סדנת ערב ראש השנה ב"בית החם". צילום באדיבות "הבית החם"

הבית החם למשפחות שכולות ברעננה בסכנת סגירה

המקום מספק שרותים שונים כמו פגישות עם פסיכולוג, יוגה, הרצאות ועוד, למשפחות שכולות כבר 18 שנה, אך התרומות פחתו והוא בסכנת סגירה מיידית

פורסם בתאריך: 20.12.18 14:32

"לא רציתי לצאת מהבית, התריסים הוגפו והכל היה בחושך, עד שהגיע מתנדב של "משפחה אחת" לביתנו והוציא אותי לבית החם שברעננה. חובה להציל את "הבית החם" מפני סגירה". כך אמרה היום אחת מהאימהות השכולות המגיעות דרך קבע ל"בית החם" ברעננה, שמציע שרותים שונים למשפחות שכולות בשמונה עשר השנים האחרונות וכעת עומד בפני סכנת סגירה מפאת קשיים כלכליים.

בית חם מסייע למשפחות שכולות של חללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה. "הבית החם הוא מרכז שמשתייך לעמותת 'משפחה אחת' הפועלת למען משפחות שכולות", מספרת נאוה פומינסקי, מנהלת המרכז, "במרכז אנו מציעים המון שירותים ופעילויות להורים השכולים: מפגישות עם פסיכולוג, יוגה, טיפול NLP (טיפול רגשי התנהגותי לשינוי הרגלים), אמנות, ציור, מדיטציה, הרצאות – וכל זה ללא תשלום כמובן. אנחנו גם מארגנים הסעות להורים שידם אינה משגת כדי שיוכלו להגיע למרכז. יש משהו בלהיות ביחד עם אנשים שמבינים אותך ואת המצב בו אתה נמצא, שעוזר מאוד בשיקום".

סדנת ערב ראש השנה ב"בית החם". צילום באדיבות "הבית החם"

סדנת ערב ראש השנה ב"בית החם". צילום באדיבות "הבית החם"

איך קרה שאחרי שמונה עשרה שנה המרכז לא יכול לממן עצמו יותר?

"זה פשוט. המרכז מממן עצמו אך ורק מכספי העמותה, שמגיעים בעיקר מתורמים מחו"ל. בשנים האחרונות מספר התרומות ירד, וכעת אנחנו במצב שלא נצליח לקיים את המרכז כבר בחודש הבא. זה עולה 25 אלף שקל לחודש להחזיק את המרכז. כל הפעילויות שאנחנו מספקים הן בחינם. יש כבר מורים שהסכימו לוותר על השכר מתוך אדיבות אבל אי אפשר להמשיך ככה. האנשים שאנחנו מסייעים להם אלה אנשים שמשוש חייהם נקרע מהם. אין דרך לתאר את הכאב. אנחנו עושים ככל שביכולתנו לעזור, לתת להם מקום שבו ירגישו אחווה, תקווה, מקום שייתן להם אור. בגלל איום הסגירה, עשרות מיילים ומכתבים מגיעים אליי מהורים להם עזרנו במשך השנים שמספרים כי זו טעות איומה לסגור ושהמרכז ממש הציל אותם"."

ניתן לתרום למרכז באתר https://www.onefamilytogether.org/donate, או בהעברה בנקאית לבנק ירושלים, סניף 030, חשבון 300014586. אנא הקפידו לציין שהתרומה מיועדת לבית החם של משפחה אחת ברעננה.
בנוסף לכך יסייע אם תעדכנו את הבית החם על תרומתכם במייל : [email protected]


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר