דובי לבנון ז"ל ומטוסים קלים באויר צילומים איתן אורטנר וסקאי תעופה

עשר שנים למותו: מטס הצדעה לדובי לבנון ז"ל באיזור השרון

בחודש מרץ 2011 נהרגו דובי לבנון וחגי אריאל בהתרסקות מטוס קל שהמריא מהרצליה, רגע לפני נחיתה במחניים. החברים יקיימו היום מטס הצדעה מיוחד. "דובי תמיד אמר שהזמן זה הדבר היקר שיש לנו, הוא כאילו הרגיש שהזמן שלו קצוב", נזכרת בעצב אשתו, אורנה

פורסם בתאריך: 5.3.21 09:07

עשר שנים חלפו מאז נהרגו דובי לבנון ז"ל וחגי אריאל ז"ל בהתרסקות מטוס קל אותו הטיסו. המטוס המריא ב-3.3.11 משדה התעופה בהרצליה. לבנון ואריאל ביקשו להנחית אותו בשדה התעופה במחניים, אך בשל תקלה המטוס התרסק והשניים נהרגו. לבנון היה בן 60 במותו. אריאל היה בן 42.
היום, יום שישי, יקיימו חבריו של דובי ז"ל מטס מיוחד לזכרו. במטס ההצדעה ישתתפו חמישה מטוסי ססנה בהם יטוסו חברים באגודת התעופה הכללית אשר שדה הבית שלהם הוא הרצליה. המטס יעבור במבנה הצדעה מעל שדה התעופה בהרצליה בשעה 13:30 ויוביל אותו מדריך הטיסה, אורי אביב. "דובי היה בנאדם שמח, עם חיוך ענקי, הוא היה בנאדם אופטימי שתמיד היה מוכן לעזור לכל מי שצריך והמוות שלו היכה בתדהמה את כולם", מספרת אלמנתו, אורנה לבנון. "לדובי הייתה מסירות עצומה לכל נושא הטיסה, לאגודת התעופה, ול-'טייסת 10' (ארגון של טייסים חברי האגודה הפועלים במסגרתו בהתנדבות למען הקהילה). הוא היה פעיל בעזרה לקהילה ובהעלאת נושא התעופה למודעות. הטיס היה תחביב שבער בעצמותיו, משהו שהיה יקר וחשוב לו שהיה חלק בלתי נפרד ממנו. ביום שהודיעו שהוא נהרג לא האמנתי, הייתי בטוחה שיש טעות. הרגשתי כאילו משהו נופל עלי ולקח לי הרבה זמן לעכל זאת".
מה הכי חסר לך מדובי?
"הביחד. הוא פספס את התקופה הכי יפה של החיים. היו לו המון תכניות לפנסיה והוא היה צמא לחיות ולעשות דברים. הוא תמיד אמר שהזמן זה הדבר היקר שיש לנו, הוא כאילו הרגיש שהזמן שלו קצוב וכל הזמן היה בעשייה. היו לו המון תחומי עניין".

דובי לבנון ז"ל, צילום באדיבות איתן אורטנר

צילום סקאי תעופה

אורי אביב, מדריך טיסה וחברו לטייס של דובי, מספר: "אני טסתי עם דובי הרבה שנים וגם הדרכתי על המטוס שהוא התרסק. הוא היה טייס מאוד מקצועי ותקלה טכנית הובילה להתרסקות המטוס. הוא היה בחור מדהים, התנדב המון, לימד ילדים בעמותות שונות וחינך אותם לתעופה. הוא היה מאוד פעיל והמוות שלו מאוד מאוד כאב וכואב לנו".
לבנון היה מהמהנדסים הבכירים בפרויקט מטוס הלביא. לימים עסק בהייטק אבל האהבה לתעופה ולטייס בערה בעצמותיו. הוא היה מוכר ופעיל באגודת התעופה הכללית בתחומים שונים, בין היתר יזם ושימש מדריך תעופה בקהילות של בני נוער בעלי צרכים מיוחדים. הוא התנדב בכל דרך לקידום הידע והאהבה לתעופה והיה פעיל בהתנדבות במסגרת טייסת 10, פעילות שנמשכת גם בימים אלו.

חמשת מטוסי ססנה ימריאו ב-13:00 מהרצליה, יעברו במבנה מעל לבית העלמין בהוד השרון ב-13:15 ובשעה 13:30 מעל לשדה התעופה בהרצליה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר