עץ החזיות ברעננה צילום דוברות העירייה
עץ החזיות ברעננה צילום דוברות העירייה

בעקבות מחלת בתה: נשיאת ליונס רעננה יזמה את עץ החזיות בפארק

המטרה: לעורר את המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד. חבר המועדון, יוסי ברקת: "אנחנו שמחים שהשנה כבר לא היו ויכוחים והנושא היה מוסכם על כולם"

פורסם בתאריך: 6.10.22 08:35

חברי מועדון ליונס דרור ברעננה חנכו את עץ החזיות בין האגם והאמפי בפארק רעננה. היוזמה, שהתחילה לפני כשלוש שנים תהפוך ליוזמה קבועה לאחר שלחברי המועדון הובטח שמיקומו של העץ, שעורר בשנתיים הראשונות ויכוחים בעקבות התנגדות מצד גורמים שמרנים, יהיה קבוע ויציין מדי שנה את חודש המודעות לסרטן השד בחודש אוקטובר.

היוזמה להקמת עץ החזיות היא של אחת מחברות המועדון והיום גם נשיאת המועדון מרים קרופקין. "בתי, שהיא גם תושבת העיר, חלתה בסרטן השד בגיל 42", מספרת קרופקין. "לשמחתי הרבה, היא החלימה. אבל מאז הבנתי שחשוב לעורר את המודעות לנושא וכך חשבתי על הנושא של עץ החזיות. אני קוראת לכל אישה מעל גיל 30 ללכת ולעבור אבחון לגילוי מוקדם של סרטן השד כי אבחון מוקדם מציל חיים וזו מטרת הפרויקט. בשנה הראשונה עשינו בעצמנו את האיסוף ועברנו בין בתים שתרמו לנו את החזיות. אבל בשנתיים האחרונות יש לנו ספונסר לנושא – חברת ג'ק קובה שכל שנה תורמת 500 חזיות שאותן אנו מכינים לתליה ועובדי העירייה תולים על העץ".

 

 

חבר המועדון, יוסי ברקת, מוסיף: "זהו מיזם חשוב ומעל לכל היה חשוב לנו להעלות את המודעות. אנחנו שמחים שהשנה כבר לא היו ויכוחים והנושא היה מוסכם על כולם והבינו את חשיבותו. מצאנו מיקום נהדר עבור העץ והמיצב יוצג עליו לאורך כל החודש. אנחנו רוצים להודות לראש העירייה, חיים ברוידא, שעזר לנו ואף חנך את העץ וכן למנהל הפארק ולעובדיו, לחברי מועדון, לחברת ג'ק קובה ולכל מי שסייע במלאכה".

השלט שנתלה על העץ מסביר כי כל חזייה מתוך ה-500 מייצגת אישה אחת המאובחנת בסרטן השד כל חודש בישראל וקורא לכל אישה ללכת להיבדק.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר