדנאות יצירה, דמויות שטח, בלוני צורות ועוד.
בנוסף, בשעה 21:00 ייפתח המופע טיש עצמאות עם משה להב, הטיש הגדול, עם מיטב שירי ארץ ישראל, שיתקיים במשכן למוסיקה ואומנויות ברחוב הפלמ"ח 2 א'. המופע פתוח לציבור. להבטחת מקום מומלץ להירשם מראש במינהל קהילה, בטלפון 09-7610380.
מאוחר יותר, בשעה 22:15 יעלו על בימת הנוער בדשא הגדול להקות וזמרים מקרב בני הנוער בעיר. לאחריהם, בשעה 24:15, תופיע על בימת הנוער להקת התקווה 6. בהמשך הלילה, בשעה 1:10 ילהיב את הנוער הזמר רן דנקר עם מיטב להיטיו.
בין השעות 19:00-3:00 יוצע לרווחת התושבים שירות הסעות מעגלי חינם בין שכונות מערב העיר לאירועים באחוזה, וממרכז העיר לאמפי פארק. פירוט התחנות באתר העירייה ובמדיה הדיגיטאלית.
למחרת, יום ה', 9:00-13:00, ייערך מטווח יום העצמאות. גם השנה ייפתח המטווח העירוני לתושבי העיר, המוזמנים להגיע ולהתנסות בירי ברובה אוויר באולם סגור, ירי במטווח הפתוח, תצוגת כלי ירי, באירוע חוויתי בסיומו יוענקו מדליות למשתתפים. ההשתתפות בירי מגיל 12 ומעלה. כתובת המטווח – ההסתדרות 48 רעננה.
יום לאחר מכן, שישי, 6.5 ב-18:45, תתקיים קבלת שבת חגיגית. פרשת אמור בשטיבל יד בניימין, רח' טרומפלדור 2.
ביום שבת, 7.5, בשעה 8:30 בבוקר, תפילה בבית הכנסת משכן מיכאל ברחוב אבארבאנל 7 עם החזן משה פישל, בהשתתפות אנסמבל "לשמוע אל הרינה" בניצוחו של מאיר בריקסמן.
ראש העירייה, חיים ברוידא: "חגיגות העצמאות למדינתנו משתלבות השנה עם אירועי ה- 100 לרעננה, אותם אנו מציינים החל מתחילת השנה, עם מגוון אירועים ופעילויות בהוקרה לעירנו האהובה. גם השנה הקדשנו את מיטב החשיבה והמשאבים, לגיבוש תוכנית מופעים ופעילויות עשירה לכל הגילאים, לרבות אוכלוסיות מיוחדות, הן ברחובה הראשי של העיר והן בפארק רעננה, עם בימות מופעים בהשתתפות טובי האומנים, בשילוב אומנות מקומית. אני מזמין את כל תושבי העיר לחגוג איתנו, וליהנות מאירועי החג באווירה קהילתית מלכדת, שכולה שמחה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר