אלה אשרוביץ

"לא פשוט להיות לבד". אלה אושרוביץ מתמודדת עם מות בעלה והקשיים בחנות באחוזה

הם ניהלו יחד במשך כ-40 שנה את החנות ברחוב אחוזה, ומוכרים לתושבים רבים גם בזכות האכלת החתולים. ראובן אשרוביץ נפטר ממחלה קשה, אשתו אלה מספרת על ההתמודדות

פורסם בתאריך: 8.1.21 10:08

כאב גדול: ראובן אושרוביץ, שניהל יחד עם אשתו אלה את החנות המוכרת לרבים מתושבי רעננה, אלה פארם ברחוב אחוזה 131 ברעננה, נפטר ממחלת הסרטן. אלמנתו של ראובן  ז"ל, אלה מספרת השבוע לצומת השרון כי את החנות הם פתחו לפני כ-40 שנים ומאז החנות משרתת בנאמנה את התושבים בעיר. לצד זה אלה וראובן ז"ל נהגו לטפל יחד בחתולי רחוב. ראובן נפטר לפני כשבועיים ואלה מספרת שהיא ממשיכה לטפל בחתולים פצועים, לתת להם אוכל כל בוקר ודואגת להם במסירות רבה.

"ראובן היה חולה במשך שנה וחצי ושבוע וחצי לפני מותו, היה מגיע מהטיפולים לחנות, מספרת אלה בכאב, זה היה כמו שירת הברבור שלו. הוא מאוד אהב את החנות ואנשים אהבו אותו ולקח הרבה שנים לבנות שם טוב וכל הזמן היה חשוב לנו שהחנות תצליח. אני זוכרת שכאשר הוא חלה, אמרתי לו שאסגור את החנות בשביל להיות איתו בבית החולים והוא לא הסכים. ועכשיו מה שמחזיק אותי זה רק החנות, זה החמצן שלי ובלי החנות הייתי אבודה. מאוד חשוב לי להיות עסוקה, לראות אנשים ולדבר איתם. בלי זה אני אבודה. להיות עסוקה ולראות אנשים ולדבר איתם. ברור שאני גם זקוקה לפרנסה, אבל לצערי זה יותר מסובך ואנשים פחות אוהבים לבוא לחנויות קטנות ומעדיפים את הפארמים הגדולים. זה יהיה כמו ארצות הברית, ששם אין חנויות קטנות".
איך שורדים?
"זו בעיה מאוד גדולה לשרוד. אבל עובדים בלי עובדים, צריך להיזהר בקניות ולא להיות בחובות שלא נוכל להחזיר".
מה מבדיל אותך מחנויות אחרות?
"הייחודיות שלי היא שאני לא חנות רגילה. אני מאוד מקצועית, מומחית בטיפול שיער, פנים וגוף ויכולה להתאים את המוצרים ללקוחות וכך אפשר לחסוך הרבה כסף, לדוגמא צבע שאני מתאימה לשיער או קרם לפנים, זה דבר שבפארמים הגדולים לא תמיד יודעים. אבל חשוב לי לומר שאני לא רוצה נדבות, אני רוצה שיבואו לקנות".
היא מדברת על ההתמודדות הקשה עם חסרונו של ראובן ז"ל: "מאוד קשה לי וזה לא פשוט פתאום להיות לבד, כל החיים היינו ביחד. הדבר היחידי שמחזיק אותי זה החנות, זה נותן לי חמצן. מי שרגיל לעבוד כל החיים, לא יכול לשבת בבית".
יש לך עדיין כוחות לטפל בחתולים?
"בוודאי, אני פותחת את החנות רק בשעה עשר בבוקר, כי קודם כל אני נותנת להם לאכול, כמו שהייתי עושה כל הזמן עם ראובן. ראובן נלחם עבור החתולים כל הזמן וגם כשהיה בבית החולים, הוא היה נותן לחתולים בחצר לאכול וזה היה מאוד חשוב לו כל החיים וגם בימים האחרונים שלו".

היא מבקשת להודות לאנשים שהגיעו בשבועות האחרונים לחנות ואומרת: "אני מודה לכל האנשים הטובים שמבקשים לעזור לי, לא האמנתי שיש ברעננה אנשים כל כך טובים, שמבקשים לעזור לי מבלי להכיר אותי כלל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר