מרכז רפואי מאיר צילום רמי זרנגר
מרכז רפואי מאיר צילום רמי זרנגר

בת 9 אושפזה בבית החולים לאחר שננשכה על ידי תן

עלמה, בת 9, אושפזה במרכז הרפואי מאיר לאחר שננשכה בשמורת שניר על ידי תן בעת טיול עם משפחתה. אמה מתארת את רגעי האימה ומבקשת להזהיר את הציבור

פורסם בתאריך: 4.10.23 11:42

שרון עדיין לא מעכלת את האירוע המפחיד, שמשפחתה חוותה שלשום (שני) במסלול בפארק החושים בשמורת הטבע נחל שניר, בעת שטיילו בו עם חברים.

"היינו במסלול בפארק החושים, מסלול המיועד לילדים, שבו הולכים יחפים. כולנו הורדנו את הנעליים ונהנינו מההליכה. לקראת סוף המסלול הילדים התקדמו מעט לפנינו, ולפתע התחלנו לשמוע צרחות רמות".

על רגעי האימה שפקדו אותם לאחר מכן, מספרת שרון: "הגענו במהירות וראינו כי עלמה, בת 9, פצועה ומדממת ברגל. ממטיילים אחרים שהיו שם הבנו כי באותן שניות מחרידות תקף התן מספר אנשים בנוסף לעלמה, גם ילד בן 4 וצעירה בת 28. מאבי הילד שננשך הבנו, כי הם הצליחו לגרש את התן רק לאחר שהרתיעו אותו עם עגלת תינוק".

וכך, כשהם יחפים רפאל, אביה של עלמה נשא אותה על הידיים, בעודה מדממת, מרחק הליכה לא קטן.

שרון: "חיכינו לאמבולנס שפינה אותנו לבית החולים זיו בצפת, שם תפרו את החתך של עלמה ונתנו לה חיסוני כלבת וטטנוס. הבנתי שאם התן לא היה חולה בכלבת, הוא היה בורח ולא תוקף. בהמשך עלמה אושפזה במחלקה כירורגית ילדים במרכז הרפואי מאיר. היא מקבלת עירוי אנטיביוטיקה ונמצאת תחת מעקב שלא יתפתח זיהום".

 

 

שרון מוסיפה: "הילדים עדיין בטראומה קשה ממה שאירע. היינו בתחושת ביטחון הכי גדולה שיכולה להיות שאנחנו במקום מוגן. אם הייתי יודעת שיש סכנה של תנים, לא הייתי משחררת אותם מהעיניים שלנו אפילו לשבריר שנייה. התן לא נתפס. אני לא רוצה שזה יקרה לעוד אנשים וחשוב לי להזהיר את מי שמטייל בימים אלה של חול המועד, שיידעו שקיים סיכון כזה. לדעתי, יש צורך בשילוט המתריע שבאזור מסתובבים תנים, וחשוב שיהיו הנחיות מה עושים במצב של מפגש עם תן. אם הייתי יודעת מה עושים במצב כזה הייתי מסבירה להם מראש איך להתנהג".

שרון מבקשת להודות מכל הלב לצוות במרכז רפואי מאיר: "הטיפול פה פשוט מחמם את הלב. לצד הטיפול המקצועי, כולם עטפו אותנו בהרבה חום ואהבה, הרופאים, האחיות, הפיזיותרפיסטית, כוח העזר, הסניטרים, ממש כולם".

ד"ר אלחן אלייב, מנהל יחידת אורתופדיית ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית: "שלשום הגיעה למרכז רפואי מאיר ילדה בת 9, שננשכה בצפון על ידי תן. בהמשך לטיפול שניתן בבית החולים זיו, היא אושפזה במאיר לשם קבלת טיפול אנטיביוטי בווריד למניעת זיהום בפצע ולמעקב. במקרים של נשיכה על ידי בעל חיים, כפי שאירע במקרה זה, יש לשטוף את הפצע היטב באופן יסודי במים זורמים ובסבון, לחטא את האזור שנפגע ולפנות בהקדם לטיפול רפואי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר