בית חולים מאיר. צילום עזרא לוי
בית חולים מאיר. צילום עזרא לוי

בתוך חודש וחצי: שלושה ילדים מהאיזור אושפזו במאיר לאחר ששיחקו עם ג'ל כביסה וכמעט התעוורו

הילדים הגיעו למחלקת עיניים במרכז הרפואי כשהם סובלים מכוויות חמורות בעיניים. השלושה טופלו בטיפול אינטנסיבי וראייתם ניצלה

פורסם בתאריך: 20.8.20 11:16

שלושה ילדים בגילאים שלוש, ארבע ותשע הגיעו בתוך חודש וחצי למחלקת עיניים במרכז הרפואי מאיר כשהם סובלים מכוויות חמורות בעיניים לאחר ששיחקו עם קפסולות כביסה בג'ל. השלושה טופלו בטיפול אינטנסיבי וראייתם ניצלה.

ממאיר נמסר שבשלושת המקרים שיחקו הילדים במקרה או מתוך כוונה עם הקפסולה שהתפוצצה, ובאחד מהמקרים הפציעה אירעה במהלך משחק סליים. יובל כרמי בת השלוש מצורן היתה בין הילדים שהגיעו למאיר עם כוויה קשה בעינה. אמה דיקלה סיפרה שבזמן שיובל שהתה עמה בחדר הכביסה ושיחקה עם הקפסולות היא לחצה עליהן ואלו התפוצצו מעל ראשה. "היא מיד החלה לצרוח מכאבים ובשיחה עם המוקד אמרו לי להתפנות באופן מיידי לבית חולים. עברנו שטיפות עיניים מאסיביות גם במיון ילדים וגם במחלקת עיניים במאיר. בבדיקה הראשונית לא היה נראה שיש לחץ תוך עיני אבל לצערי הקרנית כן נפגעה ונזקקנו בהמשך לאשפוז במחלקת עיניים במשך עשרה ימים, שם שמו לה עדשה מיוחדת לעזור לשיקום הקרנית. לשמחתי בביקורת האחרונה נמצא כי מבנה העין חזר לקדמותו".

מי ששמה לב לריבוי המקרים הייתה ארנה וינשטיין, מנהלת הסיעוד במחלקת עיניים בבית החולים. "פתאום ראינו שמקרה רודף מקרה ושהצוות מטפל בשלושה מקרים שהם יותר מדי דומים של פגיעות חמורות בעיניים כתוצאה מקפסולות ג'ל כביסה", אומרת וינשטיין, "מדובר במוצר מאוד מגרה לעין ובמיוחד בעבור ילדים. הוא נעים למגע ולא פעם נתפס בעיניי הילדים כמשחק, אולם חשוב להבין כי מדובר בחומר מסוכן ביותר שעלול לגרום לפציעות בלתי הפיכות".

ד"ר ורוניקה יחזקאלי, רופאת עיניים במחלקת עיניים במאיר, שטיפלה וליוותה את הילדים במחלקה אמרה: "מדובר בחומר הגורם לכוויה כימית בקרנית ובלחמית העלול לגרום במקרים הקלים לסימני יובש ובמקרים החמורים יותר יכול להתפתח לבצקת בקרנית, לחצים מוגברים בעין, פגיעה באספקת הדם, עכירות בקרנית המחייבת ניתוח ואף לפגיעות בלתי הפיכות המסתיימות בהשתלת קרנית על מנת להימנע ממצב של עיוורון. הכלל החשוב ביותר שיכול להציל את העין במקרים בהם חומרים אלו חודרים לשטח העין הוא לבצע שטיפה יסודית תחת זרם מים על מנת לפנות כמה שיותר חומר ולאחריה להתפנות באופן מיידי לטיפול בבית החולים. שימוש בטיפות שונות שאיננו בטוחים מתי נפתחו לראשונה או שאינן מספיק אפקטיביות מבחינת זרם השטיפה אינו מומלץ".

ד"ר אסף פרימן, מומחה למחלות קרנית ועין חיצונית במאיר הוסיף: "לשלושת הילדים נגרמו כוויות בדרגות חומרה בינוניות-קשות בעיניים. חשוב להבין כי מדובר באיזור המעוצבב ביותר בגוף האדם, מה שמוביל לכאבים עזים ועל אחת כמה וכמה בעבור ילדים קטנים. אותם הג'לים הינם חומרים מרוכזים במיוחד שנועדו לנקות בדים מלוכלכים ובאמצעות הרכיבים המצויים בהם הם מצליחים להעלים את הפיגמנט בכתם. ברגע שהם פוגשים בעין האדם הם מבצעים את אותה הפעולה ועלולים לגרום לעיוורון. ככל שהחומר מרוכז יותר ועף לעין בהדף חזק יותר הפגיעה תהיה גדולה יותר. זיכרו – מה שלא עושה שום דבר לעור האדם עלול להרוג עין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר