רוכשים דירה: ממה צריך להיזהר? | ראיון עם עו"ד ירון שלומוביץ. תמונה ממאגר Shutterstock.
רוכשים דירה: ממה צריך להיזהר? | ראיון עם עו"ד ירון שלומוביץ. תמונה ממאגר Shutterstock.

רוכשים דירה: ממה צריך להיזהר?

עו"ד ירון שלומוביץ, מספק את שלושת כללי הזהב המובילים ברכישת נכס ומבטיח שאם תפעלו על פיהם, הסיכונים יופחתו משמעותית

פורסם בתאריך: 13.2.19 16:09

עבור רובנו, רכישת בית היא ההחלטה הפיננסית הגדולה ביותר שנעשה במהלך החיים. המשמעות היא לרוב השקעה של לפחות מיליון שקלים ובדרך כלל הרבה יותר, ולכן – אין ספק בחשיבות קבלת ההחלטות הנכונות בתהליך הרכישה.

רכישת דירה היא תהליך מסובך, ויש בה לא מעט מכשולים עליהם צריך להתגבר לאורך הדרך. החל ממיקום הדירה, דרך בדיקות יסודיות של הבעלות ועד ללקיחת משכנתא. עורך דין ירון שלומוביץ, ממשרד עורכי דין שלומוביץ, סורקין ושות‘ בין המשרדים המובילים בשרון בתחום הנדל"ן, מסביר על הסכנות שיש לקחת בחשבון בדרך להגשמת חלום הדירה, ומפרט את כללי הזהב שישמרו עליכם במהלך העסקה.

"כשאני שואל אדם מה שטח דירתו, הוא מיד ישיב לי תשובה מספרית מדויקת" אומר ירון שלומוביץ, "המפתיע הוא, שאין תשובה מספרית חד משמעית".

כלומר?

"שטח הנכס על פי הרשום בטאבו, אינו בהכרח אותו שטח הרשום בארנונה או בהיתרים. כל אחד מחשב את השטח באופן שונה ואם נזמין מודד לצורך העניין, סביר שהוא יציין שטח דירה שונה מזה הרשום בטאבו".

מהי המשמעות לכך?

המשמעות היא, שכאשר לשאלה כל כך פשוטה כגון: מהו שטח הדירה, יש כל כך הרבה תשובות שונות, זה מעיד על המורכבויות הרבות והמסתעפות בעולם הנדל"ן בכללותו, וברכישת/מכירת דירה, בפרט. רכישת דירה טומנת בחובה סכנות רבות במיוחד עבור אלו שאינם בקיאים בתחום וישנם שלושה כללי זהב שגובשו במשרדנו מתוך ניסיון רב ואני מאמין שלפעול בהתאם להם עשוי למזער סיכונים עבור רוכשים בבואם לקנות דירה".

מהם כללי הזהב?

"הכלל הראשון הוא: להודות שאינך מבין הכל. רכישת דירה, תהליך שמעורב בו המון כסף ויש לו השלכות לכל עתידכם, היא המקום בו הכרחי להיעזר במומחים ולא להתפשר על כך, וזה מוביל לכלל השני: חסכון של אלפי שקלים בודדים עשוי לחשוף אתכם לסיכונים של מאות אלפי שקלים ואפילו מיליונים. הכלל השלישי הוא: לבצע בדיקות מקיפות על כל הקשור לנכס בטרם חותמים על חוזה. 'סמוך על סמוך', ו'נסתדר אח"כ" לא תופסים בעולם הנדל"ן וסוף מעשה הוא אכן במחשבה תחילה. כשפועלים על פי שלושת כללי הזהב הללו, הסיכון שתפלו בעסקה נמוך ביותר".

מדוע חשוב להודות שאינך יודע הכל?

"כמו שהזכרנו לעיל לגבי שטח הדירה, אני ממליץ לדוגמה לשכור את שירותיו של שמאי מורשה מטעם הבנק לבדיקת הדירה בטרם חותמים על חוזה. זה נובע מתוך ההבנה שלא תמיד מה שרואים פיזית, תואם את המציאות בפועל. חשוב לבדוק הכל לפני חתימת החוזה, את נושא הבעלות על הבית, את חריגות הבניה, ליקויי בניה – אנשים שלא בדקו את המבנה בטרם חתמו על ההסכם ונתקעו עם נזילות ותביעות לאורך שנים. חשוב להתלוות ולהתייעץ בכל אנשי המקצוע הרלוונטיים בעת רכישת דירה: שמאי, עורך דין, וכד', ולא לחסוך – וזה מוביל אותי לכלל השני…"

חסכון של אלפי שקלים בודדים עשוי לחשוף אתכם לסיכונים של מאות אלפי שקלים

"בהחלט. אנשים לפעמים מנסים לחסוך ואח"כ מוצאים את עצמם משלמים מאות אלפי שקלים כיוון שלא בדקו הכל קודם לכן-  חריגות בניה, או חניה שהראו להם וחשבו שהיא שלהם והסתבר שלא, ליקויי בניה, ועוד ועוד.

אנשים בדרך מנסים להימנע מלשלם הרבה לעו"ד לפני שהם רוכשים דירה, וזו טעות. המשרד שלנו מלא בעסקאות שבוצעו בליווי עורכי דין "זולים" יותר שלא בצעו את הבדיקות המעמיקות או  שלא מתמחים בתחום הנדל"ן וגרמו נזק , לא לחינם יש עליה מידי שנה במספר תביעות רשלנות מקצועית כנגד עו"ד בתחום הנדל"ן .

בעסקה כזו, של רכישת דירה, המרכיב הרגשי מהווה חלק בלתי נפרד מהתהליך. אחרי שאנשים חותמים על הסכם מול המוכר לדוגמה ולא בדקו באופן מעמיק את  הנכס, התגלו לאחר מכן חריגות בניה והדבר משפיע על קבלת המשכנתא שיקבלו וכעת הם תקועים ללא כסף, הם מרגישים שחרב עליהם עולמם. חשוב לבצע את כל הבדיקות האפשריות טרם החתימה על החוזה ולא לחסוך בהן. בעולם הנדל"ן, חסכון של אלפי שקלים מתורגם למליונים וחשוב שתמיד ילווה אותך איש מקצוע מומחה ומנוסה מטעמך, שידריך אותך וידאג לכל האינטרסים שלך ותוכל להיות שלו ורגוע לאורך כל התהליך המורכב הזה".

כיצד עו"ד מומחה ואיכותי יכול לעשות את ההבדל?

"עורך דין טוב ומנוסה נמצא שם עבור הלקוח ומספק לו ייעוץ וליווי מהשלב הראשון של מציאת הנכס ועד שהדירה נרשמת על שמו. מעבר לכך הוא מונע מהלקוח להתמודד עם בעיות שאפשר למנוע אותן מראש ויודע לפתור עבורו בעיות שצצות במהלך הדרך. כל רכישת דירה היא חליפה שונה שאתה צריך לתפור לטובת הלקוח שלך, ובמרכיבים שונים לחלוטין, זה מה שהופך את העניין למיוחד ומרתק. חשוב להבין כי תפקידו של עורך דין הוא לא להיות טכנאי חוזים, אלא לפעול בכל רגע נתון לטובת הלקוח ובהתאם למה שיש לבדוק ,לבחון ולוודא ולאשר ,לא פחות חשוב לסייע לו לסגור עסקה בתנאים טובים עבורו, תוך הקטנה משמעותית של הסיכונים והגדלת הרווחים".

כתובת המשרד: רחוב קלאוזנר 2, רעננה

קישור לאתר 

טלפון: 077-3429508

עו"ד ירון שלומוביץ. צילום: ירון גרזון

עו"ד ירון שלומוביץ. צילום: ירון גרזון


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר