הציירת דינה זילברברג ואחד מציורי התערוכה
הציירת דינה זילברברג ואחד מציורי התערוכה

"רעננה שציירתי קיימת כיום רק בציורים שלי, כל בית שציירתי נהרס"

דינה זילברברג הגיעה לרעננה ב-1979 והסתובבה כאן וציירה את מה שראתה. עתה מוצגים הציורים הנוסטלגיים בתערוכה מיוחדת

פורסם בתאריך: 28.9.22 07:34

"רעננה שציירתי כבר לא קיימת היום, חוץ מאשר בציורים שלי", אומרת הציירת דינה זילברברג, בת 79, שבימים אלה מעלה תערוכה חדשה מציוריה. בתערוכה, הקרויה בשם קסם של מקום, מציגה זילברג 18 ציורים נוסטלגיים מימיה של רעננה כמושבה, שצוירו תחת מבטה המתפעל של אישה צעירה שהגיעה לרעננה ב-1979 מהעיר הגדולה רמת גן.

ציור של דליה זילברברג

ציור של דליה זילברברג

"הציורים צוירו בשנים 1908 – 1985. כשהגעתי לרעננה הוקסמתי מהנופים, מהכפריות שסביבי. הייתי יוצאת עם הילדים והחברות והיינו מציירות בנוף את הקסם שראיתי. היום זה כבר לא קיים, כל בית שציירתי נהרס ובנו דברים אחרים, הנופים כבר לא קיימים. במקום לצלם ציירתי, הכנסתי את עצמי לתוך כל ציור. ציירתי את כל הירוק, בית וסביבו צמחיה ענקית, בית שנוטה ליפול והולכים להרוס אותו, בית עם חווה. חיפשתי איפה הם נמצאים כדי לצייר אותם. מגדל מים בחיים לא ראיתי, כל כך ציורי וכל כך כיף. הייתי יושבת שעות בטבע מציירת וחושבת על מה שאני רואה. תמיד שאלתי את עצמי מי היו האנשים שהתגוררו בבתים האלה, איך היו חייהם".

זילברברג ציירה את הציורים בסגנון המוכר בשם אלה פרימה (ראשוני באיטלקית). מדובר בסגנון ציור אותו מציירים בבת אחת, בלי שינויים. המשמעות היא גם שאין לציורים האלה עותקים או גרסאות וכל אחד מהם הוא ייחודי. "בנוסף", היא מסבירה, "מכיוון שציירתי בשטח, בו התנאים מאוד מוגבלים, יכולתי לצייר רק בצבעי מים, צבעי עיפרון, או גירי פסטל, ללא תיקונים או תוספות בסטודיו".

 

כיום זילברברג, אמא לשלושה ילדים נשואים וסבתא לשבעה, נציגת האקדמיה הבינלאומית לאמנות בסלרנו שבאיטליה ומורה לאמנות, מציירת בסגנון שונה לגמרי. "אני מציירת כבר 50 שנה ונחשבת לציירת בינלאומית כי אני מציגה בכל העולם", היא אומרת. "הציורים שלי היום הם בסגנון רומנטי, חלומי, הרבה צבע ותנועה. מציירת ציורים בסגנון המאה ה-19, מחולות ועוד. אבל את הציורים שלי על רעננה אני מאוד אוהבת, הם יקרים ללבי ולכן שמחתי להציג אותם שוב לכבוד מאה שנים לרעננה".

תערוכת קסם של מקום תוצג במרכז תרבות ספורט ופנאי, ההגנה 114, עד ה-15.10.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר