דפיברילטור, צילום דוברות עיריית רעננה

העירייה תחייב התקנת דפיברילטורים במבנים חדשים

ההנחיה מתייחסת לכל מבנה חדש בן 10 יחידות דיור ויותר או מבנה מסחר/ משרדים חדש בשטח העולה על 500 מ"ר, וכן מבנה ציבור שיכול להכיל 500 איש ויותר

פורסם בתאריך: 8.11.21 08:47

הנחיה חדשה של עיריית רעננה מחייבת כל מבנה מגורים חדש, משרדים, מסחר או מבנה ציבור, להתקין מכשיר החייאה אוטומטי, דפיברילטור, כתנאי לקבלת היתר בנייה. ראש העירייה חיים ברוידא הצהיר כי העירייה תסייע בסבסוד מכשירי ההחייאה, במטרה לסייע בהצלה מהירה של חיי התושבים.

כאמור, עיריית רעננה החליטה על חיוב התקנת מכשירי החייאה אוטומטיים (דפיברילטורים) כתנאי לקבלת היתר בנייה לאכלוס בניין חדש, במטרה להגיע לפריסה רחבה של מכשירי החייאה מצילים חיים במרחב הציבורי ובשטחים בנויים משותפים. ההנחיה מתייחסת לכל מבנה חדש בן 10 יחידות דיור ויותר או מבנה מסחר/משרדים בשטח העולה על 500 מ"ר, אשר ייבנה בעיר רעננה, זאת בכפוף לאישור מדיניות ע"י הוועדה המקומית.

בבנייני מגורים ההנחיות מורות על התקנת מכשיר ההחייאה בקומת הקרקע, עם אפשרות חיבור למוקד מד"א או גוף הצלה אחר, הכולל פתיחה אוטומטית מרחוק או אפשרות לשבירה בזמן חירום. במשרדים או מבנה מסחר, אשר פוטנציאל האכלוס שלו עומד על 500 איש, תחול חובת התקנה של מכשיר ההחייאה האוטומטי במיקום בולט בקומת הקרקע בסמוך לכניסה. כמו כן, ההנחיה תהיה תקפה גם לבניית מבנה ציבור המקבל קהל או מבנה ציבור שיכול להכיל 500 איש ומעלה וכן יוצבו מכשירי החייאה בכל גינה עירונית חדשה בשטח של 3 דונם ומעלה.

במקביל, הצהיר ראש העירייה חיים ברוידא, כי לראשונה בארץ, העירייה תצא להליך סיוע ברכישה והתקנה של דפיברילטורים לוועדי בתים ולבתים פרטיים, וכי תיקח אחריות לסייע ברכישתם במחיר מסובסד ומוזל. זאת במטרה לקדם את נגישותם של מכשירי החייאה מצילי חיים בתוך הקהילה. "היעד שאני חותר אליו, הוא ליצור בכל מרחב העיר, כיסוי גאוגרפי של דפיברילטורים, שלא יעלה על מרחק של עד 4 דקות מרגע הקריאה. כחלק מהמיזם, העירייה גם מתחייבת לקיים הדרכות מרוכזות להפעלת המכשיר על ידי התושבים וכן תסייע בהתקנת הארונות לדפיברילטור, בבתי התושבים", ציין ברוידא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר