מורה בכיתה צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
מורה בכיתה צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"כדי להחזיק במערכת מורים טובים ומעולים יש צורך בתגמול הולם"

הפרלמנט העירוני עונה על שאלה בשבוע, והפעם: מה צריך להיות שכרם של מורים מתחילים?

פורסם בתאריך: 23.8.19 10:28

יואב אביב

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

יואב אביב, קרדיט: יהודית הופמן

“במציאות בה אנו חיים, עוצמתה של אומה נמדדת בין היתר מבחינה אסטרטגית ולאורך זמן על ידי יכולותיהם של מיטב המוחות של הדור הצעיר. מי שמופקד על גידולו וטיפוחו של דור העתיד הינם המורים. על מנת לקבל את המיטב, יש להשקיע את המיטב. לכן, הייתי רוצה לראות ראשית תגבור בהכשרת מורי העתיד, במספר בחינות: בחינות קבלה שיסננו את המיטב לחינוך, לימודי חינם באוניברסיטה, תוספת משמעותית של לימודים והכשרות לאותם מורים כבר בשלב לימודי התואר הראשון, ואז כמובן שכר התחלתי שיהיה משמעותית גבוה יותר וצמוד לממוצע בתעשיית ההייטק מבחינת שנות הוותק. לטעמי, המורים שמכשירים את דור העתיד, ראוי שירוויחו שכר גבוה ויקבלו תנאים מפליגים, כאשר מנגנוני תגמול מתקדמים יפקחו על כל המערכת הנ”ל”. (אביב, תושב רעננה, מנהל את “פורום התושבים של רעננה” ואת “הפורום הישראלי לערים ירוקות”).

קארי פכטר

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

“ראשית מורה הוא מחנך, וחשוב שמשכורתו תהיה גבוהה, מהסיבה שחינוך הוא הבסיס המעצב את הילד. מורה אמור להגיע עם רצון ללמד, ואם משכורתו נמוכה מראש, גם אם הוא מאותם אנשים שיש להם אידיאלים ואידיאולוגיה לחנך, שכר נמוך עלול לגרוע ואף לחסל את המוטיבציה שלו לחלוטין. חשוב להעניק למורים ולמחנכים שכר שיעניק להם תגמול והוקרה, כדי שהם ידעו שהציבור מעריך אותם וכי עליהם מוטלת לעשות ככל שביכולתם להעניק אוזן קשבת לתלמידים, לכבד את התלמידים ולהבין שמקצועו של מורה זוהי שליחות. החברה חייבת להעניק למורים יחס מיוחד כי הכל תלוי במערכת החינוך שלנו. אם מערכת החינוך תדע לעצב את המסגרת הראשונית, והמסגרת תהיה חזקה ובריאה, כל הציבור ייהנה מכך משום שמערכת החינוך היא אבן יסוד בכל מדינה. אשמח לראות את משכורת המורים עולה”. (פכטר, תושבת רעננה, היא פעילה חברתית)

 מארי פארי

מארי פארי

מארי פארי

“קודם כל צריך למצב את מקצוע ההוראה בראש סולם ההיררכיה המקצועית. לאחר מכן, ניתן לדבר על שכר. כמובן שיש מורים בבתי ספר יסודיים ויש כאלו בבתי ספר תיכוניים, ולהם יש שכר שונה. חשוב שלמקצוע יהיה שכר נאה, כדי שרק מורים איכותיים ילמדו את הילדים בבתי הספר. כדי להחזיק במערכת מורים טובים ומעולים יש צורך בתגמול הולם. לא אנקוב במספרים, אך ראוי שהשכר יהיה מותאם למקצועות מוערכים במשק. שמענו השבוע בוועידת החינוך השניה של רעננה על הצעה להפחית במספר המקצועות שנלמדים, ותוך כדי כך לשפר את מעמד המורים ולהכניס למערכת רק מורים מצוינים. כך נרוויח כולנו”.(פארי, תושבת רעננה, היא בעלת משרד התיווך מארי פארי שירותי נדל"ן).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בליל של שטויות.
    המורים ברמה אישית נמוכה מאד וכלום לא יעזור. כסף לא הפך מעולם אף אחד לחכם או איכותי יותר
    הם מחפשים לתת מה שפחות ולקבל מה שיותר – זה תמצית הסיפור.
    ילד ממוצע אחרי 12 שנות לימוד בבית ספר – יצא מבחינת השכלה אותו הדבר כמו ילד שישקיעו בו שעתיים ביום בבית.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר