קיקה סמואל
קיקה סמואל

בקצב הסלסה: שדרן הרדיו קיקה סמואל פותח מסעדת בשרים חדשה ברעננה

שדרן הרדיו, קיקה סמואל, פותח מסעדת בשרים דרום אמריקאית ברעננה ומספר על החיים כאבא לשישה ילדים משלוש נשים שונות, על האהבה למוזיקה ובשר

פורסם בתאריך: 13.4.18 14:29

כבר 21 שנה ששדרן הרדיו קיקה סמואל (47) משדר את תוכנית הרדיו “חולם בספרדית” ברדיוס 100 FM. המוזיקה היא אהבה גדולה של סמואל עוד מימי ילדותו בפנימיית אלוני יצחק, אך לאחרונה הוא החליט לצרף לחייו את אהבתו השנייה לבשר ובסוף השבוע הקרוב הוא יפתח את מסעדת “פיקניה” (נתח בשר פופלרי בברזיל) ברחוב החרושת 14 ברעננה. על המסעדה עובד סמואל כבר שלושה חודשים ומבחינתו מדובר בהגשמת חלום. “לפני המון שנים הייתה לאבא שלי קצביה דרום אמריקאית, ותמיד אמרתי שאין דבר יותר טוב מאוכל דרום אמריקאי ואסאדו, ויום אחד אני אנסה לפתוח מסעדה בעצמי”, אומר סמואל. “ברעננה יש הרבה דרום אמריקאים ואין מסעדה בשרית דרום אמריקאית אמיתית. אני אביא למסעדה את המוזיקה והקצב הדרום אמריקאי ושני השותפים שלי יביאו את המקצועיות. אני חושב שאנשים לא מספיק מכירים מסעדות דרום אמריקאיות אין דרום אמריקאי, שיגיד לא לבשר טוב”.

אתה מגיע מעולם המוזיקה, אתה חושב שיש קשר בין מוזיקה לאוכל?

“יש קשר. קודם כל, אחרי שרוקדים, תמיד רעבים. הרעיון במסעדה שאנשים יבואו לאכול בשר טוב ופעם בשבוע נעשה שם מסיבת ריקודים. אנשים יוכלו לבוא לאכול ארוחת ערב, ולאחר מכן לקום, לרקוד ולהוריד את הקלוריות של הבשר.זה עוד לא היה בארץ”.

המסעדה תהיה פתוחה בסופי שבוע?

“זו כל הפאונטה. המסעדה תהיה פתוחה בשישי –שבת ואני אהיה בה בעיקר בסופי השבוע. בנוסף, נעשה במקום אירועים פרטיים והם יוכלו להנות מהשירות של המוזיקה שלי. אנחנו במסעדה לא פונים לאוכלוסייה הדתית, הם לא יבואו לשבת לאכול אצלנו, גם לא באמצע השבוע. אני חושב שרעננה היא עיר מפותחת, עם הרבה תושבים מעורבים, ישראלים ועולים חדשים שייהנו מהמסעדה. במקום שיסעו להרצליה או לתל אביב, עכשיו יש להם מסעדה ליד הבית דרום אמריקאית. אני חייב לציין שהבשר עצמו הוא כשר, לא יהיה בשר לבן על המנגל, השחיטה כשרה”.
קיקה סמואל נולד באורוגאווי ועלה לישראל בגיל 12 יחד עם משפחתו בשנת 1983. מיד לאחר שהגיעה המשפחה לארץ סמואל עבר להתגורר בפנימית הנוער אלוני יצחק, ולדבריו מדובר בתקופה היפה בחייו. “אני רציתי ללכת לכפר הנוער ולהיות לבד כי החלטתי שאני גדול מספיק”, הוא אומר, “הייתי שם שש שנים עד הגיוס לצבא. באלוני יצחק היו הרבה דרום אמריקאים ואני התחברתי לאלו שהיו קרובים לשפה שלי ולתרבות שלי”. בצבא הוא שירת בחיל האוויר ובמהלך השירות כבר התחיל לתקלט במסיבות בימי שישי אבל התחיל להתעסק בזה באופן מקצועי לקראת סוף השירות. “לאחר השירות הבנתי שאחד הדברים שאני רוצה לעשות זה מוזיקה ובמקביל התחלתי ללמוד תקשורת ועיתונאות כי רציתי לעבוד ברדיו של אוניברסיטה תל אביב. עבדתי במקביל בעבודות מזדמנות כדי להשלים הכנסה ולשלם את הלימודים, שלוש שנים אחרי השירות הצבאי פתחתי את העסק שלי למוזיקה לאירועים”.

לדברי סמואל בתקופת הלימודים לא היו תחנות רדיו אזוריות ורק לקראת סיום התואר שלו נפתחו מכרזים לפתיחת תחנות כאלו כולל לתחנת רדיוס 100 FM, התחנה בה הוא משדר בכל סוף שבוע כבר 21 שנה. “הבעלים של הרדיו התמודד על המכרז יחד עם השותפים שלו”, מספר סמואל, “אני ניסיתי את מזלי להתקבל ויצא לי להיפגש איתו. אחר כך התחלתי לעבוד ברדיו. בהתחלה כשהרדיו קם, ניסו לעשות  תוכנית דרום אמריקאית עם מישהו אחר שזה לא צלח כל כך, ואז כשהביאו אותי, קמה התוכנית “חולם בספרדית” שמשודרת בימי שישי והתוכנית “אהבה לטינית שמשודרת בימי שבת. בתוכנית חולם בספרדית שמשודרת כל יום שישי בין השעות 12:00-14:00 אני מתמקד בזרמים מוזיקליים כמו ראגטון ופופ לטיני. בתוכנית אהבה לטינית שמשודרת בימי שבת בין 10:00-14:00 אני נותן דגש למוזיקה ישנה יותר כמו בולרו וטנגו”.

קיקה סמואל וקרלוס ויוה

קיקה סמואל וקרלוס ויוה

הקהל הישראלי אוהב מוזיקה לטינית?
“זו מוזיקה כל כך פופולארית, שאין חתונה שלא משמיעים אותה. בשנים האחרונות המוזיקה שמובילה היא הרגאטון. היום אין מצב שאתה לא מנגן בחתונה, במועדון ובבר מוזיקת רגאטון”.

גם זמרים שלא מגיעים מהז’אנר, מתחילים להוסיף את המקצבים האלה למוזיקה שלהם, כמו אגם בוחבוט  ומשה פרץ.

“אומנים ישראלים רוצים להצטרף למה שהולך ויודעים שהרגאטון עובד. הם וחושבים שהקצב הלטיני שהם מצרפים לסגנון שלהם יכול להוביל ללהיט גדול, עובדה שמשה פרץ עשה את קרמלה, זה נהיה להיט ענק, כי הוא ידע איך לעשות את זה. אבל לא כל אחד יכול. חבר טוב שלי, הזמר רותם כהן, הוא השם הכי חם בישראל. הוא לקח את המוזיקה שלו ואת הסגנון שהוא אוהב הדרום אמריקאי, ועשה דואט עם אנריקה איגלסיאס ועם היוצר הקובני דסמר בואנו שכתב את הלהיט “BAILANDO”.

לצד העבודה ברדיו, המוזיקה לאירועים ועכשיו המסעדה החדשה סמואל גם עוסק בהפקת הופעות והבאת זמרים דרום אמריקאים מחו”ל להופעות בארץ. “אני והשותפים שלי מביאים כל שנה כמויות של אומנים אבל השנה זה פשוט מטורף כמות האומנים הלטינים שמגיעים לארץ. לפני חודש הייתה הופעה של הזמר וויסין בהאנגר 11, לפני זה הופיע פעמיים דדי יאנקי והקיץ מגיעים לארץ גם אנריקה אילגסיאס וגם מלומה. אני אחראי על  ההפקה של חלק מההופעות האלה. אני מצרף אליי מפיקים מארצות הברית, אנשים בתחום כמוני ואנחנו עושים שיתופים. מדובר בהפקות מאוד יקרות, ובן אדם אחד לבד לא יכול להשקיע”.

קיקה סמואל ואנריקה אגלסיאס

סמואל יחד עם אנריקה אגלסיאס

ואם כל זה לא הספיק אז סמואל הוא גם אב לשישה ילדים משלוש נשים שונות. “אני היום  נשוי בפעם בשלישית לאישה ברזילאית”, הוא מספר, “יש לי שישה ילדים, הכי קטן בן שנה וחצי והכי גדול הוא חייל בן 20. היום אני מאוהב באשתי  כמו שאף פעם לא הייתי מאוהב בחיים שלי. בבית אנחנו מדברים ספרדית ופורטוגזית”, הוא אומר, “דרום אמריקאי חייב להתחתן עם דרום אמריקאית. הילד הראשון הוא מזוגתי הראשונה לה לא הייתי נשוי. לאשתי השנייה הייתי נשוי שמונה שנים וממנה יש לי ארבעה ילדים. הקטן שלי בן השנה וחצי הוא מאשתי הנוכחית”.

כולן דרום אמריקאיות?
לא, השנייה הייתה ישראלית, והשניים האחרות בריזיליאות”.

איך זה להיות אבא לשישה ילדים?
“זה מורכב ולא פשוט, אבל זה כיף. צריך להתחלק בתשומת הלב, מאחר והם לא גרים אצלי, אני צריך לארגן ימים כדי לקחת אותם. את הגדול אני רואה כשהוא חוזר מהצבא אבל את הקטנים יותר אני לוקח אלי”.

הילדים אוהבים מוזיקה לטינית?
“הילד הקטן שלי מאוד מחובר אלי כי אני הרבה איתו. אני משמיע לו מוזיקה וכשהוא שומע אותי ברדיו שהוא נוסע באוטו עם אימא שלו, הוא אומר: ‘אבא אבא’, ושכהוא הוא שומע שירים בספרדית הוא מקשר אותו אליי ואומר אבא. הגדול אוהב להגיע להופעות שאני מתקלט בהן ולהופעות של האומנים שאנחנו מביאים מחו’’ל, לכולם אני עושה את ההופעה חימום לפני שעולים לבמה. הוא אוהב לבוא עם החברים שלו לראות אותי מתקלט שם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר