יועצי שינה לתינוקות בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock
יועצי שינה לתינוקות בשרון. תמונה ממאגר Shutterstock

יועצי שינה לתינוקות בשרון שאתם חייבים להכיר

מי שאמר ששינה היא לחלשים כנראה הכיר הורים רבים לפעוטות שעברו אין ספור לילות לבנים. יועצות השינה לתינוקות לוקחות את הבעיה איתה מתמודדות עשרות משפחות והופכות אותה לפתרון שיקל עליהן את חווית ההורות. תכירו את מי שמעכשיו יהיו אחריות להשלמת שעות השינה שלכם

פורסם בתאריך: 13.3.19 12:01

לישון כמו תינוק – דנה קידר יועצת שינה

לאורך כל ההיריון והלידה, המערך הרפואי מלווה את ההורים באופן צמוד ונותן מענה לכל צרכיהם. אלא שרגע לאחר הלידה מרבית ההורים מרגישים שהם פשוט נזרקו למים העמוקים מבלי שמישהו מתכוון ללמד אותם לשחות. הלחץ, החרדה, ההתרגשות והאתגר הגדול מתווספים למירוץ העיקרי אחר השינה האולטימטיבית לילד. וכשזה לא קורה, התסכול גובר על חווית ההורות.
בדיוק למקום הזה נכנסת דנה קידר, מדריכה מוסמכת ליווי התפתחותי לתינוקות ויועצת שינה בגישה התפתחותית. היא כאן כדי לתת להורים מענה טיפולי שכל כך חסר להם. מענה שמתחיל עם יומו הראשון של התינוק ועד היום בו הוא מצליח לישון לילה שלם. ותתפלאו, זה קורה הרבה יותר מהר ממה שאתם חושבים.

אל עולם הליווי ההתפתחותי הגיעה דנה דווקא מניו זילנד. כבר מגיל עשר היא ידעה שהעתיד שלה הוא בתחום הילדים, היא רק לא ידעה מה הייעוד. שם, הרחק מהטירוף היומיומי, עיניה הבוחנות של החברה וההשוואה הבלתי נמנעת היא מצאה את התשובה – להבין לא רק למה הילד מתנהג ומתפתח בדרך מסוימת, אלא לא פחות חשוב ללמוד כיצד ההתפתחות המוטורית שלו משפיעה על ההתנהגות – וההיפך.

דנה קידר: יועצת שינה לתינוקות. קרדיט צילום: Adi Lamm photography

דנה קידר: יועצת שינה לתינוקות. קרדיט צילום: Adi Lamm photography

קרדיט צילום: Adi Lamm photography

קרדיט צילום: Adi Lamm photography

דנה התמחתה בשיטת 'צעד ראשון' כמדריכה מוסמכת ליווי התפתחותי לתינוקות שעובדת עם תינוקות עם עיכוב התפתחותי ונפגשת עם ההורים טריים כדי לתת להם ארגז כלים מבחינה התפתחותית. בהמשך התמחתה גם כיועצת שינה התפתחותית בשיטת 'כישורי שינה 0.1'.

להבדיל מהגישה ההתנהגותית הנפוצה של רוב יועצות שינה, הדגש שניתן בעולם ההתפתחותי הוא על כישורי השינה המולדים שנובעים מהמבנה הפיזיולוגי של כל תינוק באופן  אינדיווידואלי ולאו דווקא מההיבט ההתנהגותי.

מאז, היא הבעלים של סטודיו 'דודנה – התפתחות מבראשית' לליווי התפתחותי בו היא מעבירה סדנאות ומפגשים אישיים מגיל לידה, מלווה גם הורים לתאומים ושלישיות, וכן יועצת שינה שמלווה באופן אישי מאות הורים מתוסכלים.

מה ההבדל בין הגישה ההתנהגותית לגישה ההתפתחותית?

"בניגוד לייעוץ שינה בגישה התנהגותית שמומלץ רק מגיל 5 חודשים לפחות (ואז ההרגלים לרוב כבר מוטמעים), כאשר אני נפגשת עם תינוק בגיל חודש אני מזהה את הקשיים הספציפיים שלו שגורמים להורים לייצר הרגלים עם תלות. הדגש הוא להבין כיצד ההתפתחות הטבעית של התינוק משפיעה על השינה שלו. עם איזה קושי הוא מתמודד ואיך ניתן לטפל בו. הקושי יכול לנבוע אם בגלל רגישות חושית, אנטומיה ואפילו אופי. כך לדוגמה, יש ילד שאוהב לזוז ולעומתו יש ילד פסיבי יותר. יש מי שנרדם רק אם הוא שומע צלילים שמרגיעים אותו ויש מי שרגיש לאור וצריך חושך מוחלט. המטרה שלי היא לבחון את הקושי, ללמד את ההורים מה נכון לילד ולהתאים עבורו את הטיפול המדויק. הידע והמענה ההתפתחותי הם חלק בלתי נפרד מתהליך אבחון קשיי שינה, וזה ההבדל מגישות אחרות שעוסקות בייעוץ שינה".

אז איפה ההורים טועים?

"אני חושבת שההורים פשוט מתבלבלים. המערכת הרפואית מלווה אותם רק עד לרגע שבו הם יוצאים מבית החולים. אין להם מושג עם מה הם הולכים להתמודד, ויותר מזה אין להם את הכלים לצלוח את האתגר. הם שומעים מחברים שרק השיטה הזו או אחרת עובדת, הם נתקלים בקרובי משפחה שמספרים להם שבכי וצרחות הם חלק בלתי נפרד מחייו של הורה, הם קראו פעם שזה טבעי שתינוק יקום כמה פעמים בלילה והם מאמינים לכל הקלישאות של הלילות הלבנים. הם רק לא יודעים שזה עלול לגרום לעיכוב התפתחותי, לפיתוח תלות בגורמים חיצוניים ושאם הבעיה לא נפתרת בגיל צעיר היא עלולה להשפיע גם על חייו הבוגרים של הילד".

מאיפה מתחילים?

"קודם כל על ההורים להסתכל על הילד שלהם באופן אינדיווידואלי. לא להשוות אותו לילדים אחרים, לא לאחיו ולא לבן של השכן. לאחר מכן עליהם להבין את הקושי הספציפי איתו מתמודד התינוק וללמוד כיצד ניתן לפתור אותו.
לצערי, בעידן של היום אנחנו לא מאפשרים ביטוי מלא ליכולות שתינוקות נולדים איתם רק כי אנחנו עסוקים באיך לגרום להם לישון, וזאת במקום לקחת את אותן יכולות ובעזרתן להקל על הקושי שלו. לאפשר לו להתמודד, כשההורים במקביל מבינים מאיפה הקושי שלו נובע. ברגע שההורים יקבלו את הכלים המדויקים והנכונים ביותר הם יצליחו להעניק לו אותם הרבה לפני שהוא ידרוש אותם בצרחות. מבחינתי, אין דבר כזה ילד שלא רוצה ללכת לישון, יש ילד שלא מצליח לישון".

אילו כלים ההורים מקבלים?

"הכלים בעצם מתבססים על חמשת העקרונות החשובים להצלחת התהליך. אחד מהעקרונות למשל, הוא סמכות והובלה הורית. לרוב, כשאין הובלה הורית הסיכוי שהתהליך יעבוד שואף לאפס, כי זה המקום שבו הילד לוקח את השליטה ומנהל את הבית. ברגע שאני מלמדת את ההורים כיצד לחזק את הסמכות שלהם, השליטה משתנה לטובה ושינוי ההתנהגות שלהם משפיע ישירות על ההתנהגות של התינוק. הבשורה שמפתיעה הורים רבים היא שאת כל זה ניתן לגלות כבר מגיל אפס ולטפל בכך כבר מהיום הראשון שהוא נולד".

כיצד מתבצע תהליך הליווי?

"אחרי השיחה הראשונית אני קובעת פגישה שמתקיימת בביתם של ההורים במטרה לבחון את הסביבה בה גדל הילד, את הקשר בינו לבין ההורים, כיצד התינוק מגיב לגירויים שונים, מה משפיע על השינה שלו ואיך ניתן לטפל בזה. חשוב לי שכל דמות המטפלת בתינוק תהיה גם היא בבית להדרכה וליווי, כל עוד היא חלק מההרגלים שמפתח התינוק בזמן שהוא גדל. חשוב לדעת שקשיי השינה של התינוק נוצרים כבר ביום הראשון להיוולדו ויש לתת להם מענה מיידי, אחרת הקושי רק ילך ויגבר.

הליווי יכול להימשך מפגש אחד, שניים או יותר שבהם מקבלים ההורים כלים יישומיים להצלחת התהליך כבר בראשית הדרך. או לחילופין בתהליך שנמשך בערך כחודש במהלכו אני תופרת תכנית המותאמת אישית לצרכיו של התינוק ולאופי שלו.

התמיכה ממשיכה כל העת גם בקבוצות Whatsapp אישיות שלי ושל ההורים בהן אני זמינה לכל קושי נוסף שמתעורר, ובמידה ויש צורך אני מגיעה למפגש נוסף.

הרעיון הוא לתת להם ארגז כלים רחב, ליווי ותמיכה מכוונים כשמי שבסוף עושה את העבודה הם ההורים. אני רק נותנת להם את הידע, ההכוונה והתמיכה. והכל, כדי שבסוף התהליך הילד יזכה לשינה טובה, איכותית, נכונה וקריטית כל כך להתפתחותו, ובל נשכח את ההורים שיוכלו גם הם לישון כמה שעות ברצף. ואין ספק שגם עבורם זהו צורך הישרדותי חשוב".

לפרטים נוספים ניתן לפנות לדנה קידר בטלפון: 052-2242487, במייל: [email protected], בעמוד הפייסבוק ובחנות האינטרנטית למוצרים התפתחותיים

לישון כמו תינוק - דנה קידר יועצת שינה

לישון כמו תינוק – דנה קידר יועצת שינה

המלצה מהורים על דנה קידר

המלצה מהורים על דנה קידר


ליאן בודאגה בן חביב יועצת שינה בכירה – מומחית לגיל הרך

הרגע המרגש והמכונן ביותר עבור הורים הוא רגע לידת תינוקם הרך. אולם, יחד עימו נולדים גם רגשות של שמחה, בלבול, אהבה ללא גבולות, דאגה ולעיתים גם לא מעט חששות. לצד כל אלה, הורים רבים מוצאים עצמם לא פעם מתוסכלים כשהמציאות מתנגשת עם הציפיות והחלומות, וככל שהפער בין הרצוי למצוי גדול יותר כך מתעצמת תחושת חוסר האונים. כאשר מוסיפים למשוואה גם את הקושי הגדול ביותר איתו מתמודדים הורים לתינוקות – מחסור בשעות שינה בעקבות שינה לא רציפה של הילד – הייאוש כבר מזמן הופך ללא נוח. אז רגע לפני שאתם מרימים ידיים ומקבלים את הגורל שנגזר עליכם כדאי שתדעו שיש פתרון. פנייה ליועצת שינה לתינוקות ולילדים תעזור לכם לראות את האור מבין העיניים שמתעקשות להיעצם.

הורות בתבונה

הורות בתבונה

למעלה מ-15 שנה שליאן בודאגה בן חביב עוסקת בהדרכה וייעוץ להורים לילדים קטנים בנושא הרגלי שינה נכונים. מעבר להיותה יועצת שינה בכירה ומומחית לגיל הרך, היא מחזיקה בתואר שני בחינוך, מתמחה בילדים בכל הגילים, בעלת ניסיון עשיר וידע רב בתחום הגיל הרך ולעיתים משלבת בייעוצי השינה גם הדרכת הורים ואף ייעוץ זוגי. זאת, מתוך אמונה שבעיות השינה של הילד לא תמיד קשורות אך ורק בשינה עצמה, וכי ישנם היבטים נוספים בחייו המשפיעים על הקושי שלו להירדם ולישון טוב.

חוסר שינה, הן אצל ההורים והן אצל הילד, פוגם לא רק באיכות החיים שלהם אלא משפיע על כל המערכות הפיזיולוגיות והרגשיות של המשפחה העייפה. האפקט המצטבר של מחסור בשינה יכול להיות הרסני ולגרום לעלייה במשקל, להיחלשות המערכת החיסונית, לדיכאון, לאובדן שליטה, לבעיות בגדילה ובעיות זיכרון, ולעורר תופעות של היפראקטיביות והתפרצויות רגשיות. לכן, חשוב ואף קריטי לסגל במהירות עבור הילד הרגלי שינה בריאים ולהחזיר את המשפחה לחיים מאוזנים הכוללים שינה טובה ורצופה.

ליאן בודאגה בן חביב. קרדיט צילום: גליה חרמון

ליאן בודאגה בן חביב. קרדיט צילום: גליה חרמון

"אנו חיים בעידן בו ההורים יותר מגוננים, מכילים ונזעקים למלא כל צורך, ולו הקטן ביותר, עבור ילדם", מסבירה ליאן. "לכן, לא פעם הם גם מרגישים מתוסכלים יותר, חסרי ביטחון ומלאי רגשות אשם. אני נתקלת בהורים שמתנצלים על כך שעד עתה הם השתמשו בשיטות שהיו מוכרות להם, אם זה להחזיק את התינוק שעות על הידיים כדי שיירגע, לקחת אותו אליהם למיטה, להשכיב אותו בעגלה או לחילופין לתת לו לבכות זמן רב עד שירדים את עצמו. כאמא, שחוותה זאת בעבר וכיועצת שינה שיודעת מהיכן זה נובע, אני לעולם לא שופטת. אני מבינה שהם פשוט עשו את הטוב ביותר בכלים שהיו להם וכעת, משזה הפסיק להתאים להם, הגיע הרגע לפעול אחרת. ברגע שהם יצליחו למצוא את האיזון בין מה שהם חושבים שנכון לילד לבין מה שהוא זקוק לו באמת – התסכול שלהם ושל הילד הופך לתחושת ביטחון, סדר וידיעה שאין סיבה להיות במתח בכל פעם שמגיעה שעת ההשכבה".

ליאן עובדת עם תינוקות בגילים מאוד צעירים (מגילאי לידה) ובעלת ידע התפתחותי עשיר על גיל זה. בנוסף, היא מדריכת 'שפת התינוקות של דאנסטן' ובמידה והורים בוחרים ללמוד את השפה, ליאן משלבת אותה בייעוצי השינה. "מדובר בשפה שיצרה פריסיליה דנסטן לאחר שהצליחה לזהות בבכי של בנה חמישה צלילים ברורים, שהם למעשה חמש מילים אוניברסליות שתינוקות משתמשים בהן כדי להביע את צרכיהם הבסיסיים. המילים מבוססות על רפלקסים של הגוף שאיתם נולד התינוק והבנת השפה מאפשרת להורים לענות בצורה מדויקת על הצורך המיידי של הילד וליצור רוגע וביטחון לשני הצדדים".

כמו כן, מגייסת ליאן במהלך הטיפול את הניסיון העשיר שלה כיועצת משפחתית וזוגית ומבררת לא רק מה מפריע לילד לישון בלילה, אלא בעיקר למה. כבר בהיכרות הראשונית היא מגששת האם ישנם גורמים נוספים המפריעים לתינוק או לילד לישון טוב יותר, ומגלה את התמונה השלמה שבעטיה קיימת הבעיה. כך בונה ליאן את תכנית השינה המתאימה ביותר להתנהלות המשפחתית. את המסקנות והפתרונות היא מביאה לבית המשפחה ומלווה את ההורים לכל אורך הדרך.

"אני מאמינה שתהליך שינוי הרגלי השינה צריך להיות מלווה ברוגע, ביטחון ושלווה עם מינימום בכי, חרדה ותסכול ומקסימום ביטחון והעצמה", מסכמת ליאן. "לכל משפחה יש את הדרך המתאימה עבורה, וכשאני פוגשת את ההורים אני לומדת את הקול ההורי שלהם ובונה את התהליך הכי נכון עבורם. את כל זה אני עושה ברגישות, הכלה והמון אהבה, ובהתאמה לכל ילד, גילו ולשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא, תוך ניסיון להימנע מבכי ממושך.
ברגע שההורים יודעים מה הם עושים, מדוע הם עושים זאת וכמה זה חשוב לילד, התהליך נעשה בצורה נוחה ונעימה לכל השותפים בו עד להשגת המטרה – השינה האולטימטיבית".

לפרטים נוספים ניתן לפנות לליאן בודאגה בן חביב יועצת שינה מוסמכת

בטלפון: 052-6203221, באתר או בפייסבוק 'הורות בתבונה'

הורים כותבים לליאן

הורים כותבים לליאן


מושית פורז – מדריכת הורים ויועצת שינה

חודשי ההיריון מלווים באין ספור רגשות שמתערבבים זה בזה. אנחנו חולמים, מצפים, מתכוננים לבואו של תינוק חדש למשפחה ומדמיינים כיצד נעטוף אותו בביטחון, חום ואהבה. ביום שהוא יוצא לאוויר העולם, כשהוא קטן ושברירי, מתחדדת ההבנה שלפחות לתקופה הקרובה הוא תלוי אך ורק בנו. לצד תחושות האושר שאנו חווים מתחילים לצוץ חששות, פחדים וקשיים שחלקם באים לידי ביטוי – גם בקושי של התינוק להירדם. אנחנו מוצאים את עצמנו ערים כל הלילה בניסיון להרדים את הילד והמחסור בשעות שינה עלול לכרסם בתמונה ההרמונית שציירנו לעצמו.

חוסר שינה היא תופעה שכיחה בעולם המערבי. למעשה, ישראל היא מהמובילות בעולם בחוסר שעות שינה של ילדים בכל הגילאים, כך שאם חשבתם שאתם לבד, תופתעו לשמוע שלא. אין ספק שמחסור בשינה הוא אחד הדברים שמקשה עלינו ופוגע בתפקוד שלנו כהורים. על-מנת שנוכל להמשיך ולתפקד כהורים על הצד הטוב ביותר, כדי שילדנו יקבל אותנו במיטבנו ועל מנת שהתינוק שלנו יגדל ויתפתח כראוי – אנחנו זקוקים לשנת לילה טובה ורציפה.

מושית פורז, אם לארבעה, היא מוסמכת המסלול להנחיית קבוצות הורים ומשפחה במכון אדלר, מוסמכת להדרכה פרטנית בגישת אדלר מהבית למקצועות ההורות, מוסמכת בהדרכת הורים ב'גישת הסמכות החדשה' (המרפאה לסמכות הורית מרכז שניידר לרפואת ילדים) ויועצת שינה ואימון שינה בגישת 'לילה טוב'. לתחום היא הגיעה מהצורך האישי שלה במטרה לעשות טוב לילדיה וביתה. מאז היא לא הפסיקה ללמוד, לצאת להשתלמויות ולהירשם לקורסים. כמדריכת הורים היה חשוב לה להעביר את הניסיון, הידע שצברה ואת המקצועיות שלה גם הלאה, להורים שנמצאים בדיוק במקום בו היא הייתה.

מושית פורז. צילום: דויד סקורי

מהי בעיית שינה?

"אם נשאל את רוב ההורים מדוע לדעתם ילדם סובל מבעיית שינה, הם יענו שהילד לא ישן כל הלילה, שלוקח לו המון זמן להירדם או שהוא מתעורר כמה פעמים במהלך הלילה. זו הגדרה מאוד סובייקטיבית, עניין של פרשנות, מאחר ולחלק מההורים העובדה שהילד מתעורר פעם-פעמיים בלילה זה קשה עד בלתי אפשרי, ולעומתם הורים שהילד שלהם מתעורר ארבע פעמים בלילה זה דווקא הגיוני.

לכן, הגדרת בעיית שינה לפי גישת 'לילה טוב', הגישה לפיה אני עובדת, היא חוסר היכולת ו/או המיומנות של הילד להירדם באופן עצמאי לאורך כל היממה, גם בתחילת הלילה וגם כשהוא מתעורר במהלך הלילה ומתקשה להירדם לבד חזרה. חוסר יכולת שנובעת, לרוב, מהתלות של הילד בגורמים חיצוניים שעד עתה עזרו לו להירדם. בין אם זו הירדמות על הידיים, במהלך ההנקה/האכלה, בעגלה או במיטה של ההורים וכדו'. תלות שכזו יכולה לגרום לבעיות שינה ולהקניית הרגלי שינה לא נכונים.

חשוב לדעת שמדובר בבעיה שאינה עוברת לבד עם הגיל. מחקרים מראים שילדים שאינם יודעים להירדם באופן עצמאי ממשיכים לסבול מהקושי הזה גם בבגרות, כך שבעצם המטרה שלנו היא ללמד את ילדנו להירדם עצמאית וללא גורמי תלות. לייצר לילד שלנו חוויית שינה חיובית, מתוך ביטחון עצמי ושחרור מהתלות בכל שעות היום והלילה".

מושית פורז, הדרכת הורים וייעוץ שינה

מהי גישת 'לילה טוב'?

"גישת 'לילה טוב' מבוססת על תיאוריות פסיכולוגיות, התנהגותיות והתפתחותיות. והכלים שההורים מקבלים בתהליך ילוו אותם גם בהמשך הדרך. זוהי למעשה הדרכת הורים ממוקדת בשינה, המתייחסת ומסתכלת באופן רחב על ההתנהלות המשפחתית, הגישה ההורית, הסגנון והאווירה בבית.

את התהליך אפשר להתחיל מגיל 5 חודשים, כשהשעון הביולוגי של הילד בשל. מדובר בתהליך הדרגתי ומשותף המותאם לכל משפחה.

לגישה מספר עקרונות, כאשר העיקרי שבהם הוא קודם כל מענה תמידי לבכי. ילד שמתקשה להירדם לבד ככל הנראה באמת קשה לו או לא יודע להירדם עצמאית, והוא מבטא את הקושי שלו דרך הבכי. חשוב להיענות לכך, כדי לעזור לילד לדעת שאנחנו, ההורים, תמיד שם בשבילו, בכל מצב ובכל גיל. התהליך עצמו הינו תהליך הדרגתי המורכב מארבעה שלבים ונמשך בממוצע כחודשיים, בו אנו גומלים את ילדנו, באופן הדרגתי, מגורמי התלות החיצוניים".

אמרת שהתהליך מורכב מארבעה שלבים, מהם השלבים שעוברים התינוק וההורים בדרך לשינה רציפה?

"בשלב הראשון, ההורים מלמדים את התינוק להתיידד עם המיטה כשהם כל הזמן נוגעים בו ומרדימים אותו בעזרת מגע תמידי. בשלב השני, ההורים יושבים ליד הילד כשהמגע הוא לצורך הרגעה בלבד. בשלב השלישי, אנחנו מתרחקים מעט מהמיטה, אך עם זאת נשארים בחדר. הילד יודע להירדם ללא המגע, הוא מרגיש שאנחנו שם, אבל לא רואה אותנו באופן קבוע. בשלב הרביעי, הנקרא 'חזון אחרית הלילות', משכיבים את הילד במיטה אחרי טקס השינה, מאחלים לילה טוב, נותנים לו נשיקה ויוצאים מהחדר כשהילד כבר נרדם באופן עצמאי. בכל שלב, במידה והילד בוכה או לא רגוע, אנחנו ניגשים ומרגיעים אותו בעזרת במגע. במידה וזה לא עוזר, נרים את הילד למגע קרוב יותר עד שהוא נרגע.

בכל השלבים אנחנו יוצרים אמון ומחזקים לילדנו את הביטחון והעצמאות. ההיענות לבכי באופן קבוע, בתגובה עקבית, גורמת לילדנו להרגיש בטוח ולסמוך עלינו ההורים שנהיה שם בשבילו כל הזמן, מכילים את הקושי, קשובים  ונכונים לעזור לו.

כמו בכל תהליך, גם כאן, ייקח לילד שלנו זמן להתרגל וללמוד, ולכן המעבר משלב לשלב מתבצע בהתאם לקצב האישי של ההורים והילד ובהתאמה אישית. התהליך הוא מעבר לשלבים עצמם, וההורים מקבלים תכנית עבודה הכוללת התייחסות להיבטים נוספים, כגון שגרת היום, טקס השינה, האכלות לילה ועוד".

למרות השלבים הברורים, איפה בכל זאת את רואה שההורים מתקשים בדרך לשינה המיוחלת?

"השלבים אומנם מאוד ברורים, אבל ההתמודדות עצמה עם הבכי, השינוי, הקושי בלהירדם והמחסור בשעות שינה יכולה להיות מתישה ומתסכלת. עלינו להבין שלילד באמת קשה, הוא באמת לא יודע להירדם באופן עצמאי ולא תמיד קל לו לעשות את המעבר מפעילות מלאה במהלך היום לשינה בלילה, ל'הוריד הילוך' ולהירדם. הצלחת התהליך תלויה בנחישות ובעקביות של ההורים, ולכן חלק בלתי נפרד מהתהליך הוא עבודה ושיחות על הקשיים של ההורים עצמם: רגשי אשם שעולים, לפעמים, הצפה רגשית שההורים מוצאים את עצמם בה, עייפות, הצורך של חלק מההורים בשליטה, ייסורי מצפון וכו'. אנחנו עובדים על העלאת הביטחון והאמון של ההורים בעצמם ובילד ועל המסרים שחשוב שיהיו בתהליך, מסרים של למידה, התגברות, יכולת, מסוגלות, הצלחה ועוד. כל התהליך נעשה בצורה רכה, מכילה, קשובה ועוטפת ומאפשרת להורים לקבל כלים שיהפכו לחלק בלתי נפרד מההורות שלהם.

בליווי שאני נותנת להורים אני מסבירה להם שאנחנו תמיד נענה לבכי של התינוק, מאחר ולא מהמענה עצמו נוצרת התלות, אלא ממה שאנחנו עושים כשאנחנו נכנסים לחדר, מאיך שאנחנו נענים לצורך הזה. המטרה היא ללמד הרגלים חדשים וגבולות ברורים עם המון רגישות מצד אחד ונחישות מצד שני. ברגע שאנחנו ברורים ובהירים במסרים לעצמנו, כך אנחנו ברורים לילדנו".

כיצד בעצם מתבצע תהליך הליווי?

"תהליך ייעוץ השינה מתחיל בפגישת היכרות ראשונית עם ההורים לצורך אבחון ולימוד הרגלי המשפחה לאורך כל היממה. אנחנו מבינים את הקושי, עולים על 'הבעיה', מתאמים ציפיות, מגדירים יחד מטרה ובונים תכנית עבודה המותאמת לילד ולמשפחה.

לאחר מכן, הליווי עצמו יכול להיות אחד מהשניים – שיחה שבועית או ליווי יומיומי. הכל, בהתאם לצרכים ולשלב שבו כל משפחה נמצאת. היתרון בליווי הוא מתן מענה לקשיים ולהתמודדויות שעולים בזמן התהליך, וכך לאפשר התאמה מדויקת יותר לילד ולהורים ולהביא לאחוזי הצלחה גבוהים".

מהם יתרונות הגישה בהקניית הרגלי שינה בריאים יותר?

"ראשית, בכך שאנו שמים לנגד עינינו את הצרכים של ילדנו וטובתו, כמובן תוך התייחסות למשפחה כולה. בנוסף, התהליך כולו מתבצע בהדרגה תוך היענות תמידית ומידית לבכי של הילד, כאשר במקביל, בצעדים קטנים, בקצב של ההורה והילד, אנחנו גומלים בעדינות וברוך את ילדנו מגורמי התלות. בכך, ההורים מלמדים את הילד להירדם לבד, להקשיב לגוף שלו, נותנים לו הרגלים לחיים וכלים שיעזרו לו לרכוש ביטחון ועצמאות שילוו אותו בסופו של דבר בתהליך השינה בפרט ולאורך כל חייו בכלל".

היכן הניסיון שלך כמדריכת הורים בא לידי ביטוי בתהליך ייעוץ השינה?

"הערך המוסף שאני מביאה מניסיוני כמדריכת הורים מוסמכת הוא בעזרת הכלים שההורים מקבלים לא רק עבור פתרון בעיה ספציפית, אלא כאלה שילוו אותם במהלך ההורות ובמגוון התמודדויות. השילוב בין הדרכת הורים וייעוץ השינה, מאפשר לי לראות את התמונה הרחבה, להתייחס למגוון סוגיות חינוכיות ולתת את המענה המתאים תוך ראייה כוללת של המשפחה. כפי שכתבה לי אחת האימהות לא מזמן – "אנחנו שמחים שבחרנו בך ללוות אותנו בתהליך שהוא לא רק נוגע בשינה של…". היתרון הגדול בהדרכת הורים ממוקדת שינה, הוא שגם אם כרגע אנחנו באים לפתור את הקושי בהירדמות, התינוק מקבל הרגלים בריאים שנשמרים לאורך כל חייו וההורים רוכשים כלים שהופכים לחלק מחייהם. לאורך כל הדרך אני שם, עוזרת להורים לעבור את התקופה הקשה בעזרת המון הקשבה, חום, הכלה ואהבה, צעד-צעד, ובקצב שלהם".

לפרטים נוספים ניתן לפנות למושית פורז בטלפון: 054-4934470, במייל: [email protected], בדף הפייסבוק – מושית פורז – הדרכת הורים וייעוץ שינה או באינסטגרם

המלצות מהורים על הטיפול והייעוץ מצדה של מושית פורז:



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר