עוז מזרחי באולפן, צילום פרטי
עוז מזרחי באולפן, צילום פרטי

150 שדרים: עוז מזרחי לא התקבל לאף תחנה, אז הוא הקים תחנת רדיו משלו

החלום של עוז מזרחי היה לשדר ברדיו, אבל כל הניסיונות שלו להתקבל לתחנות שונות נכשלו. שיחה אחת עם יעקב אילון שינתה את מהלך חייו

פורסם בתאריך: 1.7.22 09:06

רדיו חזק. עוז מזרחי בן ה-42 מהרצליה חי את החלום, הוא אפילו משדר אותו. מזרחי, נשוי לשלומית ואב לשלושה ילדים, הוא הבעלים של הרדיו החברתי האינטרנטי הראשון בישראל שמשדר החל מתחילת 2017. כיום היא נחשבת לתחנת הרדיו האינטרנטי הגדולה והמואזנת ביותר בארץ, עם כ-150 שדרים.

זהו סיפור על נחישות והצלחה, על אדם שהצליח להגשים חלום ודילג על כל המכשולים שהוצבו בדרכו. הסיפור מתחיל אי שם בגיל 13, כאשר עוז הבין שמוזיקה היא הדבר שגורם לו הכי הרבה שמחה. הוא רכש ציוד די. ג'יי והחל את דרכו במסיבות כיתה. מהר מאוד הועברה מפה לאוזן הידיעה על התקליטן הצעיר והמוצלח, ובתוך מספר חודשים הפך לתקליטן מבוקש והחל לתקלט גם באירועים גדולים. למרות זאת, עדיין משהו היה חסר. המשהו הזה היה הרדיו – להיות שדרן ולהשמיע את קולו על גלי האתר. בשנת 1994הוא בנה משדר רדיו ושידר לדיירי הבניין בו גר. שנה לאחר מכן, ובמשך חמש השנים הבאות הקים ושידר במסגרת של תחנות רדיו פרטיות שונות, ובהצלחה יתרה, עד אשר משרד התקשורת סגר את התחנה. או אז הבין, שעל מנת להתקדם ולהישאר בתחום, עליו ללמוד אותו בצורה מסודרת וכך למד במספר מסגרות של לימודי רדיו ותקשורת. למרות הכשרתו, גילה עוז לאכזבתו, שזה לא מספיק. בכל תחנות הרדיו האזוריות והארציות אליהן ניסה להתקבל כשדר קיבל תשובות שליליות. את קיר הזכוכית שבר השדר ההרצלייני כאשר קיבל החלטה נועזת לפרוץ את דרכו באופן עצמאי בתחום השידור.

עוז מספר כיצד נולד הרדיו שלו: "בשנת 2016 ואחרי אינספור דחיות מצד תחנות רדיו, במהלך שיעור לימודי רדיו אחד מני רבים, שאל אותי חבר ללימודים בן כמה אני. כשהשבתי לו שאני בן 36, הוא אמר לי, שאם אתה מגיע לגיל 40 ולא עושה את מה שאתה רוצה – אתה מאבד את החלום שלך. פשוט התחרפנתי. מספר ימים לאחר מכן, בצירוף מקרים, אמא שלי מספרת לי שעובדת איתה מישהי, שהבן שלה זה יעקב איילון, השדר הידוע. נפגשתי איתו ואז החל המהפך. למרות שניסה לשדך אותי לתחנות רדיו, עדיין לא קיבלו אותי. עלה במוחי רעיון, שאני מוכן לשלם תמורת שידור בלילה 2,000 שקלים לשעה, וגם זה לא עבד. באותה תקופה יעקב הלך לשדר באינטרנט, ואמר לי להשתמש בציוד האולפן שצברתי, ויחד עם התשוקה להשלים ציוד ולבנות אולפן קטן ולהתחיל לשדר. בסוף 2016 הקמתי אולפן והתחלתי לשדר מתוך מחסן של נגרייה בעסק משפחתי בפלורנטין בתל אביב. בארבע אחה"צ הנגרייה הייתה מסיימת לעבוד, ובשש בערב עליתי לשידור. בימים הראשונים היינו שמונה שדרים שהתגבשו. ב-1.1.2017 עשינו את שידור הפתיחה, אבל תוך שלושה חודשים אני מקבל מכתב פינוי, שהמקום מיועד להריסה. כינסתי את שאר השדרים ובישרתי להם שצריך לסגור, אבל הם לא נתנו לי לוותר על החלום. ראיתי שהם מאמינים בחלום שלי. לאט לאט הצטרפו עוד ועוד אנשים ובאוקטובר אותה שנה עברנו לאולפן אחר בת"א. כיום, האולפן החדיש ממוקם ברמת גן".

עוז מזרחי עם דורי בן זאב, צילום יוליה סולומון

עוז מזרחי עם דורי בן זאב, צילום יוליה סולומון

עוז מזרחי עם ארקדי דוכין, צילום עופר בוחניק

עוז מזרחי עם ארקדי דוכין, צילום עופר בוחניק

איך זה עובד?
"הרדיו החברתי הוא בית לכל אחד שרוצה לשדר ולהשמיע את קולו כאן בשידור חי. הרדיו האינטרנטי הוא דיגיטלי, אליו ניתן להאזין מכל מקום, אם בקישור ישיר, אפליקציה, מחשב או טלפון סלולרי. לצד השדרים, בתחנה ישנה מחלקת פודקאסטים וציוד מהמתקדמים בעולם. כל מי שמשדר אצלי גם משלם ומקבל הכשרת טכנאי ומפעיל את ציוד האולפן. מגיעים אליי בעלי עסקים, אנשים שרוצים להגשים חלום בתחום השידור, אנשים שסיימו לימודי רדיו ותקשורת. הרדיו פועל מהשעה 8:00 בבוקר ועד 1:00 בלילה כל יום, למעט מכניסת השבת ועד צאת השבת. זה בית מדהים שנותן מקפצה רצינית", אומר עוז בגאווה.

האולפן השקוף של הרדיו החברתי, צילום

האולפן השקוף של הרדיו החברתי, צילום

למה הוא נקרא חברתי?
"כי הוא נותן הזדמנות לשדרים, כאשר 99% מהם לא יתקבלו בתחנות אחרות. אני עונה לאנשים ונותן הזדמנות שווה לכל אחד. הרדיו מעלה נושאים חברתיים או כאלה שלא מדברים עליהם בתחנות אחרות, הורות כלכלית, חינוך מיוחד, סיפורי השראה והעצמה של אנשים, פוליטיקה מזווית שונה, תוכניות מוסיקה מזווית אחרת, תוכניות נישה ואומנות. השדר אחראי על הכל, החל מההפקה, הארגון, המוסיקה, התכנים והצד הטכני. יש לנו קבוצה של שלושה אנשים שדוגמים את התוכניות ובמקביל עוברים על תגובות הצופים ובמקרה ויש משהו חריג אנחנו מטפלים, ובנוסף ניתן גם לצפות בשידור לייב".

מה היתרונות ברדיו האינטרנטי?
"אין צורך בחסויות והוא לא למטרות מסחר, אין מי שיגביל אותי. הכי יפה שאין לי צנזורה, אין לי רגולציה, אף מפרסם לא יכול להכתיב לי תנאים. יש לי תוכנית חברתית שבזכותה מצאנו תורם כליה לאדם נזקק. אנחנו עצמאים לחלוטין ומצליחים".

 

מי שמשדר ברדיו האינטרנטי משלם עבור העלויות. עוז מציין כי עיקר הרווחים שלו אינם מהרדיו, אלא מעיסוקיו אותם פיתח במקביל. "עם הזמן פיתחתי מוצרים שמהם אני מרוויח, לא מהרדיו. אני הראשון בארץ שהקים אולפן שקוף, יש לי משאית שידור שקופה, אני מקיים פרויקטים עם עיריות, חברת חשמל וחברות פרטיות. אני עושה ערבי פודקאסט, מיצגים, הרצאות לבני נוער וגם תחנות רדיו אחרות שוכרות ממני את השירות. הכסף שהשדרים משלמים בתחנה רק מכסה את העלויות של הרדיו".

בין שלל האורחים הידוענים שאירח מזרחי בתחנה: זאב רווח, איציק קלה, זהבה בן, שייקה לוי, אביבה אבידן, אלי לוזון, דובי גל, ארקדי דוכין, שימי תבורי, אריק סיני, אביהו מדינה ועוד.

אז על מה נותר לך עוד לחלום?
"יש לי שני חלומות: לשדר ברדיו הקונבנציונלי, להיות ממסדי ולקבל תוכנית ברשת ג', והשני לזכות בכתבה שתשודר בערוץ 12 על פועלי. שדר אחד אמר לי, שכשהיה קטן, עוזי חיטמן היה מגשים חלומות לילדים בתוכנית חלום עליכם, והיום עוז מזרחי מגשים לו את החלום, משפט שכל כך ריגש אותי. לעשות טוב לאנשים – לי עושה טוב".

את סיפור חייו מרכז עוז בימים אלה לכדי הרצאה שצפויה לעלות בחודש אוקטובר. "אני אצא בהרצאה על סיפור החיים שלי, כדי לתת השראה לאחרים ולבני נוער – איך להמשיך לשמור על החלום שלהם ולהגשים אותו".

לינקים לצפייה והאזנה:

אתר הרדיו החברתי הראשון 

צפייה ישירה 

האזנה ישירה 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר