ליטל בוקסנבאום ז"ל והוריה רודי ומשה, צילום פרטי
ליטל בוקסנבאום ז"ל והוריה רודי ומשה, צילום פרטי

"מקיימים את צוואתה": ערב התרמה לקו הסיוע לזכר ליטל בוקסנבאום ז"ל, שמתה מסרטן השד

יחד עם עמותת אחת מתשע הקימו הוריה של ליטל ז"ל קו לסיוע מרחוק לנשים שחלו בסרטן השד. "הצוואה שלה הייתה שהבן שלה, הראל, שהוא כמעט בן 13, יזכור מי הייתה אמא שלו", אומרת אמה של ליטל ז"ל, רודי

פורסם בתאריך: 7.12.22 08:29

ביום ראשון הקרוב, ה-11.12, יתקיים ברעננה מופע ההתרמה השנתי ל-קו ליטל. במופע תופיע להקת MissBehave בשירי מחווה ללהיטי מוטאון והנשמה של שנות ה-50-60 (סופרימס, ארתה פרנקלין, סטיבי וונדר, טינה טרנר ועוד). את אירוע ההתרמה לקו ליטל מקיימת עמותת אחת מתשע. קו ליטל מעניק תמיכה וסיוע מרחוק לנשים המתמודדות עם סרטן השד. האירוע יתקיים במשכן למוסיקה ואומנויות ברעננה ויחל ב-20:00. מחיר כרטיס – 90 שקלים, כל ההכנסות יוקדשו ל"קו ליטל" של עמותת "אחת מתשע".

"קו ליטל" הוקם בעקבות בקשתה של ליטל בוקסנבאום ז"ל, לסייע ולהעניק תמיכה רגשית מרחוק, לנשים המתמודדות עם סרטן השד, אשר אינן יכולות לצאת מביתן לטיפולים פיזיים. למעלה מעשרים ושש שנים עמותת "אחת מתשע" מספקת טיפול נפשי לנשים המתמודדות עם סרטן השד ולקרוביהן, כאשר לפני כשבע שנים חנכה העמותה, ביחד עם משפחת בוקסנבאום, את "קו ליטל", שמאפשר לנשים, שמתקשות ביציאה מביתן או שאינן נגישות לגורמי טיפול בקהילה, ליהנות מטיפול רגשי נפשי פרטני מרחוק ללא עלות.

הוריה של ליטל, רודי ומשה בוקסנבאום, החליטו לקיים את צוואתה, כפי שביקשה זמן קצר לפני פטירתה בפברואר 2014. "ליטל, בתנו הבכורה, חלתה בגיל 28, כשהייתה בהריון מתקדם ונפטרה מהמחלה 4 שנים לאחר מכן, בגיל 32", אמר אביה משה בעבר לצומת השרון, "ליטל הורישה לנו נכד מקסים, את הראל, שהיה בן 4 כשליטל נפטרה. שנתיים לאחר פטירתה הוקם הקו והוא פעיל כבר כשש שנים, בשיתוף עם עמותת אחת מתשע. ערב ההתרמה מתקיים מידי שנה ביום הולדתה של ליטל 11.12, ומהווה ערב לזכרה וגיוס כספים להמשך פעילות 'קו ליטל'".

אמא של ליטל, רודי בוקסנבאום, אמרה השבוע: "הרעיון להקמת קו ליטל הגיע מתוך הקושי של ליטל כשהיא הייתה מטופלת. היא גרה בבנימינה, היה לה ילד קטן והיא טופלה בתל השומר והנסיעות היקשו עליה מאוד. אחרי מותה חשבנו איך מנציחים אותה. הצוואה שלה הייתה שהבן שלה, הראל, שהוא היום כמעט בן 13, יזכור אותה, יזכור מי הייתה אימא שלו. ידענו שאמא שלו הייתה כולה בעד חמלה, צדק ועזרה לאחרים ומכאן הגענו לרעיון. חברנו לעמותת אחת מתשע והקמנו את קו ליטל שנותן עזרה נפשית מקוונת לנשים חולות סרטן שד. המטרה היא לקרב נשים שהן בפריפריה וקשה להן לנסוע לטיפולים במרכז וזה מקל על נשים צעירות שהן טכנולוגיות. ההתחלה הייתה טיפול אישי והיום יש עוד מוצרים. למשל, סדנאות תמיכה שבהן משתתפות כמה מטופלות ביחד ומדברות על הקשיים והאתגרים ותמיכה למשפחות. הרעיון הוא שאפשר להצטרף מכל מקום בארץ או בעולם. יש מטופלות מאוסטרליה, מארה"ב, מלונדון. המטפלות הן עובדות סוציאליות ופסיכולוגיות שעברו הכשרה מיוחדת לטיפול מקוון".

 

 

יש לכן מסר למטופלות?
"חשוב לדבר על הקשיים וחשוב גם להילחם. גם ליטל נלחמה, ולצערנו, במקרה שלה, זה לא עזר. חוכמת ההמונים מאוד חשובה ולכן סדנת תמיכה דיגיטלית מאוד יכולה לעזור. בנוסף, אני קוראת לנשים צעירות ללכת להיבדק ולא לחשוב שלהן זה לא יקרה. ממוגרפיה לא מתאימה בגילאים האלה, אבל אפשר ללכת לכירורג שד".

"אנחנו מאוד מתגעגעים לליטל", מוסיפה רודי. "החוסר שלה מאוד מורגש. כל שנה ערב ההתרמה נעשה, פחות או יותר, ביום ההולדת שלה והשנה הוא בדיוק ביום ההולדת שלה והחוסר שלה מורגש יותר מתמיד. בזכות המיזם ובזכות הראל אנחנו מתגברים, אבל עדיין החוסר שלה מורגש".

בעמותה מסבירים כי החל מאוגוסט 2018 התרחב "קו ליטל", כשהעמותה החלה להציע סדרת מפגשים קבוצתיים דיגיטליים מרחוק, בהנחיית מנחה מקצועית. הקבוצות המקוונות מאפשרות לנשים החולות לשתף בקשיים, ברגשות ובכל נושא נוסף הקשור במחלתן, ולהכיר נשים נוספות, שמתמודדות גם הן עם סרטן השד.

טלי רוזין, מנכ"לית עמותת "אחת מתשע", אמרה: 'קו ליטל' מספק טיפול רגשי לנשים ברגע שהן הכי זקוקות לו. זהו קו ייחודי שבאמצעותו מצליחה רוזי מילר, המטפלת המפעילה אותו, לאפשר לנשים שמצבן הרפואי אינו מאפשר להן ניידות, לקבל את מלוא התמיכה וההבנה שהן זקוקות לה. בשנים האחרונות נתן הקו מענה למאות נשים. אירועי ההתרמה מאפשרים לנו להמשיך ולהפעיל את הקו ואנחנו גאות ביכולת להמשיך את מפעל ההנצחה המרגש ואת מורשתה של ליטל ז"ל".

לרכישת כרטיסים לערב המיוחד היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר