ישיבת מועצה. צילום דניאל סלגניק
ישיבת מועצה. צילום דניאל סלגניק

המרוץ למועצה: הכירו את הסיעות שמתמודדות על מקום במועצת העיר

בתוך תעמולת הבחירות לראשות העיר, קל לשכוח כי יש שש סיעות נפרדות שמתמודדות על מקום במועצה. מי רוצה את תיק הרווחה? מי בטוח שיקבל שלושה מנדטים ומי מתנגד לתוכנית הנת"צ. הכירו את המתמודדים

פורסם בתאריך: 5.8.18 12:00

עו"ד אלי אלוש, יו"ר סיעת "מאמינים ברעננה"

אלי אלוש צילום פרטי

ותק הסיעה: משנת 2013, כהונה בקדנציה הנוכחית לצד הרשימה הדתית המאוחדת. בקדנציה הקרובה יתמודדו לבד.

אנשי מפתח: חבר המועצה חיים גולדמן (לשעבר מהבית היהודי), דובר הסיעה מתן חן, יו"ר ועד ההורים של תנועת הנוער '"עזרא", יורם סילברמן ולורן אייש.

מה אתם רוצים לחדש ברעננה? "אנחנו רוצים לדאוג לכלל האוכלוסיה, לכן ההרכב של הסיעה שלנו הוא חוצה מגדרים. יש לנו דתיים, חילונים, כיפות סרוגות, נשים וגברים. אנחנו מביאים איתנו מיקוד וטיפול בכל הנושאים, ביטחון, דיור לזוגות צעירים ועלייה. אנחנו נהיה גורם משמעותי ומשפיע, אנחנו לא חותמת גומי".

מהי עמדתכם בנושא הנת"צ?  "הנת"צ הוצג בצורה משביעת רצון במועצת העיר האחרונה. ייתכן שצריך שינויים או תיקונים לכאן או לכאן, אבל אין לנו התנגדות למתכונת הנוכחית של הנת"צ".

דיור לצעירים?  "במועצה הבאה, אנחנו הולכים להיות חלק גדול וחזק מהקואליציה ונדאג שבתוכניות הבנייה הבאות תוקצה לפחות 30% מהבניה לצעירים".

הסטטוס קוו? "אנחנו רוצים לשמר את המצב הקיים של הסטטוס הקוו ולא לשנותו".

למה אתה חושב שתיבחרו למועצה? "כי אנחנו לא באים להתנגח באף סיעה אחרת ואנחנו שונים מכל סיעה אחרת כי אנחנו חוצים מגזרים. אנחנו סיעה שמייחדת בתוכה את כל המגזרים והדעות שקיימים ברעננה".

 

יוסף סלאמה, יו"ר סיעת "עלינו" ברעננה

משמאל מיכאל וולף ויוסף סאלאמה צילום עזרא לוי

משמאל מיכאל וולף ויוסף סאלאמה צילום: עזרא לוי

ותק הסיעה: זו השנה הראשונה בה מתמודדת הסיעה על מקום במועצה.

אנשי מפתח: ד"ר מיכאל וולף, רשל טוויטו, ד"ר דפנה שטרן, חנלי הרוסי, אלי סמל.

מה אתם רוצים לחדש ברעננה? "אנחנו רשימה שבנויה מעולים חדשים", אומר סלאמה, "אנחנו קודם כל רוצים לעזור לעולים החדשים. יש הרבה דברים בתוך העירייה שכבר עושים, אבל אנחנו חושבים שכדי לעזור בצורה הכי טובה לעולים חשוב שמישהו שיהיה במועצה שחי את כל התהליך של העלייה. מלבד זה אנחנו באים לעזור לעיר. אנחנו הגענו לפה, קיבלנו הרבה מהעיר ואנחנו רוצים לתת בחזרה".

מהי עמדתכם בנושא הנת"צ? "אין הרבה מרחב תמרון, נושא הנת"צ מבחינתנו הוא סגור, זו לא חלק מהתכנית שלנו".

דיור לצעירים? "הדיור נוגע גם לעולים חדשים, כי עולה חדש מגיע לרעננה למרכז קליטה ופתאום כשהוא מתחיל את חייו הוא יוצא לעיר מאוד יקרה. אנחנו צריכים למצוא פתרונות דחופים לדיור בר השגה לצעירים ועולים".

הסטטוס קוו? "אנחנו רוצים לשמור על הסטטוס קוו, לא לגעת בו".

למה אתה חושב שתיבחרו למועצה? "אנחנו רוצים להביא דם חדש למועצה ופרספקטיבה שבאה מחו"ל. יש הרבה עולים בעיר, אחוז גבוה יחסית, ומלבד זה אנשים שלא עלו לארץ אבל מבינים שיש צורך לעזור לעליה ולקליטה של העולים, בגלל זה אני חושב שנקבל מנדטים במועצה".

 

אריה פרידמן, ירוץ למועצה כיו"ר סיעת "הרשימה הדתית המאוחדת"

אריה פרידמן

ותק הסיעה:  כעשר שנים וכהונה בשתי קדנציות בשמה הנוכחי. הכהונה בקדנציה הנוכחית היא לצד "מאמינים ברעננה". בקדנציה הבאה יתמודדו לבד.

אנשי מפתח: הרשימה טרם נקבעה.

מה אתם רוצים לחדש ברעננה?  "אנחנו רשימה שדואגת לכל העיר דרך העיניים הייחודיות שלנו", אומר פרידמן, "דרך הפילטר של העיניים של הציבור הדתי. אנחנו דואגים לצרכים הייחודיים של הבוחרים שלנו, אם זה בנושאי חינוך, נוער, גמלאים, צעירים. זאת האג'נדה שלנו".

מהי עמדתכם בנושא הנת"צ?  "יש חשיבות עצומה למערכת של תחבורה ציבורית יעילה. אני לא בטוח שלהפוך את אחוזה ולשעבד את כולה לצורך הנת"צ זה פתרון נכון. בזמנו כשדובר על ה- BRT, התנגדתי לו נחרצות. אנחנו דורשים בחינה יותר מעמיקה של הנת"צ, כולל העברתו לכביש 531 עם שאטלים מהרחובות המרכזיים לכיוון 531".

דיור לצעירים? "בשביל שיהיה דיור נגיש לצעירים צריך קודם כל להוזיל את מחירי הדירות ובשביל זה צריך היצע גבוה יותר של דירות. צריך גם להמשיך דברים שיזמנו בקדנציה הקודמת, כמו שכירות ארוכת טווח לצעירים. אני לא חושב שהתקדמו עם זה יותר מדי וזה נושא שהוא חשוב ודחוף. לא רק בשולי העיר, גם בתוך העיר צריך לתת אישורים לחלק דירות גדולות כדי שיהיה היצע גדול יותר של דירות לצעירים וכתוצאה מכך המחירים יירדו".

הסטטוס קוו?   "הסטטוס קוו הוא נר לרגלינו. אנחנו בחרנו לגור בעיר מעורבת ולא בעיר דתית או חילונית בלבד. מטבע הדברים אנחנו מגיעים להבנות עם השותפים הקואליציונים שלנו. אנחנו מגיעים מתוך שותפות למען כלל תושבי רעננה. כשהייתי סגן ראש עיר זאת הייתה הדרישה שלי לקואליציה (בבחירות ב2008 עם חופרי)".

למה אתה חושב שתיבחרו למועצה? "כי אנחנו מייצגים ציבור שרואה בנו שליחים שלו. הקול הייחודי שלנו צריך להישמע ליד שולחן מקבלי ההחלטות, ולא רק בשביל הציבור הדתי ברעננה אלא בשביל כלל תושבי רעננה".

 

ענבר הוכברג, יו"ר סיעת "מקומי"

ענבר הוכברג. צילום שלומי מזרחי

צילום: שלומי מזרחי

ותק הסיעה:  זו הפעם הראשונה שהסיעה רמתמודדת על מקום במועצת העיר.

אנשי מפתח: הרשימה טרם נקבעה.

מה אתם רוצים לחדש ברעננה? "שלושת הנושאים המרכזיים שאנחנו מתמקדים בהם הם: חינוך מגיל לידה ועד תיכון, דיור לצעירים ותרבות וקהילה", אומרת הוכברג, "אנחנו רוצים להפוך את רעננה לעיר עם חיי תרבות שוקקים שמתאימים לאוכלוסייה שנמצאת כאן. בנוסף אנחנו רוצים לפתח את המרחב השכונתי ואת הסולידריות בעיר, ולהפוך את רעננה לעיר יותר רלוונטית לצעירים לנוער שגרים בה".

הנת"צ?  "אני חוקרת ולומדת את הנושא הזה לאט לאט. כי זה משהו שלא היה נגיש מבחינת החומרים עד כה. צריך לחשוב ולהבין איך הופכים את רעננה לעיר שמאפשרת שימוש יותר נוח ונכון בתחבורה ציבורית אבל מצד שני לא להקשות על רחוב אחוזה ועל הפקקים הרבים שיש ביציאה מהאחוזה בשעות הבוקר".

הסטטוס קוו? "היום יש אזורים רבים שסגורים בשבת ואת אזור התעשייה שהוא פתוח. חשוב לשמור על אופי העיר של הכלה ואפשרות לאוכלוסיות רבות לגור בה. אבל מדברים על להחזיר צעירים לעיר ושהיא תהיה אטרקטיבית גם לאנשים שגרים כאן, אז צריך למצוא את האיזון בין שניהם. זה הכול עניין של איזונים".

למה את חושבת שתיבחרו למועצה? "אנחנו מביאים משהו שמאוד חסר בעיר. אני גרה ברעננה כמעט כל חיי ומכירה אותה היטב, ויש פה שכבת גיל שלמה שלא מיוצגת. ולכן אני חושבת שזה אטרקטיבי לבחור בנו. היום אנשים רוצים לראות צעירים שלוקחים יוזמה ואחריות וכן נכנסים לזירה הציבורית, ולכן אני חושבת שניבחר למועצה. במבט על כל רשימות המועמדים אין מישהו שעונה על הצרכים כמונו של צעירים".

 

ערן לוי, יו"ר מתנועת "חלק"- חברה למען קהילה

ערן לוי. צילום: אפרת קופר

צילום: אפרת קופר

ותק הסיעה:זו השנה הראשונה שהסיעה רצה למועצת העיר.

אנשי מפתח: הרשימה טרם נקבעה.

מה אתם רוצים לחדש ברעננה?  "טיפול ברווחה", אומר לוי, "מה שמעניין אותנו במועצה זה תיק הרווחה. אני רוצה לדאוג שאנשים שחיים ברעננה יחיו בצורה מכובדת, שהעירייה תתן את המענה לצרכים שלהם. אנחנו נדאג שכל החלטה שתתקבל במועצה, תהיה לטובת התושב, בשותפות איתו, בשקיפות איתו".

הנת"צ?  "באופן חד משמעי מתנגדים למתכונת הנוכחית. אנחנו לא מתיימרים להציג מתכונת אלטרנטיבית. אני לא חושב שצריך את הנת"צ באחוזה, אני חושב שזה עושה נזק בלתי רגיל לרחוב. אפשר לשקם את אחוזה בצורות אחרות, הנת"צ הוא לא פתרון לזה".

דיור לצעירים?  "אומרים שעושים ולא עושים כלום. כל הקונספט שלנו וגם שלי כבן אדם, זה להיכנס, להכיר את המערכת מבפנים, ולראות מי נגד מי. ברגע שניכנס, אנחנו נדע תוך חצי שנה איך עניינים מתנהלים במועצה ואז נוכל להתחיל להזיז עניינים".

הסטטוס קוו?  "אנחנו נגד פתיחת מקומות בילוי באחוזה. פתיחת המקומות באחוזה בשבת יכולה להביא מטרד לתושבים שמתגוררים בתושבים הסמוכים. כאשר פותחים מקומות בילוי זה מושך בני נוער וזה מגביר את הנושא של אלכוהול, התפרעויות, אי סדר. אנחנו בעד פתיחה ועידוד של מקומות בילוי בשבת באזור התעשייה ברעננה".

למה אתה חושב שתיבחרו למועצה?  "כיוון שאני לא עוד חבר מועצה שמחפש כיסא, הפעילות הציבורית שלי היא בדמי. אנחנו לא יודעים מה יקרה, אין לנו מימון מאף גורם זר, המימון לתנועה הוא משלנו. אני מקבל אהבה ופידבקים ברחוב, מאנשים שפונים אליי".

 

עו"ד איתן גליק, יו"ר סיעת "יש עתיד"

איתן גליק

ותק הסיעה: חמש שנים.

אנשי מפתח:  דורון אבידר, זהבה לנדמן, עוזי חריזי, אורי זנקו, עפרה אבולעפיה, מייקל קטן.

מה אתם רוצים לחדש ברעננה? "אנחנו רשימה שכוללת בתוכה חילונים, דתיים, גברים, נשים", אומר גליק, "הכוונה שלנו היא לעזור לכל ראש עיר לבצע את המדיניות שלו תוך שמירה על שקיפות, ניהול קבלת החלטות מקצועי ופתוח ושמירה על סטטוס קוו אמיתי פלורליסטי וליברלי".

הנת"צ?  "אני מבין שאין כל דרך חזרה לביטולו, אבל כנראה יש נושאים לא מעטים שאפשר לתקן, לשפר ויש עתיד תהיה עם כל ראש עיר שיבחן את הפרויקט הזה לעומקו ויעשה את כל התיקונים האפשריים".

לגבי הדיור לצעירים? "ודאי שברעננה יש בעיה לא פשוטה לצעירים. שלושת בניי כנראה לא יוכלו לקנות דירות ברעננה. אבל אני חושב שלמרות שרעננה סיימה כמעט את כל עתודות הקרקע הקיימות לבניה, ורובם הם בכל מקרה קרקעות פרטיות, מה שניתן לעשות בהתערבות עירונית זה פעולות בשוליים, ואנחנו נתמוך בכל הדמיה עירונית שתאפשר לבנות עד כמה שניתן דירות קטנות. אנחנו לא באים עם סיסמאות סתם. אין לנו כמעט עתודות קרקע בעיר שניתן להשתמש בהן לדירות לצעירים".

הסטטוס קוו? "אנחנו כרשימה פלורליסטית ליברלית, מאמינים באמונה שלמה באמרה 'חיה ותן לחיות'. אנחנו מאמינים שכמו שצריך לשמור על אווירת השבת במרכז העיר, שזה רצונם גם של חילונים רבים, משמע שמירה על אחוזה סגורה, ונפעל נחרצות כדי שבטבעת החובקת את העיר, יהיה מסחר פתוח ובילוי שיאפשר לצעירי העיר לא לברוח מהעיר למקומות האחרים ולצאת לבלות".

למה אתה חושב שתיבחרו למועצה?  "ליש עתיד ברעננה יש תמיכה מאוד רחבה. הצבעות העבר של תושבי רעננה, וכן כל הסקרים שאנחנו מחזיקים מראים ש'יש עתיד' יכולה להיכנס עם בין 3-4 מנדטים. לא סתם החליטה הסיעה לרוץ למועצת העיר, אלא רק לאחר ביצוע סקרים, בדיקות והערכות. וכרגע נראה שיש בעיר תמיכה לא קטנה".

 

אילן כהן, עומד בראשות סיעת הליכוד בבחירות למועצה

אילן כהן

ותק הסיעה: מאז שנות ה-70 עם הקמת מפלגת הליכוד הארצית.

אנשי מפתח: עו"ד אבי יוסף, דינה בגריש, מנחם גבסון.

מה אתם רוצים לחדש ברעננה? "נחזיר את העטרה ליושנה", אומר כהן, "כל האנשים הרבים שמתקשרים אליי ומחזקים אותי ואומרים שהם יתמכו בי מאמינים שאני אתן להם את האוזן הקשבת ואת מלוא תשומת הלב כשניבחר. נמשיך את דרכו של אחי עוזי כהן ז"ל שהיה סגן ראש עיר וממלא מקום ראש העיר, ואין אחד בעיר שלא מתגעגע לימיו של עוזי".

הנת"צ? "כשהיה את ה-BRT אני תמכתי בו בהתחלה וחשבתי שהוא יעיר את אחוזה ויהפוך אותנו לערים כמו לונדון. בנת"צ הנוכחי הבנתי שיש התנגדות של כמה חברי מועצה, אנחנו נצטרך לקחת החלטה כשיהיה ראש עיר וחברי מועצה חדשים, ולעשות חישוב מסלול מחדש. נתחשב גם באנשי העסקים באחוזה כשנקבע עמדתנו".

דיור לצעירים? "אני היחידי מכל המועמדים שמחובר לשלטון בקשר אישי לכל השרים, גלנט, כחלון, ראש הממשלה. אני בקשר מצוין עם כל השרים. יש לי חיבור לתקציבים בתחום הדיור שלאחרים אין. אם אני אקבל מנדטים בין 3-4 אני אוכל לעשות מהפכה בתחום בעיר".

הסטטוס קוו? "אנחנו רוצים לשמר את המצב הקיים של הסטטוס הקוו ולא לשנותו, שבמשך מעל 30 שנה נשמר ברעננה. אני חושב שאנחנו מעמידים דוגמא ומופת לסטטוס קוו לערים אחרות".

למה אתה חושב שתיבחרו למועצה? "המותג ליכוד שווה לבדו רק מנדט וחצי שניים. היום בשילוב כוחות עם עו"ד אבי יוסף שהוא מביא קולות מכל המגזרים, הוא עושה הרבה פרויקטים. אני היום גם סגן מנהל מרחב בהסתדרות, אני מכהן כיו"ר אילן ברעננה (ארגון ישראלי לילדים נפגעים), אנחנו עסוקים כל היום בעשייה ואהבת חינם. וכשניבחר ניתן לתושבים מענה לכל הדרישות שלהם ב85% לפחות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר