בנות חטיבת אלון רעננה- לא הורשו להיכנס ללימודים, כי הגיעו במכנס קצר.

הבעיה היא לא בכללי הלבוש אלא בשיח עצמו: מחפיץ, סקסיסטי ומשפיל | הטור של חנה בית הלחמי

רוצות ורוצים קוד לבוש אחיד בבתי הספר? תחזירו את התלבושת האחידה. עד שזה לא יקרה אני מציעה פשוט לסתום

פורסם בתאריך: 21.5.20 12:09

הנושא הכי חם בשבוע הכי חם היה (שוב) המכנסיים הקצרים של… הבנות. אני לא נכנסת לאירוע הנקודתי, רק מנצלת אותו כדי לרענן מספר כללי אצבע למורות.ים, למנהלות.ים ולכלל הציבור בכל הקשור לבנות, בנים ותלבושת.

1 אין שום דרך בה תצליחו לצאת טוב מלשלוח בנות הביתה בשל אורך המכנסיים, או אפילו להעיר להן. אני מציעה פשוט להסב את המבט ולסתום.

2 התקנון מעניין אותי (ואת הבנות) כשלג דאשתקד. הבעיה היא לא שמירת הכללים או עבירה עליהם, אלא עצם השיח שאתם.ן מנהלות.ים על לבוש של בנות. השיח עצמו הוא המחפיץ, הסקסיסטי, המשפיל, העולב. אז כמו שכבר המלצתי בסעיף מספר אחת – פשוט סתמו.

3 ובעודי אומרת זאת, אין ספק שלעתים קיים תקנון, ואפילו כזה שעוצב ביחד עם התלמידות והתלמידים. נראה לכם.ן שעברו על התקנון? תחזיקו בטובכם.ן תדפיסים שלו ופשוט תתנו עותק לכל מי שעוברות ועוברים עליו. המסר יובן.

4 כל הביטויים הנשמעים במרחב הציבורי על הבנות שבאות לבית הספר "עם כל התחת בחוץ", נגועים בניחוח פדופילי. ולא משנה אם אומרות ואומרים אותם הורים, צוות חינוכי או הרב הראשי לישראל.

5 מי שרוצים ורוצות לחנך ילדות וילדים לקוד לבוש מכבד, שיעסקו בקוד לבוש במובן האמיתי והמקצועי שלו, כתחום למידה. כמי שמלמדת קוד לבוש בארגונים, יש לי מילה או שתיים לומר בנושא. מדידת אורך המכנסיים ומישטור, הם לא למידה אלא דיכוי סקסיסטי, הפוך מלמידה.

6 השנה זו הפעם הראשונה מזה שנים שבה אין לי אף ילדה או ילד במערכת החינוך (שהחיינו!). אבל החיפוש בחנויות אחר מכנסיים "לפי התקן" עוד זכור לי. פשוט, בחנויות לא מוכרים מכנסיים בגובה הברך לבנות. גם לא בגובה הירך. כך שהדרישה למכנסיים בגובה הברך או הירך היא שקר חברתי מוסכם, שנועד לכסות את הבנות עד לקרסול. כל מורה או מחנכ/ת שמעיר/ה לילדה על אורך המכנסיים שותפ/ה בכך בעקיפין, גם אם לא מתוך מודעות, לתרבות האונס. תרבות שהיא כולה נוטפת מהמטאפורה הנוצרית של "המדונה והזונה". שתי הקטגוריות היחידות אליהן מכנסת הפטריארכיה נשים וילדות. או שאת "כשרה" – כלומר מכוסת איברים, או שאת "טמאה" – כלומר איבריך גלויים ולכן את ה"אחרת", זו שנשלחת בביוש פומבי הביתה ונשללת ממנה הזכות הנקודתית להשכלה. בראבו, יצאתם רע (סעיף 1 – זוכרות.ים?).

7 לבנות ולבנים יש כתפיים, מעליהם צוואר ומעליו ראש שמנהל אותם ושרוכש השכלה וחינוך. מה שקורה בראש, הוא הדבר היחידי שמערכת חינוך אמורה לעסוק בו.

8 שאפו לבנות, שמודעות היטב לזכויותיהן.

9 רוצות ורוצים קוד לבוש אחיד בבתי הספר? תחזירו את התלבושת האחידה. עד שזה לא יקרה, וכנראה שזה לא יקרה, אני מציעה פשוט…לסתום.

חנה בית הלחמי

חנה בית הלחמי היא יועצת אסטרטגית, פעילה קהילתית וחברתית, מנחה ומאמנת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נו...

    לסתום?באמת זה רמת השיחה? ואין כאן שיח לא מכבד. זה קוד לבוש אין צורך בשיח… בטח לא עם רמת שיחה נחותה כזו.

    ונכון אין מכנסיים סבירות.

    במקום להפעיל לחץ על חנויות הבגדים, נלחמים בתקנון?
    בדיוק כמו שחנויות הבגדים נדרשות לספק חולצות אחידות וסמלים כך ניתן לדרןש מהן לספק מכנסיים באורך מתאים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר