בית לוינשטיין. צילום: שרון בוקוב
בית לוינשטיין. צילום: שרון בוקוב

דרישה להציב תחנת מטרו בסמוך לבית לוינשטיין

הפנייה הוגשה על ידי עמותת נגישות לישראל. מבית לוינשטיין נמסר: "אנו רואים חשיבות אסטרטגית בהצבת תחנת מטרו בסמוך לפינת הרחובות אחוזה וירושלים ברעננה, שתוכל לשרת את באי המרכז הרפואי המגיעים מכל הארץ"

פורסם בתאריך: 17.1.21 14:28

עמותת נגישות ישראל, מבקשת מחברת נתע ומשרד הפנים, להציב תחנת מטרו בסמוך למרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין ברעננה ולקיים דיון דחוף בעניין. במכתב אשר נשלח על ידי יובל וגנר, יו"ר ומייסד העמותה, בין היתר למנכ"ל משרד הפנים ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה מרדכי כהן, מנכל נת"ע חיים גליק, יעל סלומון מנהלת תכנון מטרו, ועוד, הוא מציין: "אין צורך להכביר מילים על החשיבות הרבה שבמיקום תחנת מטרו בצמוד לבית החולים השיקומי 'בית לוינשטיין', שאליו מגיעים מכל הארץ אנשים הסובלים ממוגבלות וזקוקים לטיפול רפואי שיקומי", הוא כותב.

הוא מציין כי לאחרונה נודע לו שמנהל התכנון עסק בתוואי קו המטרו המיועד לאזור רעננה- M1 ובהתאם הופקדו תוכניות לעיון הציבור, אך על פי התוואי המתוכנן אין תחנה בצומת הרחובות אחוזה/ ירושלים הסמוך ללוינשטיין. "ברור ומובן לכל מי שעיניו בראשו, שבעת הקמת קו מטרו כה משמעותי, יש לדאוג לכך שמטופלי "בית לוינשטיין", הסובלים מנכות, מוגבלות ופציעות קשות, ובני משפחותיהם – יוכלו לזכות בנגישות לבית החולים השיקומי". הוא מציין כי בסמיכות נמצאים מוסדות ציבור נוספים וביניהם שני בתי אבות – עמל בשרון ופאלאס, מכללת גל, פארק חברים – שעשועים לילדים נכים, כפר הנוער כפר בתיה ושכונות מגורים. "נוכח העובדה שהקמת רשת רכבות המטרו היא פרויקט לאומי אדיר וראשון בחשיבותו, והוא ישפיע על מדינת ישראל למאות שנים, אנו סבורים שתהיה זו בכיה לדורות אם בסופו של יום לא תמוקם תחנת מטרו בסמיכות לבית לוינשטיין", הוא מסכם.

מהמרכז הרפואי לוינשטיין נמסר: "המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מקבוצת כללית, שהינו המרכז השיקומי הגדול בישראל ואחד ממרכזי השיקום הבולטים בעולם, רואה חשיבות אסטרטגית בהצבת תחנת מטרו בסמוך לפינת הרחובות אחוזה וירושלים ברעננה. תחנה זו תוכל לשרת את באי המרכז הרפואי ומכללת גל (המכללה לשיקום תעסוקתי), המגיעים אלינו מכל רחבי הארץ ובהם מטופלים שסובלים מנכויות ומוגבלויות, בני משפחותיהם והמלווים שלהם וכן עובדי המרכז הרפואי. אנו מודים לעיריית רעננה ולעומד בראשה, חיים ברוידא, על עמידתו הנחרצת בהובלת קמפיין ציבורי חשוב בנושא זה ומחזקים את ידיו לשינוי תוואי קו המטרו המיועד תוך התחשבות בבעלי מוגבלויות המגיעים למשאב הלאומי – לוינשטיין ברעננה".

מנת"ע  נמסר: "עמותת נגישות ישראל" הגישה התנגדות לתכנית תוואי המטרו בהליך המתנהל בוות"ל. את ההתנגדות תבחן חוקרת שמונתה לעניין מטעם הוועדה. נת"ע תשיב להתנגדות באותו הליך, לאחר בחינת כלל הטענות שהועלו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חושש ל-2005

    כבר אמרו שבתי חולים הם נקודת שירות חשובה. אז למה כולם/רובם כן, ובית חולים לוינשטיין לא?

  2. מיכאל מרוז

    תוואי קו המטרו M1 שמנסים נת"ע והות" ל לכפות הר כגיגית על הנזקקים והמשתמשים הפוטנציאליים, כמו גם על תושבי מערב רעננה, אינו סביר בעליל. התוואי מתעלם מכל החלופות שעמדו על הפרק והצבתו כחלופה המועדפת, נראית תמוהה בלשון המעטה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר